2018-02-25

Sveiki atvykę į tarptautinę franšizių parodą Paryžiuje: kodėl verta?

Artėja franšizavimo entuziastus subursianti kasmetinė paroda „Franchise Expo Paris“.

Šių metų kovo 25-28 dienomis ji vyks konferencijų ir parodų centre „Paris Expo - Porte de Versailles“. Parodoje susirinks ir rinkos pionieriai, ir naujokai. Organizatorių duomenimis, verslo pulsą parodoje išsimatuos per 550 dalyvių, pristatysiančių apie 480 prekės ženklų, iš kurių šimtas – parodoje pirmą kartą. Franšizės reprezentuos bemaž 90 skirtingų verslo sektorių, tarp kurių daugiausiai, kaip ir kasmet, bus viešojo maitinimo atstovų (19 proc.) ir paslaugų teikėjų (12 proc.). Penktadalis dalyvių – iš užsienio šalių, tokių kaip JAV, Peru, Serbija, Nyderlandai, Italija, Ispanija ir kitos. Visos franšizės bus pristatytos daugiau nei 35 tūkstančių lankytojų auditorijai. Daugmaž tiek suinteresuotųjų tikimasi sulaukti per keturias parodos dienas.

Skaičiai, atrodo, patys kalba už save, bet visgi, kodėl Prancūzija? Kaip bepažiūrėsi – bet kuriam franšizės pardavėjui išbandyti save rinkoje, kurioje franšizavimo tradicijos jau gerokai įsišaknijusios yra nemenkas iššūkis.

„Franšizės verslo modelis kasmet dėl savo privalumų sulaukia vis daugiau susidomėjusiųjų mūsų šalyje. Viena vertus, tai būdas tapti verslininku, kita vertus, tai būdas tapti stabilų verslą turinčiu verslininku, juk su franšize įgyji ne tik idėją ir įsivaizdavimą, kaip turėtų būti valdomas verslas, bet konkrečias instrukcijas, prekės ženklą, palaikymą, priėjimą prie tinklo ir dar daugiau“, – teigia Prancūzijos franšizavimo federacijos direktorė Chantal Zimmer.

„Naujausiais duomenimis, tarp visų norinčių užsiimti verslu prancūzų net 44 procentai svarsto franšizės įsigijimo galimybę“, – priduria Ch. Zimmer.

Prancūzijos šalies franšizavimo rinkos brandą ir kuriamą vertę pabrėžia ir „Franchise Expo Paris“ direktorė Sylvie Gaudy. „Šiuo metu Prancūzijoje turime apie 1900 franšizės sistemų. Jos vienija per 71508 padalinius, sukuria bemaž 619 tūkstančius darbo vietų ir kasmet generuoja vis didesnes pajamas. Tai Prancūzijoje efektyvus ir klestintis verslo modelis. Jis patogus abejoms franšizės sandorio šalims: tiek patiems prekės ženklų valdytojams kaip puikus instrumentas verslo plėtrai, tiek individams, norintiems pradėti naują verslą“, – komentuoja S. Gaudy.

Tad esant tokiai brandžiai rinkai, didelė franšizių pasiūla ir didelė potencialių franšizės gavėjų koncentracija parodoje leidžia tikėtis nemažos užsimezgusių bendradarbiavimo ryšių, pasibaigsiančių sėkmingais sandoriais, konversijos.

Kartu kiekvienas franšizės pardavėjas savo franšizės rinkodaros strategiją gali palyginti su kitų, net didžiausių rinkos banginių, tokių kaip „Subway“ ar „Papa John’s“. Tai proga suprasti naująsias tendencijas, identifikuoti besikeičiančius franšizės gavėjų poreikius – visa tai, kas pagaliau nuves kiekvieną prie „win win“ situacijos.

Parodos organizatoriai primena, kad net 76 proc. franšizės pirkėjų anksčiau yra dirbę samdomus darbus. Vadinasi, didžiajai daugumai franšizės gavėjų – franšizė yra būdas pradėti veikti nepriklausomai, tapti šeimininkais patiems sau. Dažnai įsigytos franšizės nėra susijusios su jų gavėjų ankstesne profesine veikla. Būtent tokia teminė mintis ir bus keliama daugelyje parodos pranešimų, diskusijų, praktinių sesijų, kurių iš viso planuojama per šimtą, – franšizė kaip idealus sprendimas keisti gyvenimą, net ir profesiją. Šiandienos realijų kontekste tema yra išties aktuali. Teigiama, kad net du iš trijų prancūzų ieško naujų karjeros galimybių.

Parodos organizatoriai tikina, kad dės visas pastangas optimizuodami kiekvieno lankytojo apsilankymą. Paminėtina, kaip parodos naujovė, internetinė funkcija „My franchise“, kuri leis lankytojams pagal savo prioritetus tinkamai susiplanuoti savo laiką parodoje – tai, su kokiais verslo modeliais jiems vertėtų susipažinti ir kokius pranešimus išklausyti. Tokios pat rekomendacinės pagalbos bus galima tikėtis ir iš specialaus personalo jau pačioje parodoje.

---

Detalesnę informaciją apie „Franchise Expo Paris“ rasite čia.

Dalintis straipsniu