Ant franšizės davėjo verslo slenksčio

14.02.2018
Kol kas nė vienos franšizės nepardavė, bet projekcijas į būsimą franšizės davėjo verslą jau brėžia bendrovė „Kultūringi vyrai“.
 

Bendrovės valdomas lietuviškas mažmeninės prekybos vyrų avalyne ir aksesuarais verslas „Seva The Gentleman“, pasak jo įkūrėjo Vsevolodo, pasiekė momentą, kai jau gali būti sėkmingai dubliuojamas ir investuotojams siūlomas kaip franšizė.

Pirminė „Seva The Gentleman“ franšizės versija rinkai buvo pristatyta prieš vienerius metus. Šiais metais bendrovė ketina tobulinti savo prekės ženklą, kartu ir franšizės paketą.

Savo klaidų kelią jau nuėjo

Prabangos prekių segmentui priskiriamas prekės ženklas „Seva The Gentleman“ gyvuoja jau trejus metus ir jau spėjo pasimokyti iš savo klaidų.

Produkcija, Vsevolodo teigimu, stipriai nesikeitė – nuo pat verslo pradžios jų parduotuvėje prekiaujama tiek „Seva The Gentleman“, tiek kitų prekės ženklų produktų linijomis. Tačiau pašnekovas neslepia, kad prekybos vieta turėjo būti keista. Pirmoji „Seva The Gentleman“ parduotuvė duris atvėrė Vilniaus senamiestyje, visgi lūkesčių ši nepateisino.

„Reprezentatyviose ir didelius srautus turinčiose Vilniaus senamiesčio vietose patalpų nuoma yra neadekvačiai didelė ir prilygsta panašių patalpų Vakarų Europoje nuomos kainoms. Nuomotis tokias patalpas gali tik ypatingai didelius antkainius taikantys verslai arba dideli tinklai, kurie gali sau leisti išlaikyti galbūt nuostolingai veikiančią „flagship“ tipo prestižinę parduotuvę kitų pelningai dirbančių tinklo parduotuvių sąskaita. Mūsų nuomotos patalpos buvo kiek atokiau nuo pagrindinių senamiesčio srautų. Tokiu atveju, norint pritraukti daugiau pirkėjų, reikia daug investuoti į reklamą, tačiau, neturint daug prekybos vietų, tai neatrodė efektyvu,“ – priežastis, nulėmusias pasitraukimą iš Vilniaus senamiesčio, vardija pašnekovas.

Įkūrėjas pastebi, kad ir didieji prekybos centrai nėra prekybininkų rojus, mat juose dirbti sunkiau – daugiau reguliacijos. Visgi mūsų regione prekybos centrai, Vsevolodo įsitikinimu, dalinai išsprendžia prekės ženklo pasiekiamumo ir matomumo problemas. Daugiausia tai ir lėmė, kad praėjus daugmaž pusmečiui nuo bendrovės starto, „Seva The Gentleman“ „persikraustė“ į Ozo prekybos centrą Vilniuje. Parduotuvė jame veikia iki šiol.

Nykštukas tarp milžinų

Karčios bendrovės patirtys tik patvirtina įmonės įkūrėjo išsakytą mintį, kad mažmeninės prekybos sektorius Lietuvoje nėra lengvai įkandamas.

„Didžioji dalis dabartinių šalies mažmenos lyderių verslą pradėjo devyniasdešimtaisiais, kitaip tariant, kur kas „švelnesnėje“ konkurencinėje aplinkoje. Tuometinės rinkos sąlygos leido jiems itin sparčiai užaugti ir plėstis. Tiems patiems lyderiams šiandieninėmis „žvėriškos“ konkurencijos sąlygomis toks spartus augimas, natūraliai vystant verslą, be rizikos kapitalo investicijų, vargu, ar būtų įmanomas. Tad ir susiklostė taip, jog 70-90 procentų visos mažmenos Lietuvoje kontroliuoja trys-keturios didžiosios įmonės, valdančios dešimtis prekės ženklų“, – komentuoja Vsevolodas.

Kita vertus, jo nuomone, „Seva The Gentleman“ parduotuvė, būdama labai nišinė, globalių tinklų kontekste turi didelį pranašumą. Bet net ir būdama specializuota, ji, pašnekovo įsitikinimu, gali būti franšizuojama ir nukopijuojama, o su procesais, kurie dėl savo abstraktumo galbūt negali būti aprašyti, franšizės gavėjai, anot jo, gali būti supažindinami apmokymų metu.

Franšizė – plėtrai

„Bet kurios normalios įmonės vienas iš pagrindinių tikslų yra plėtra bei augimas. Franšizavimas yra viena iš galimų verslo plėtros strategijų, kuri mums yra priimtina ir tinkama siekti tikslų. Todėl tikrai nemanome, kad franšizė – šalutinė ar papildoma veikla“, – sako bendrovės įkūrėjas.

Paklaustas apie šiuo metu paraleliai vykdomą distribucinę bendrovės veiklą, pašnekovas tikina, kad ji nesikirs / nekenks pagal franšizę veiksiančioms parduotuvėms. „Franšizės davėjo verslas mums – svarbus įsipareigojimas: franšizės gavėjams turėsime suteikti gerai parengtas verslo priemones, o pirkėjams, savo ruožtu, užtikrinti identišką apsipirkimo potyrį bet kurioje „Seva The Gentleman“ parduotuvėje“, – pabrėžia jis.

Bene didžiausias franšizės verslo modelio privalumas, pašnekovo nuomone, yra franšizės gavėjo motyvacija. „Finansinių investicijų plėtrai galime gauti, tačiau ambicingų ir protingų žmonių banke niekas neskolina. Stambios kompanijos turi galimybę vadovus rinktis iš daugybės per ilgą laiką patikrintų darbuotojų. Mes tokios galimybės dar neturime. O daug teisių turintis franšizės gavėjas, manome, bus atsidavęs verslui ir su mūsų pagalba asortimento formavimo, ekspozicijos dizaino, reklaminių kampanijų ir kitais klausimais užtikrins aukštus kokybės standartus“, – svarsto pašnekovas.

Kol „Seva The Gentleman“ prekės ženklas pats savaime nekuria didelės vertės, nes dar nėra plačiai žinomas, didesnį svorį, anot įkūrėjo Vsevolodo, įgyja bendrovės atstovaujami kiti garsūs pasauliniai prekės ženklai. Parduotuvės lentynose galima rasti net „Rolls Royce“ klasės prekių.


Europcar, rent a car franšiza
Franšizavimo konsultantė

populiariausi forume