2018-01-08

„Uoga uoga“ įkūrėja: „Sertifikato neužtenka – reikia ir charakterio“

Viena iš lietuviškos kosmetikos mažmenininkės „Uoga uoga“ įkūrėjų Lena Sokolovska tiki, kad verslą jau subrandino franšizavimui.

Užpildė natūralios kosmetikos vakuumą

Prieš aštuonerius metus dienos šviesą išvydęs prekės ženklas „Uoga uoga“ pūstelėjo naujus mados vėjus Lietuvoje ir iš natūralių ingredientų pagaminta kosmetika pamažu atrado savo klientus, netgi tapo atsvara didžiųjų grožio industrijos žaidėjų pasiūlai, kurioje iki šiol tebedominuoja sintetinės medžiagos.

Ir, žiūrėk – viena po kitos kaip grybai po lietaus pradėjo dygti jaukios ir kvepiančios specializuotos „Uoga uoga“ produkcijos prekybos vietos. Šiuo metu skaičiuojamos penkios „Uoga uoga“ prekybinės salelės didžiuosiuose prekybos centruose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Prieš beveik metus natūralios kosmetikos gerbėjai buvo pakviesti ir į „Uoga uoga“ parduotuvę Kauno prekybos centre „Molas“.

L. Sokolovskos manymu, „Uoga uoga“ rinkoje prigijo ne vien dėl augančio natūralumo ir ekologiškumo poreikio, kartu tai lėmė ir prekės ženklo charakteris. „Dažnu atveju prekės ženklai, siūlantys labai spalvotus produktus su labai stipriais kvapais, tokie kaip „The Body Shop“, – būna gerokai sintetiniai. O štai, jei jau kosmetika sertifikuota, ji atrodo nuobodi ir neįdomi. Tokia kaip vaistinėse.

Uoga uoga

„Uoga uoga“ yra kitokia, – dėsto L. Sokolovska. – Nors ir esame sertifikuoti ir nesiorientuojame į mases, atrodome pakankamai linksmi. Užimti šią verslo nišą, mano galva, yra išties perspektyvu. Praktika rodo, kad šiandien žmonėms vis svarbiau tai, kad kosmetika, kurią naudoja, būtų natūrali, jie domisi visais ingredientais, bet ne ką mažiau aktualus jiems ir prekės patrauklumas, kuriama emocija. Tokiai auditorijai ir skirta „Uoga uoga“ kosmetika – natūrali, bet su savo istorija.“

Tokios sertifikuotos, bet charakteringos kosmetikos vakuumą pašnekovė pastebi ir užsienio rinkose, todėl ji neslepia augančių ambicijų pasinaudoti „Uoga uoga“ potencialu ir peržengti namų rinkos ribas.

Nelygu kokia rinka

Pašnekovė pripažįsta, kad lietuvius klientus palankiai veikia ir tai, kad „Uoga uoga“ yra vietinis prekės ženklas. „Nepaisant to, kad mes Lietuvoje neturime gilių kosmetikos gamybos tradicijų, tokių, kaip pavyzdžiui, Prancūzija, lietuviai vietinės kilmės prekės ženklus vertina pakankamai gerai. Ne veltui lietuviškos kosmetikos rinkoje naujokų randasi vis daugiau – nuo pat didžiausios „Margaritos“ iki pat tokių kaip mūsų „Uoga uoga“ ar dar smulkesnių prekės ženklų, – pasakoja L. Sokolovska. – Kita vertus, tai, kas veikia namų rinkoje, dar nereiškia, kad veiks užsienio šalyse. Tai suprasdami, mes daug ties tuo dirbame – testuojame, eksperimentuojame, bandome išsikristalizuoti tai, kuo galime būti patrauklūs.

