„Catalyst Baltic“ investavo į verslo ateitį

14.03.2018
Žingsniuoti savarankiškai ar tapti tarptautinio tinklo dalimi? Vilnietis renginių ir mokymų organizatorius Darius Lomsargis nusprendė surizikuoti ir pasirinko pastarąjį variantą.
 

Šį sprendimą verslininkas vadina dėsningu žingsniu į priekį ir džiaugiasi, kad jis pasiteisino.

Veiklą pradėjo nuo savo agentūros

Nors prieš dešimtmetį D. Lomsargio ir jo verslo partnerio įkurtai renginių ir mokymų organizavimo agentūrai „Ūpas“ sekėsi neblogai, verslus vyras suprato, kad norint judėti į priekį ir plėsti savo veiklą, to nepakaks. Taip buvo nuspręsta tapti tarptautinio tinklo dalimi.

Didžiausias komandos formavimo agentūrų tinklas pasaulyje „Catalyst Global“ buvo pasirinktas neatsitiktinai. Su tinklo atstovais D. Lomsargis jau buvo užmezgęs ryšius dar prieš kurdamas savo agentūrą.

„Jau tuomet svarsčiau, ar nevertėtų užmegzti bendradarbiavimo su tarptautiniu tinklu. Tuo metu „Catalyst Global“ plėtėsi dar lėtai, o aš galiausiai nusprendžiau eiti savo keliu. Matyt, visi pirmiausia turime sukaupti savo klaidų bagažą. Be to, gąsdino ir nemaža finansinė investicija“, – neslėpė pašnekovas.

Praėjus penkeriems savarankiškos veiklos metams sprendimas investuoti atrodė neišvengiamas.

„Galėjome eiti tuo keliu, kuriuo eina daugelis – eksperimentuoti, kurti savo žaidimus, teikti ribotas paslaugas, bet norėjome rinkoje būti geriausi, norėjome išsiskirti iš visų konkurentų. Tuomet ir prisiminiau „Catalyst Global“. Jie kaip tik tuo metu ieškojo partnerių Baltijos šalyse, todėl derybos buvo labai greitos – truko vos kelis mėnesius“, – prisiminė D. Lomsargis.

Tinklo vadovų reikalavimai partneriams buvo aiškūs ir paprasti – patikimumas, įdirbis ir patirtis verslo renginių ir mokymų organizavimo srityje. Jiems buvo svarbu, kad licencijos gavėjai jau turėtų savo klientų ratą rinkoje.

Sėkminga investicija

Įsigijus didžiausio komandos formavimo agentūrų tinklo pasaulyje „Catalyst Global“ licenciją D. Lomsargio suburta agentūra gerokai sustiprėjo, padarė milžinišką šuolį ir įgijo pranašumą prieš konkurentus. Pasivadinusi „Catalyst Baltic“ vardu D. Lomsargio vadovaujama įmonė dabar sėkmingai dirba visose trijose Baltijos šalyse. Klientų sąraše ir tarptautinės, ir vietos įmonės.

„Mums licencijos pirkimas buvo dėsningas kilimas į viršų. Tai buvo investicija į ateitį ir ji atsipirko su kaupu. Prisijungę prie tarptautinio tinklo mes per pusmetį sukaupėme tokį patirties, žinių, produktų ir paslaugų bagažą, kokio nesukaupėme per visus penkerius metus. Taip, licencija kainuoja nemažai, tačiau bandydamas, klysdamas ir mokydamasis iš savo klaidų gali išleisti kur kas daugiau pinigų ir išeikvoti daug laiko“, – sako pašnekovas.

Licencijavimas – verslo modelis panašus į franšizę

Tarptautiniam tinklui „Catalyst Global“ šiuo metu atstovauja per 45 licencijuoti atstovai įvairiose pasaulio šalyse. Kuo licencijavimas skiriasi nuo franšizės? Skirtumų išties yra labai nedaug. Kaip ir franšizės davėjai, licencijos savininkai už nustatytą mokestį parduoda savo licenciją ir leidžia savo atstovams naudoti teisiškai apsaugotą intelektinę nuosavybę – prekės ženklą, sukurtas priemones, įrangą ir verslo procesus.

D. Lomsargis neslepia, kad įsigijęs licenciją atstovauti „Catalyst Global“, įsipareigojo kas mėnesį jiems sumokėti 10 procentų nuo visų pardavimų sumos.

Kaip ir franšizė, licencija reglamentuoja griežtai apibrėžtų intelektinės nuosavybės objektų naudojimą. Tačiau priešingai nei franšizė, licencijavimo modelis taip griežtai neapibrėžia teisinių įsipareigojimų, kurių privalo laikytis abi sandorio šalys – tiek franšizės davėjai, tiek gavėjai.

„Mūsų santykiai labiau paremti abipusiu pasitikėjimu nei griežtu reguliavimu. Sutartyje nėra nustatyti griežti reikalavimai, kiek, kaip ir kokias turime parduoti paslaugas ar kokiu tempu privalome plėstis. Mes netgi esame laisvi rinktis, ar naudoti tarptautinį „Catalyst“ prekės ženklą, ar ne“, – pasakoja visose trijose Baltijos šalyse didžiausią tarptautinį tinklą atstovaujantis D. Lomsargis.

Įsipareigoja teikti kokybiškas paslaugas

Visgi lietuvis pasirinko žingsniuoti verslo keliu po tarptautine „Catalyst“ vėliava. Pasak D. Lomsargio, tarptautinis prekės ženklas – didelis pranašumas. Visų pirma todėl, kad klientui tai garantija, jog per ne vienerius metus didelio būrio partnerių ištobulintos ir atidirbtos paslaugos bus aukščiausios kokybės.

