Ilgametė partnerystė neleido abejoti „Audimo“ franšize

Galimybė susipažinti su vidine didžiosios rinkos „žaidėjos“ virtuve – įkvepia.
Antradienis
2017-01-31
Ramunė Petkūnienė, „Audimo“ franšizės gavėja, teigia, kad buvo gana užtikrinta savo sėkme.
 

Kartu su vyru Dariumi įkūrusi parduotuvių tinklą verslininkė Ramunė Petkūnienė neabejoja, kad nedidelei įmonei naudinga įsigyti žinomo prekių ženklo franšizę. Pirma, vienareikšmiškai – didelis prekės ženklo žinomumas tiesiogiai siejasi su apyvartos didėjimu. Antra, kartu su franšize įgyjamos galimybės įsidiegti aukštesnius klientų aptarnavimo bei darbo standartus.

Nuo dviračių verslo iki keturių sporto prekių parduotuvių

Šios šeimos verslo pradžia siekia dar 1995 metus, kai bendromis pastangomis buvo įkurta įmonė „Sporto gama“, atvėrusi duris visiems, ieškantiems plataus dviračių asortimento. Tai tebuvo kukli pradžia, lyginant su dabartine įmonės vykdoma veikla – šiandien R. Petkūnienei kartu su vyru priklauso keturios specializuotos sporto prekių parduotuvės Utenoje ir Rokiškyje.

Pašnekovė džiaugiasi plačiu „Sporto gamos“ verslo partnerių tinklu. Bendradarbiaujama su kompanijomis, atstovaujančiomis pasaulinio žinomumo prekės ženklus, tokius kaip „Adidas“, „Puma“, „Reebok“, „Audimas“, „Asics“, „Nike“ ir kt.

Parduotuvę atidarė nepraėjus dviem mėnesiams

Paklausta, kodėl nusprendė įsigyti franšizę, R. Petkūnienė atsakė, kad su akcine bendrove „Audimas“, kaip didmenininkai dirbo jau ne vienerius metus. Ši ilgametė bendradarbiavimo patirtis, ko gero, ir lėmė tai, kad, vos tik „Audimas“ nusprendė plėstis, būtent „Sporto gamai“ buvo pasiūlyta įsigyti franšizę.

Sulaukusi pasiūlymo pratęsti partnerystę franšizės sutarties sąlygomis, verslininkų pora ilgai nedvejojo. „Pradėti dirbti įsigijus franšizę nebuvo sunku. „Audimo“ produkcija mums buvo gerai žinoma, nes ja prekiavome jau daugiau nei 10 metų. Iššūkis buvo priimtas greitai: nuo pirmojo pokalbio apie naują parduotuvę iki jos atidarymo praėjo mažiau nei du mėnesiai. Per tą laiką reikėjo atlikti visus planavimo darbus, įsigyti įrangą, pasirinkti ir apmokyti personalą, patalpas jau buvo numatę franšizės davėjai, mums tereikėjo pasirašyti nuomos sutartį“, – apie sėkmingą sprendimą pasakoja R. Petkūnienė.

Kadangi tiek pats „Audimo“ prekės ženklas, tiek produkcija, ženklinama juo, jau anuomet užėmė tvirtas pozicijas rinkoje, pašnekovė tikina, buvusi gana užtikrinta naujos parduotuvės sėkme. Tai pasitvirtino – vos tik įsigijus franšizę, „Sporto gamos“ apyvarta ženkliai padidėjo.

Kviečia net ir pačius išrankiausius

Šiandien „Sporto gama“ toli gražu neapsiriboja dviračių verslu – parduotuvių tinklo Utenoje ir Rokiškyje prekių asortimentą papildo sporto ir laisvalaikio rūbai, avalynė, įranga, sportiniai aksesuarai, netgi maisto papildai sportuojantiesiems bei sportininkų apdovanojimams skirta atributika. Dabartiniu šaltuoju metų laiku ypač populiarus žiemos sporto inventorius.

