2018-03-30

„Utenos trikotažas“: į franšizę orientuotas verslo modelis išsiskiria plėtros sparta

Nuo 1967 metų veikianti AB „Utenos trikotažas“ šiandien vadinama didžiausia ir viena moderniausių tekstilės gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje.

Vos per dvejus metus „Utenos trikotažo“ parduotuvių skaičius mūsų šalyje išaugo dvigubai. Bendrovei šiuo metu priklauso 15 parduotuvių visoje Lietuvoje, 8 iš jų veikia franšizės principu. Taip pat įmonė valdo UTENOS ir ABOUT prekių ženklus.

Franšizė išsiskiria plėtros sparta

Vien praėjusių metų pabaigoje „Utenos trikotažas“ atidarė 4 UTENOS prekės ženklo parduotuves Mažeikiuose, Alytuje, Tauragėje ir Kaune. UTENOS ženklo pardavimų vadovė Renata Varaneckienė sako, kad sėkmingą plėtrą lėmė keletas esminių faktorių, įskaitant ir pasirinktą franšizės modelį.

„Aktyvią parduotuvių tinklo plėtrą lėmė atnaujintas prekės ženklas, augantis susidomėjimas lietuviška produkcija, naujų kolekcijų kūrimas, partnerių pasitikėjimas įmone ir gaminama produkcija. Be šių dalykų, taip pat keičiame vizualinę parduotuvių koncepciją, siekiame būti patrauklūs šiandieniniam vartotojui. Tai skatina ir mūsų partnerius plėsti parduotuvių tinklą. Juk sėkmę lemia sinergija“, – teigia R. Varaneckienė.

Utenos trikotažas

„Visada reikia pasverti visus „už“ ir „prieš“, kad būtų gauta „win-win“ situacija“.

Pasak pardavimų vadovės, į franšizę orientuotas verslo modelis, ko gero, labiausiai išsiskiria plėtros sparta, nes tokiu būdu prie veiklos prisideda skirtingi franšizės gavėjai: „Franšizė mums tinka dėl kelių esminių pranašumų: galima sparti plėtra, prekės ženklo vertės augimas, mažesnė plėtros rizika, kadangi gavėjas geriau pažįsta savo miestą ir rinką, motyvuotų žmonių pritraukimas, kur franšizės gavėjas tampa nuosavo verslo savininku ir investuoja savo lėšas. Dėl šios priežasties franšizės gavėjai yra labiau motyvuoti siekti geresnių finansinių rezultatų “, – sako pašnekovė.

Franšizės gavėjus kruopščiai atsirenka

Norint nusipirkti bendrovės franšizę, būtina laikytis konkrečios jos parduotuvių koncepcijos. Improvizacijoms čia vietos nėra. Todėl labai svarbu rasti patikimus partnerius, kurie būtų pajėgūs išpildyti „Utenos trikotažo“ viziją. UTENOS ženklo pardavimų vadovė tikina, kad šiuo metu bendrovė džiaugiasi visais franšizės gavėjais, o to priežastis – kruopšti ir atsakinga partnerių atranka.

„Šiandien galime pasidžiaugti darbu su visais partneriais. Tam, kad rastume bendrą kalbą ir išlaikytume bendrą viziją, prieš pasirašydami bendradarbiavimo sutartį iki smulkmenų aptariame visus punktus, kurie turi būti naudojami tiksliai pagal sutarties sąlygas bei mūsų įmonės taisykles. Labai svarbu, kad franšizės gavėjas būtų įmonė arba verslininko statusą turintis fizinis asmuo. Franšizės gavėjas negali turėti bankrotų, turi būti išsilavinęs, turintis žinių iš pardavimų patirties, – apie tokio modelio ypatumus pasakoja pardavimų vadovė. – Didžiausias mūsų noras – kad partneris norėtų dirbti, plėsti verslą ir matytų bendrą ateities viziją. Būtų lankstus, charizmatiškas, atviras naujovėms ir suprastų, kad toks modelis teikia žinojimą, galimybes, patirtį, gerą vardą ir žinomumą. Pirmaisiais mūsų franšizės gavėjais tapo esami partneriai, jie jau buvo atidarę „Utenos trikotažo“ parduotuves.“

Anot R. Varaneckienės, būta ir kitokios patirties: „Kartą teko nesuteikti franšizės, nes klientas norėjo atidaryti parduotuvę labai mažame miestelyje, kuriame sėkmės formulė tikrai nebūtų garantuota. Visada reikia pasverti visus „už“ ir „prieš“, kad būtų gauta „win-win“ situacija“.

