17.02.2018
Šiandien prisikėlusi „Aromika“ ruošiasi franšizei. O kadaise klestinčios „Aromikos“ dienos galėjo būti suskaičiuotos...
 

Įmonė blogiausiais savo laikais buvo likusi su vienu darbuotoju ir beveik nulinėmis pajamomis. Tačiau naujieji akcininkai vos per metus sugebėjo kvapus gaminančią įmonę pastatyti ant kojų, sukurti rinką nustebinusių produktų bei išsiplėsti į užsienio rinkas.

Šiuo metu „Aromika“ tobulina savo prekybos salelę, pagal kurios modelį žada pardavinėti franšizę. Kol kas franšizės davėjo verslas tėra tik planuose – „Aromika“ dar nėra pardavusi nė vienos franšizės.

„Stebuklų nebūna – tik sunkus darbas“

Šiuo metu „Aromika“ turi vieną prekybos salelę Vilniuje esančiame prekybos centre „Europa“, o didžioji dalis produkcijos keliauja į prekybos tinklus. Atskiri produktai eksportuojami į Ispaniją, Latviją, Rusiją bei Ukrainą. Įmonės praeitų metų apyvarta siekia beveik 400 tūkst. eurų.

„Aromikos“ direktorius Edgaras Bokočius sako, kad jiems tai – didžiulis pasiekimas. „Mes pradėjome praktiškai nuo nulio. Keitėsi akcininkai, subūrėme naują komandą, beveik visi mūsų produktai, kuriais prekiaujame – taip pat naujai sukurti. Jeigu taip augsime ir toliau, bus labai džiugu. Dėjome dideles pastangas, kad atgaivintume įmonę. Stebuklų nebūna – tik sunkus darbas“, – sako E. Bokočius.

Anot „Aromikos“ direktoriaus, įmonė vis dar formuoja savo naują veidą. Asortimentas nuolat plečiamas, dizaineriai ieško savitų prekės pateikimo formų, o parfumeriai iš Prancūzijos konsultuoja ir padeda kurti unikalius kvapus.

Šiuo metu populiariausi „Aromikos“ gaminiai – namų kvapai. Ypač pirkėjų mėgiamas „Lietuvos kvapas“. Ispanijos rinkoje jau prigijo namų kvapas „Costa Blanca“. E. Bokočius sako, kad gal būt kada nors atsiras kvapai, skirti ir konkrečių kitų šalių rinkoms, pavyzdžiui, Rusijos ar Latvijos.

„Visas pasaulis mūsų radaruose“

Jau kitais metais „Aromika“ ketina pradėti pardavinėti franšizę. Šiuo metu tobulinama prekybos salelė, pagal kurią kuriamas franšizės modelis. E. Bokočius sako, kad plėtros planai – iš tiesų ambicingi. „Plėtros franšizės būdu tikslas – turėti apie 3000 prekybos salelių per 5-7 metus. Kaip sparčiai tai vyks, priklausys nuo to, kaip greitai ir gerai ištobulinsime savo prekybos salelę. Dar reikia tobulinti pačius procesus, vizualiką, išdėstymą. Konsultuojamės su tam tikromis agentūromis, dirbame ta kryptimi“, – sako pašnekovas.

Anot įmonės direktoriaus, franšizė turėtų būti lanksti, prisitaikanti prie kiekvienos rinkos. „Vienai rinkai produktai atrodys vienaip, kitai – kitaip. Bandysime parodyti lankstumą franšizės pirkėjui ir pasiūlyti tai, kas geriausiai tinka būtent tos šalies rinkai. Į kurias šalis plėsimės, negaliu pasakyti – visas pasaulis mūsų radaruose“, – teigia „Aromikos“ direktorius.

Nors prekybos tinklų „Aromika“ užmiršti nežada ir ketina tęsti prekybą juose, franšizę vertina dėl tam tikrų tik jai būdingų privalumų. „Prekybos salelės ypatingos tuo, kad jose pirkėjui galime papasakoti apie savo produktą, suteikti žmogui ypatingą dėmesį ir sukurti ryšį su juo. Franšizė leidžia bet kuriame pasaulio kampelyje parduoti savo produktą, kartu pasakojant istoriją apie jį, išlaikant jo unikalumą ir perteikiant klientui emociją. Tai yra labai svarbu. Todėl ir iš franšizės pirkėjo reikalausime, kad darbas jam būtų kaip antrieji namai. Kad jis suprastų, jog reikia parduoti ne tik dėžutę, bet ir visą su ja susijusią istoriją. Nuo aptarnavimo priklauso, kaip pasijus pirkėjas, ar jis išeis patenkintas, ar sugrįš“, – įsitikinęs E. Bokočius.

Orientuojasi į kosmetikos milžinus

E. Bokočius sako, kad „Aromikos“ perspektyvos – didžiulės. Ateityje akcininkai įsivaizduoja įmonę panašią į tokius kosmetikos milžinus kaip „Body Shop“ ar „L’Occitane“. „Mūsų tikslas – būti kaip jie. Tikime, kad galime pasiekti tokį lygį. Mūsų ir ideologija panaši. Esame orientuoti į natūralumą, naudą žmogui ir gamtai. Netrukus išleisime natūralių kvapų liniją. Be to, kaip ir minėti kosmetikos kūrėjai, mes pirkėjui stengiamės pateikti ne tik produktą, bet ir emociją. Lengva nupirkti kinišką buteliuką, supilstyti ten produkciją ir pardavinėti. Tačiau mes norime būti iki galo originalūs ir saviti. Siekiame kad mus matytų ne kaip gamintojus ar pardavėjus, o kaip kūrėjus“, – sako įmonės direktorius.

E. Bokočius pripažįsta, kad kol kas įmonės vystymas kainuoja daug laiko, pastangų ir pinigų. Tačiau tikslas – vertas to. „Be skausmo nebus nieko. Kaip sakoma, no pain, no gain“, – tikina „Aromikos“ direktorius.


Brendovi
Žurnalistė

populiariausi forume