„Hilton Garden Inn“: apie situaciją rinkoje, franšizės pasirinkimą ir artėjantį startą

17.01.2018
Kokia viešbučių rinka Lietuvoje šiandien ir kaip pasirinkta įsigyti „Hilton Garden Inn“ franšizę, pasakoja NT bendrovės „Eika“ projektų vadovė Arvyda Mašickienė.
 

Anot jos, viešbučių rinka Lietuvoje, ypač Vilniuje, pastaruoju metu yra itin aktyvi. „Viena vertus, nuolat gerėja esamų viešbučių veiklos rodikliai, jų užimtumas artėja prie rekordinių aukštumų, o tai rodo poreikį steigti naujus viešbučius. Kita vertus, pastarasis poreikis jau sėkmingai įgyvendinamas – vienas po kito skelbiasi į rinką žengiantys nauji tarptautiniai viešbučių tinklai. Vadinasi, jiems šiuo metu Lietuvoje yra išties palankios sąlygos“, – dėsto A. Mašickienė.

„Nuolat gerėja esamų viešbučių veiklos rodikliai, jų užimtumas artėja prie rekordinių aukštumų, o tai rodo poreikį steigti naujus viešbučius.“

Kaip perspektyvi investicija atrodžiusi viešbučio statymo idėja netruko peraugti į konkrečius bendrovės „Eika“ svarstymus įsigyti pasaulinio garso franšizę. Tiesa, derybos ir klausimas, kurią franšizę įsigyti, buvo gvildentas net trejus metus. Tačiau šiandien tarptautinio tinklo viešbučio „Hilton Garden Inn“ statybos Gedimino prospekte, atrodo, įgyja pagreitį. Numatyta, kad šis „Live Square“ vardu pavadintas projektas – kompleksas, kurį sudarys modernus verslo centras, viešoji erdvė su lauko terasa ant stogo ir viešbutis „Hilton Garden Inn“ – bus užbaigtas jau 2019-aisiais metais. Investicijos šio projekto realizavimui, kaip teigiama, sieks apie 49 milijonus eurų.

Sprendimą priimti padėjo tarptautinė konsultantų komanda

Įmonės „Eika“ projektų vadovė A. Mašickienė atvirauja, kad pasirinkimas, kokio viešbučio franšizę įsigyti, nebuvo lengvas. Tai, pasak jos, pareikalavo įvairiapusės ir net ne vienerius metus trukusios analizės.

„Apsispręsti dėl tinkamiausio Lietuvos rinkai viešbučio dydžio, formato ir prekės ženklo padėjo tarptautinės konsultantų komandos atlikta studija. Sprendimą lėmė ne tik profesionalų rekomendacijos, bet ir rinkos situacija – įžvelgėme daug potencialo. Galiausiai rinkomės iš dviejų franšizių – „Hilton Garden Inn“ ir dar vieno garsaus vardo viešbučio. Po derybų ir kelionės į Lenkiją, aplankant jau veikiančius šių tinklų viešbučius, nusprendėme įsigyti visgi „Hilton Garden Inn“ franšizę“, – sako ji.

Komunikacija su franšizės davėju – sklandi

Priimtas sprendimas įsigyti „Hilton Garden Inn“ franšizę, A. Mašickienės įsitikinimu, buvo išties geras ir pateisina lūkesčius. Projektų vadovė pastebi, kad didelę vertę teikia itin nuodugniai paruoštas franšizės „brandbook’as“, kuriame yra aprašyti visi „Hilton Garden Inn“ viešbučio verslo procesai.