Utenos trikotažas

Nauja koncepcija

Kad „Utenos trikotažo“ parduotuvės būtų patrauklesnės vartotojams, bendrovė sukūrė naują koncepciją, orientuotą į šiuolaikiškas miestiečių šeimas.

„Naują koncepciją kūrėme galvodami apie pagrindinius mūsų pirkėjus – šeimas, gyvenančias miestuose. Atnaujinome ne tik prekės ženklą, tačiau keitėme ir parduotuves, siekdami, kad jos labiau pabrėžtų prekės ženklo vertybes – asortimentą visai šeimai, patogumą, patikimumą, kasdieniškumą. Perplanavus prekių išdėstymą, pirkėjui tapo patogiau orientuotis. Pakeitę prekybos įrangą, produkciją galime pateikti patogiau, palikdami galimybę keisti parduotuvės zonas. Jei tik buvo įmanoma – atvėrėme vitrinas, kad pro šalį einantiems puikiai matytųsi visa parduotuvė. Tai daroma galvojant, kad klientui apsipirkti būtų patogu ir malonu“, – sako R. Varaneckienė.

Sparčiai kylantis ABOUT prekės ženklas

Modernumą ir pažangias technologijas mėgstančių miesto gyventojų spintas palengva užkariauja „Utenos trikotažo“ valdomas mažmeninės prekybos prekių ženklas ABOUT. Šio ženklo gaminiai pasižymi aukščiausia kokybe, todėl tikimasi, kad juos pamėgs ir užsienio rinka.

„Mūsų tikslas – didinti ABOUT prekės ženklo pardavimus Amerikos, Skandinavijos, Japonijos rinkose, mat čia labai vertinami aukštos kokybės gaminiai, iš natūralių, prabangių medžiagų, tokių kaip merino vilna, šilkas, medvilnė ir modalas. ABOUT prekės ženklo kolekcijos produkcija gaminama pasitelkus naujausias technologijas, kurios leidžia kurti antibakterinių, antialerginių savybių turinčias medžiagas. Šioms trikotažo medžiagoms taikomos įvairios papildomos apdailos: bičių vaško, aloe vera, šilko baltymų, sidabro jonų“, – pasakoja UTENOS ženklo pardavimų vadovė.

Utenos trikotažas

Ateityje – dar didesnė plėtra

„Utenos trikotažo“ parduotuvių tinklo vizija – parduotuvės didžiausiuose Lietuvos miestuose, prekės ženklo žinomumo didinimas ir stiprinimas bei didesnis šios rinkos dalies pyrago kąsnis. Siekiama, kad „Utenos trikotažo“ gaminiai būtų pirmasis pasirinkimas, galvojant apie aprangą visai šeimai.

Nors šiuo metu „Utenos trikotažas“ labiausiai susitelkęs į franšizės plėtrą Lietuvoje, planų apie plėtrą užsienyje taip pat yra.

„Jaučiame susidomėjimą iš užsienio partnerių, produkciją planuojame pristatyti Latvijoje ir Estijoje. Tačiau prieš žengiant į kitas rinkas, reikia gerai įvertinti prekių ženklams keliamus tarptautinės rinkos reikalavimus, mūsų produkcijos populiarinimą, rinkos poreikius ir jos pasiekiamumą ir dar daugelį kitų dalykų“, – teigia R. Varaneckienė.

Anot pašnekovės, užsienio partneriai „Utenos trikotažą“ vertina už tai, kad su bendrove lengva komunikuoti, ji turi vertikalią gamybą, kokybės ir ekologijos sertifikatus. Nuo 2017 metų „Utenos trikotažas“ tapo pirmąja įmone Lietuvoje, prisijungusia prie tarptautinės organizacijos „Greenpeace“ projekto už švarią madą „Detox“. Prisidėjusi prie šio projekto iki 2020 metų bendrovė įsipareigojo iš savo gamybos grandžių eliminuoti kenksmingas medžiagas, galinčias turėti neigiamą poveikį žmogui ar aplinkai. Šis aspektas taip pat itin vertinamas užsienio rinkoje.

Pašnekovę kalbino Aušra Šneiderytė

Dalintis straipsniu

Aušra Šneiderytė

Žurnalistė