2017-01-22

Alternatyva nepriklausomo verslo steigimui

Vis svarstote, ar verta pirkti franšizę ir už ją mokėti franšizės davėjui, jei galima įsteigti įmonę ir tokį patį verslą pradėti pačiam? Franšizavimo ekspertai dalinasi savo įžvalgomis.

Knyga, kurią norime Jums pristatyti, yra skirta visiems, besidomintiems franšizavimu ir svarstantiems nuosavo verslo, veiksiančio pagal franšizę, steigimo galimybes.

„Franšizės įsigijimas: greitkelis į verslo sėkmę“ - knyga apie franšizavimą Nuotr. Advanced Advice

Nors ir lėtai, bet franšizavimas atranda savo vietą Pabaltijo šalių verslo žemėlapyje. Galima teigti, kad Pabaltijo šalių verslininkai jau moraliai subrendo darbui pagal franšizės sutartį, tačiau šio darbo sėkmei užtikrinti yra būtinos ir taikomosios franšizavimo žinios.

Pasak autorių, siekiant pagrįstai atsakyti į minėtąjį sau išsikeltą klausimą, svarbiausia – franšizavimą kaip reiškinį įvertinti visapusiškai, koncentruojantis ne tik į šio pažangaus verslo vadybos modelio teikiamus pranašumus, bet ir į galimas lemtingas rizikas.

Ko gero, sutiksite, franšizavimas nėra naujas terminas – jis vis dažniau linksniuojamas šių dienų žiniasklaidoje verslo sėkmės istorijų kontekste. Ne išimtis ir mūsų regionas.


Pabaltijo šalyse iki XX amžiaus paskutinio dešimtmečio pradžios gyvavusiose planinės ekonomikos sąlygomis prielaidos franšizavimo plėtrai atsirado tik po perėjimo prie rinkos ekonomikos. Tenka pripažinti, kad nuo to laiko iki šiol Pabaltijo šalyse franšizavimo plėtros tempai išliko gana lėti. Tokiems plėtros tempams įtakos turėjo ir santykinai nedidelis Pabaltijo šalių rinkų mastas, franšizavimui palankios įstatyminės bazės nebuvimas, nenusistovėjusi verslumo kultūra.

Tačiau, nors ir lėtai, bet franšizavimas atranda savo vietą Pabaltijo šalių verslo žemėlapyje. Tarp lietuviškos kilmės verslų, sėkmingai veikiančių ir besiplečiančių franšizės pagrindu, galima paminėti „Čili“ (restoranų tinklas), „Gurmans“ (mažmeninė prekyba arbata ir kava), „Printera“ (spausdinimo technikos priežiūra), „Europa City“ (viešbučių tinklas), „Senukai“ (prekybos tinklai) ir kt.

Be vietinių franšizių Pabaltijo šalių rinkose veikia tokios visame pasaulyje žinomos franšizės kaip „McDonalds“, „KFC“, „RE/MAX“, „Door Training“, „The Body Shop“, „L‘Occitane“, „Mexx“, „Mango“ ir kt. <...>.


Autorių teigimu, Pabaltijo šalių verslininkai jau moraliai subrendo darbui pagal franšizės sutartį, tačiau šio darbo sėkmei užtikrinti yra būtinos ir taikomosios franšizavimo žinios. Pastarąsias Jums įgyti padės ši knyga. Tuomet tik beliks susidėlioti visus „už“ ir „prieš“ bei pradėti kurti savo kaip versininko unikalią istoriją.

Dalintis straipsniu

Rūta Jadzevičiūtė

Franšizavimo konsultantė
Parašyti autoriui