Atstovė komentuoja, kad šiuo metu bendradarbiavimas su „Hilton Garden Inn“ franšizės savininkais vyksta išties sklandžiai. „Organizacija turi aiškią struktūrą, kuri yra suskaidyta pagal atliekamas funkcijas bei regionus. Derybinio proceso metu bendravome su už plėtrą atsakingais „Hilton“ viešbučių grupės atstovais, o jau pradėjus projektuoti mūsų viešbutį, iš „Hilton“ pusės buvo priskirti architektai bei projekto vadovas. Šie žmonės ne tik konsultuoja, bet yra pilnai įsitraukę į projekto „Live Square“ įgyvendinimo procesą. Taip pat ir visa centrinė „Hilton“ būstinė greitai reaguoja į visus mūsų paklausimus, suteikia visą reikalingą informaciją, noriai konsultuoja. Turime ir aiškų grafiką, kada kokią informaciją reikia pateikti franšizės savininkams. Jie šią informaciją arba patvirtina, arba pateikia pastabas“, – pasakoja A. Mašickienė.

Būti pirmam yra svarbu

Bendrovės „Eika“ statomas „Hilton Garden Inn“ viešbutis bus pirmoji tokio vardo atstovybė Lietuvoje. A. Mašickienė įsitikinusi: „Pirmumas išties yra vienas svarbiausių faktorių, kuris potencialiai gali atnešti pasisekimą, pretenduojant į didesnį visuomenės ir žiniasklaidos dėmesį bei įsitvirtinimą rinkoje“. Tad tikimasi, kad tai taps svarbiu „Hilton Garden Inn“ konkurenciniu pranašumu mūsų šalyje.

Ne ką mažiau svarbus faktorius sėkmei pasiekti yra didelis pradinis franšizės davėjo palaikymas. „Mūsų starto metu „Hilton“ organizacija skirs dalį savo reklaminio turinio viešinti pirmojo Lietuvoje „Hilton Garden Inn“ viešbučio atidarymą. Beje, „Hilton“ viešbučių tinklai turi aktyviai veikiančią klientų lojalumo programą, kurioje lojaliems klientams taikomos nuolaidos, kaupiami lojalumo taškai. Šioje programoje klientai informuojami ir apie naujai atidarytus viešbučius. Pastebima netgi tokia tendencija, kad dalis ištikimiausių „Hilton“ klientų JAV renkasi atostogas būtet ten, kur atidaryti nauji „Hilton“ viešbučiai, todėl tikimės, kad kartu su „Hilton Garden Inn“ atidarymu sulauksime ir didesnio klientų srauto iš JAV“, – lūkesčiais dalijasi pašnekovė.

Franšizės adaptacija Lietuvos rinkai – minimali

Specifiškai adaptuoti „Hilton Garden Inn“ statomą viešbutį Lietuvos rinkai nėra numatyta franšizės pirkėjų planuose.

Projektų vadovė aiškina, jog, kadangi esame priskirti Rytų Europos regionui, tam tikra adaptacija jau buvo padaryta anksčiau visam regionui. Tačiau ji sutinka, kad minimalios korekcijos yra neišvengiamos, nes kiekvienoje šalyje yra skirtinga įstatyminė bazė, dėl ko atsiranda tam tikrų prieštaravimų.

„Vadovaujamasi tokia taisykle – privaloma įgyvendinti tuos reikalavimus, kurie yra teisiškai aukštesni. Pavyzdžiui, jei „Hilton“ „brandbook‘e“ yra numatyti tam tikri parametrai, kurių nėra aprašyta mūsų vietiniuose teisiniuose reglamentuose, turime vadovautis „Hilton“ reikalavimais, tačiau, jei visgi mūsų vietinė įstatyminė bazė numato tuos pačius parametrus, savo veikla jiems negalime prieštarauti“, – dėsto projektų vadovė A. Mašickienė.

---

Valstybinio turizmo departamento duomenimis, 2018 metais Lietuvos viešbučių sektorių papildys per 20 naujų viešbučių, iš kurių net 5 puikuosis Vilniuje. Sostinėje planuoja pasirodyti tokie pasaulinio žinomumo sulaukę viešbučių prekių ženklai, kaip „Marriott“, „Hilton“, „Radisson“, „Ibis“ ir kt. Prognozuojama, kad sostinės svečiams skirtų numerių skaičius išaugs mažiausiai 1,5 karto.


Husse logo
Žurnalistė

populiariausi forume