Išlaikyti teikiamų paslaugų kokybę – vienas pagrindinių įsipareigojimų, kuriuos turi prisiimti visi „Catalyst Global“ tinklo atstovai. Štai visai neseniai vienas partneris buvo pašalintas iš tinklo už tai, kad nesilaikė „Catalyst Global“ keliamų reikalavimų ir nuostatų. Apie tai, kad atstovų paslaugos neatitinka tinklo standartų, „Catalyst Global“ vadovai sužinojo iš klientų.

„Nemaža dalis klientų – tarptautinės bendrovės, kurios bendradarbiauja su tinklo atstovais įvairiose šalyse. Todėl jos gali lengvai palyginti teikiamas paslaugas. Tai mus įpareigoja teikti tik aukščiausios kokybės paslaugas – nesinori diskredituoti nei viso tinklo, nei savęs“, – sako pašnekovas.

Suburtas bendraminčių tinklas

Ne ką mažiau nei paslaugų kokybė klientams rūpi ir didelė jų pasiūla. Pasak D. Lomsargio, renginių ir mokymų organizavimo rinkoje svarbu visuomet pateikti kažką naujo ir dar neišbandyto. Didelis partnerių tinklas „Catalyst Baltic“ leidžia jaustis saugiems – idėjų naujiems verslo žaidimams ir pramogoms niekada nepristigs.

„Mes turime pajėgumų rinkai pristatyti tai, ko negali pasiūlyti kiti. Tie, kurie dirba tik su savo resursais, labai greitai išsisemia. Mums tai negresia“, – tikina „Catalyst Global“ atstovas Baltijos šalyse.

Praktinė patirtis ir žinios („know-how“), nuolat didėjantis žaidimų paketas, metinės konferencijos, kasmet besiplečiantis partnerių ratas, reguliarūs susitikimai su jais, aktyvi susirašinėjimo platforma, kurioje dalijamasi savo idėjomis, pasiūlymais ir patirtimi – atstovavimo tarptautiniam tinklui privalumus vardija D. Lomsargis.

Pasak pašnekovo, su partneriais iš viso pasaulio aptariami įvairūs verslo procesai – nuo rinkodaros iki pardavimų, bendravimo su žmonėmis ar konkrečių idėjų adaptacijos rinkai.

„Tinklo vadovai savo atstovais renkasi panašiai mąstančius ir tokias pat vertybes bei siekius turinčius žmones. Todėl visi partneriai bendrauja tarsi geri bičiuliai. Tai viena sėkmės paslapčių“, – įsitikinęs „Catalyst Global“ atstovas Baltijos šalims.

Didžiausias iššūkis – Latvijos ir Estijos rinkos

Šeštus metus tarptautiniam tinklui Baltijos šalyse atstovaujantis D. Lomsargis džiaugiasi, kad per šį laiką užsimezgė tvirti verslo ir žmogiškieji ryšiai, yra abipusis pasitikėjimas. Todėl visai neseniai pasibaigusi pirma pasirašyta bendradarbiavimo sutartis buvo pratęsta neribotam laikui.

„Nematau priežasčių, kodėl turėtume nutraukti bendradarbiavimą. Jis visiškai atitinka ir mūsų, ir tinklo vadovų lūkesčius“, – džiaugėsi pašnekovas.

Visgi jis pripažįsta, kad galėdamas atsukti laiką atgal, geriau apgalvotų savo žingsnius, žengdamas į Latvijos ir Estijos rinkas. Verslininkas nemanęs, kad įsitvirtinti kaimyninėse šalyse bus taip sudėtinga.

„Norint įsitvirtinti kitose rinkose, kad ir labai panašiose į mūsų, reikia daug žinių, pastangų, laiko ir investicijų. Kitą kartą visa tai labiau įvertinčiau“, – sako D. Lomsargis.

Nors „Catalyst Baltic“ licencijos sutartyje numatyta galimybė sublicencijuoti, to daryti neketinama. Per trejus metus Latvijoje ir Estijoje suburtos geros komandos, o investicijos pamažu atsiperka.

„Jeigu būtume apsistoję tik Lietuvoje, pradinės investicijos būtų atsipirkusios labai greitai – per pirmą pusmetį. Tačiau plėtra į Latviją ir Estiją kainavo daugiau nei tikėjomės“, – neslepia pašnekovas.

Vienas – ne karys

Nepaisant to, D. Lomsargis kuo toliau, tuo mato daugiau naudos iš atstovavimo tarptautiniam tinklui. Atsiranda vis daugiau nišų, kur galima augti ir tobulėti. Pavyzdžiui, neseniai tinklo atstovams atsivėrė galimybė investuoti į unikalius technologiškai įdomius partnerių kuriamus žaidimus ir taip plėsti savo veiklą.

Paklaustas, kodėl franšizės ar licencijavimo verslo modeliai Lietuvoje vis dar nėra populiarūs, pašnekovas įvardija vieną esminę priežastį – norą viską daryti patiems.

„Matyt, toks tas lietuviškas mentalitetas – manome, kad viską mokame, žinome ir galime pasidaryti patys – ir namą pasistatyti, ir automobilį susiremontuoti, ir medį pasodinti. Aš ir pats kadaise toks buvau. Tačiau jau senau supratau, kad dažnai bandymai viską sukurti ir padaryti patiems atima daug laiko ir brangiai kainuoja finansiškai. Stebėdamas mūsų tinklo verslo modelį matau tik daugybę partnerystės privalumų“, – sako D. Lomsargis.


BrandZ top 100 Most Valuable Global Brands
Žurnalistė

populiariausi forume