Paklausta apie verslo sunkumus, pašnekovė neslepia, kad tenka konkuruoti su Vilniuje veikiančiomis sporto prekių parduotuvėmis, kurios turi didesnę prekių pasiūlą. Visgi, R. Petkūnienė užsimena, kad maži miestai gyvena šiek tiek pagal kitokias taisykles – čia vis dar yra kur kas labiau vertinamas artimas santykis su klientu. Tad, profesionalios konsultacijos, nuolatinė prekių priežiūra ir, svarbiausia, nuoširdumas – būtent tos savybės, kuriomis stengiamasi pelnyti klientų palankumą ir lojalumą.

Kartu su teisėmis gauta ir pareigų

Paklausta kokių teisių bendrovė įgijo, pasirašydama franšizės sutartį, R. Petkūnienė teigia, jog dabar gali naudoti franšizės davėjo sukurtą tipinį įvaizdį: parduotuvės įrangą, reklamą, klientų aptarnavimo sistemą ir, žinoma, pačią produkciją, kuri atkeliauja tiesiai iš gamintojų. Tad, dėl originalumo ir kokybės klientams neturėtų kilti dvejonių.

Kartu su teisėmis gauta ir pareigų – teko investuoti į įrangą, produkciją. Nors, pasak R. Petkūnienės, franšizės davėjas prie būtinųjų pradinių investicijų materialiai neprisidėjo, visgi, suteikė „Sporto gamai“ visapusišką intelektinę paramą.

„Norint sukurti tokį verslą reikia turėti pinigų, dirbti daug ir greitai, o svarbiausia – tavimi turi patikėti franšizės davėjas. Pasirašant franšizės sutartį nekilo jokių teisinių kliūčių“, – pasakoja R. Petkūnienė.

Be franšizės davėjo žinios verslininkų pora, būdami franšizės gavėjais, dalį reikšmingų sprendimų gali priimti ir savarankiškai, pavyzdžiui, dėl personalo atrankos, įdarbinimo, jo darbo užmokesčio. Kitaip tariant, komandą, su kuria bus dirbama ir stengiamasi užkariauti rinką, renkasi kiekvienos parduotuvės savininkas.

Laimingi klientai visada sugrįžta

R. Petkūnienė išskiria daug franšizės, kaip verslo formos pasirinkimo pliusų: „Gauni labai tikslias instrukcijas, kada, ką ir kaip daryti, nebereikia rūpintis produkto užsakymu, reklama, turi žinomą vardą, yra galimybė labai daug išmokti. Gavome klientų aptarnavimo standartą, tai reiškia, kad bet kurioje „Audimo“ parduotuvėje klientas yra aptarnaujamas vienodai.“

Anot verslininkės, franšizės davėjo teikiama parama neabejotinai veikia kaip stimulas judėti pirmyn ir nuolat tobulėti. Kasmet vykstanti personalo atestacija, franšizės davėjo organizuojami mokymai, galimybė bendradarbiauti su kitais esamais franšizės gavėjais ir galimybė susipažinti su vidine didžiosios rinkos žaidėjos virtuve – visa tai įkvepia.

Dar vienas labai svarbus momentas – gebėjimas išgirsti klientus. R. Petkūnienės nuomone, būtina atminti šią, rodos, elementarią, bet dažnu atveju kertinę apsisprendimo pirkti metu tiesą. Tik patenkinus, o galbūt ir pranokus klientų lūkesčius, šie, tikėtina, sugrįš.

Jei norite, tai ir pirkite

Paklausta, ką patartų norintiems įsigyti franšizę, R. Petkūnienė šyptelėjo: „Jeigu norite, tai ir įsigykite. Pirmiausia atsakykite sau į klausimą, kodėl tai darote? Jei tai kažkas, apie ką seniai svajojate, bus lengviau įgyvendinti savo svajones, nes gausite stiprų palaikymą. Jei tai jums visiškai nauja sritis, gausite puikią galimybę mokytis iš savo srities profesionalų“.


Žurnalistė

populiariausi forume