Mums tai gana puikiai sekasi, nestovime vietoje. „Uoga uoga“ jau kurį laiką bendradarbiauja su distributoriais. Šiuo metu eksportuojame savo produkciją į Vokietiją, Suomiją, Lenkiją, Čekiją, Beniliukso ir kitas šalis.“

Uoga uoga

Paklausta apie rinkų skirtumus pašnekovė pastebi, kad jie daugiausia priklauso nuo edukacijos lygio. „Prisotintose rinkose, pavyzdžiui, Vokietijoje ar Beniliukso šalyse, įeiti yra sunkiau, o ir investicijų tai reikalauja kur kas daugiau nei tose rinkose, kuriose yra daugiau vietos naujokams, pavyzdžiui, Lenkijoje ar Čekijoje. Pastarosiose natūralumas dar nėra tiek aktualus, tačiau tai tik laiko klausimas, iki kol natūralumo „trend‘as“ paplis. Būtent tokios rinkos mums yra prioritetinės.

Žengdami į užsienio rinkas, prekės ženklo pavadinimo nekeičiame ir nekeisime. Visuomet liksime „Uoga uoga“. Lietuviškos prekės ženklo kilmės tikrai neslėpsime, tačiau savo rinkodarą, manau, „statytume“ labiau ant natūralumo ir charizmos. „L‘Occitane“ strategija – pabrėžti tai, kad jų produkcija – tiesiai iš Provanso – vargu, ar suveiktų mūsų atveju, akcentuojant lietuviškumą“, – sako L. Sokolovska.

Planuose – franšizė

Brėždama „Uoga uoga“ plėtros projekcijas į ateitį, verslininkė užsimena, kad planuose – franšizė. Bet, pasak jos, tai prekybinės franšizės pardavimų vizija, gamintojais visuomet liks tik motininė „Uoga uoga“ bendrovė.

„Kalbant apie distribuciją, susiduriame su trumpo kosmetikos galiojimo problema. Šiuo metu užsienio rinkoms siūlome tik savo dekoratyvinę kosmetiką, mat ši galioja ilgiau, – patirtimi dalijasi „Uoga uoga“ įkūrėja. – Tačiau, jeigu turėtume specializuotas savo kosmetikos parduotuves kitose rinkose, tuomet galėtume užtikrinti pakankamai dažną savo produkcijos tiekimą – tokį, kad ji visuomet klientus pasiektų šviežia.

Visgi patiems atidarinėti specializuotas „Uoga uoga“ parduotuves nepažįstamose rinkose užtruktų, ko gero, ilgiau nei franšizės gavėjams, išmanantiems vietinę rinką, todėl, manome, kad franšizė – sprendimas.“

Uoga uoga

Kol kas „Uoga uoga“ dar tik potenciali franšizės davėja. „Dar nesame parengę franšizės pasiūlymo, tačiau nesame ir visiškai idėjiniame lygmenyje. Anksčiau jau bendradarbiavome su „Advanced Advice“ konsultantais, tad viziją ir pradmenis turime. Šiais metais šį reikalą ketiname judinti intensyviau ir savo verslo modelį paruošti taip, kad išties jį būtų galima sklandžiai perduoti franšizės gavėjams“, – teigia pašnekovė.

Tiesa, Lietuvoje „Uoga uoga“ franšizių pardavinėti neplanuoja – esą rinka per maža stipriai intensyvinti plėtrą, todėl užteks jų pačių jėgų. Kitokia situacija susiklostė tik su „Uoga uoga grožio namas“ prekės ženklu. „Atidarėme mes ir grožio saloną, tačiau tai yra visiškai kitoks verslas, kurio mes visgi nusprendėme patys neplėtoti. Galbūt pritrūkome noro ir entuziazmo, o gal ir grožio paslaugų tiekimo specifikos gilesnio supratimo. Prisidėjo dar ir tai, kad nematome daug „Uoga uoga grožio salono“ plėtros galimybių. Dėl to nusprendėme šitą verslą parduoti kaip franšizę tiems, kurie išties degė noru jį valdyti – savo personalui.

Intensyvesnės plėtros į užsienį galimybes matome tik su „Uoga uoga“ parduotuvėmis. Tėra tik laiko klausimas, kol tai įgyvendinsime. Pamatysite – po dešimties metų būsime dvidešimtyje Europos šalių, turėsime išplėtotą savo specializuotų parduotuvių tinklą, didelį žinomumą ir būsime ta uoga, kurios nori visi“, – šypteli L. Sokolovska.

Dalintis straipsniu

Rūta Jadzevičiūtė

Franšizavimo konsultantė
Parašyti autoriui