Kaip tapti matomais tarptautinėje erdvėje?

Vygantas Keras
Trečiadienis
2018-05-02
Viena iš Lietuvos mokymo ir verslo konsultavimo įmonių „Keras, Savickas ir partneriai“ nuo pat jos įkūrimo pradžios turėjo tikslą dominuoti tarptautinėje erdvėje.
 

Tačiau, vieniems šiam tikslui pasiekti prireikia dešimtmečio, o kiti, tarp kurių ir įmonė „Keras, Savickas ir partneriai“, puikų šansą išplaukti į tarptautinius vandenis gauna jau po kelerių metų.

2004 metais įkurta mokymų ir verslo konsultacijų įmonė „Keras, Savickas ir partneriai“ dabar yra žinoma ne tik Lietuvoje, tačiau ir kituose žemės kontinentuose. Tiesa, visai kitu pavadinimu – ne kaip „Keras, Savickas ir partneriai“, o kaip „DOOR Training and Consulting Baltic“ dalis.

Dalis strateginio plano

Vos tik pradėjusi veiklą įmonė „Keras, Savickas ir partneriai“ pagreitį įgavo nedelsiant. Tačiau sėkminga veikla savame regione dažnai tėra tik pirmas žingsnis link tolimesnių plėtros planų. Dalydamasis patirtimi minčiai antrina ir V. Keras: „Tuo metu rinkoje mes buvome sėkmingi. Objektyviu vertinimu, lyg ir nieko netrūko. Tačiau norėjosi išeiti už savo regiono ribų ir būti matomais tarptautiniu lygmeniu“.

Atrodytų, ilgai netruko, kol norai buvo įgyvendinti. 2007 metais į sėkmingai veikiančią įmonę Lietuvoje kreipėsi pasaulinė olandų įmonė „DOOR Training International“, veikianti tame pačiame mokymų ir verslo konsultavimo sektoriuje 90-yje šalių. Jos atstovai lietuviams pasiūlė pradėti veikti pagal jų franšizę.

Sėkmingi lietuviškos įmonės rodikliai nebuvo vienintelė priežastis bendradarbiauti. Būta ir kitų motyvų. Kaip pasakoja V. Keras, tai buvo dalis olandų verslininkų strategijos. „Jie siekė įgyvendinti didelį tarptautinį kontraktą ir jiems būtinai reikėjo įkurti biurą, veikiantį pagal franšizę, čia, Lietuvoje. Buvome dalis plano“, – dėsto jis.

Derėjosi, kol išsiderėjo

Paklaustas apie franšizės įsigijimo procesą įmonės „DOOR Training“ direktorius prisimena, kad derybų laikotarpis buvo ganėtinai ilgas ir pareikalavo daug diskusijų. Kompromisas, pasak jo, pasiektas tik po vienerių metų.

V. Keras neslepia, kad į pirmines „DOOR Training International“ atstovų iškeltas sąlygas reagavo skeptiškai. „Mums tai buvo nepalanku. Viskas buvo per brangu, o ir įsipareigojimų kiekis nedžiugino, – komentuoja pašnekovas. – Panašus nusiteikimas buvo net ir pirmojo susitikimo metu, kuomet derybas vedė pagrindinis tarptautinės kompanijos akcininkas ir prezidentas. Galvoje nepaliaujamai kirbėjo klausimas, kodėl turėtume to imtis.“

Žinoma, žvelgiant iš dabartinės perspektyvos, V. Keras mano, kad tuo metu skeptiškas požiūris buvo nelabai pagrįstas. Prireikė laiko, kol negatyvumas franšizės davėjų atžvilgiu išsisklaidė. „Visgi pokalbių metu supratome, kad erdvės ir laisvės turėsime. Mums buvo pasakyta, kad sutartyje yra keistinų dalykų, bet yra ir tokių, dėl kurių jie nesiderės. Tiesa, sąrašas keistinų dalykų buvo kur kas ilgesnis nei nekeistinų. Pagaliau pavyko susitarti dėl abejoms pusėms tinkamų sąlygų. Šios, palyginti su pirminėmis, išties reikšmingai skyrėsi“, – sako jis.

Tarptautinio žinomumo kaina

Jau pokalbio pradžioje pašnekovas V. Keras užsiminė, kad didžiausias įmonės siekis buvo tai, kad apie jos veiklą žinotų ne tik Lietuvoje, bet kur kas plačiau. Įsigijus franšizę, tikslas buvo pasiektas. Dabar įmonės veikla apima visą Rytų Europą, Rusiją bei kai kuriuos Afrikos regionus. V. Keras priduria dar ir tai, kad įmonės ekspertai turi galimybę dirbti bet kurioje pasaulio šalyje.

Visgi pašnekovas atvirauja, kad veikloje pagal franšizę yra dvi medalio pusės – su franšize daug įgyji, tačiau kai ką tenka ir aukoti, todėl labai svarbu derėtis. V. Keras neslepia džiaugsmo, kad pagal juridinį statusą įmonė išliko nepakitusi.

„Tuo laikotarpiu, kai galvojome apie franšizės įsigijimą, buvome pakankamai brandi organizacija. Nenorėjome įmonės struktūros keisti kardinaliai, ji jau buvo stabili ir veiksminga. Atvirai sakant, kitose šalyse franšizę įsigijusios įmonės buvo mokomos to, ką mes jau buvome pasidarę prieš franšizės įsigijimą, pranokome juos. Mums teko keisti tik įmonės pavadinimą“, – pasakoja direktorius.

Pašnekovas neskuba atskleisti tikslios investicijų sumos, kadangi sutartis draudžia tai daryti. Jis tik užsimena, kad franšizės kaina buvo bene vienas iš esminių kliuvinių, trukdančių apsispręsti dėl franšizės įsigijimo. „Pradinis ir einamieji mokesčiai tuo metu mūsų įmonei buvo sunkiai įkandami. Buvo sunku nuspręsti, ar tai, ką gausime mainais, bus iš tiesų verta investicijų“, – dėsto V. Keras.

Taigi verta ar neverta?

Pašnekovas, paklaustas, ar nesigaili dėl savo sprendimo įsigyti franšizę, sako, kad investicijas atperka priėjimas prie tarptautinio tinklo, o tai – išėjimas į tarptautinę verslo areną – kiekvieno brandaus verslo tikslas. Tiesa, tarptautinė veikla gali būti apibrėžiama labai plačiai. „Tapimas tarptautinio tinklo dalimi konkrečiai mums sukūrė galimybę suteikti savo klientams daugybę kartų ir įvairiose rinkose išbandytą paslaugą. Pasinaudodami pasaulinėmis praktikomis galime neatsilikti nuo naujausių tendencijų. Jaučiame pasaulinį pulsą, kuo mūsų verslo sektorius gyvena, ne stebėdami, o patys tiesiogiai dalyvaudami tendencijų formavime, – franšizės nauda neabejoja V. Keras. – Daug vertės kuria ir tai, kad turime galimybę įsigyti reikalingus produktus už patrauklesnę kainą, nei galėtų gauti maža įmonė.“

Perėjęs nelengvą, bet sėkmingą derybinį procesą V. Keras galvojantiems apie franšizės verslo modelio pasirinkimą pataria apsvarstyti, ar tai, ką gautumėte mainais už mokamą sumą, atitinka jūsų lūkesčius.


Žurnalistė