2016-03-12

Prancūzų kompanija turi ambicijų plėstis Lietuvoje

Siekdama išnaudoti rinkos potencialą, „La Compagnie Des Petits“ pradėjo franšizės gavėjų, kurie galėtų ir norėtų steigti šio prekinio ženklo parduotuves Lietuvoje, paiešką.

Pristatome Jums prancūzų kompaniją „La Compagnie Des Petits“, kurios parduotuvėse net išrankiausi pirkėjai gali rasti drabužius ir aksesuarus berniukams ir mergaitėms nuo 1 mėnesio iki 12 metų. Apie šią kompaniją ir jos plėtros planus Lietuvoje kalbėsime su „La Compagnie Des Petits“ master franšizės Baltijos ir NVS šalims turėtoja Marija Ilina.

Sveiki, Marija. Pradėkime nuo to, ką gi reiškia pavadinimas „La Compagnie Des Petits“?

Laba diena. Pavadinimas „La Compagnie Des Petits“, išvertus iš prancūzų kalbos, reiškia „vaikų kompaniją“ arba „mažųjų kompaniją“. Šie žodžiai yra tariami taip – „la kɔ̃paɲi de pəti“. Pageidautina juos ištarti su prancūzišku žavesiu (šypsosi).

Papasakokite, kaip Jūs sužinojote apie „La Compagnie Des Petits“?

Pradėčiau nuo to, kad aš jau virš 5 metų gyvenu Prancūzijoje su savo vyru ir dviem vaikais, 5 metų berniuku ir 10 metų mergaite. Vaikų drabužių paieškos problema visada buvo gan aktuali – buvo pakankamai sudėtinga rasti kokybiškus ir gražius drabužius už prieinamą kainą. Dažniausiai tekdavo rinktis arba prastesnės kokybės, bet įperkamus drabužėlius, arba labai brangius „dizainerių“ stiliaus drabužius. Aš nebuvau patenkinta nei vienu iš šių pasirinkimų, tačiau neturėjau kitos išeities, kol atsitiktinai neužėjau į „La Compagnie Des Petits“ parduotuvę Grenoblyje. Aš buvau sužavėta siūlomų drabužių kokybę ir stiliumi bei maloniai nustebinta labai „įkandamomis“ kainomis. Nuo tos akimirkos aš tapau šio prekinio ženklo gerbėja ir ištikima kliente.

Kaip atsitiko, kad pradėjote verslo santykius su „La Compagnie Des Petits“?

Nors virš 15 metų aš vienaip ar kitaip buvau susijusi su vaikų drabužių rinka Rusijoje ir jau turėjau nemažai patirties su įvairiais Prancūzų prekiniais ženklais, tačiau visą laiką aš dairiausi į naujus kokybiškų, stilingų ir nebrangių vaikų drabužių gamintojus. Būtent dėl to, kai tik sužinojau apie galimybę įsigyti „La Compagnie Des Petits“ franšizę, aš tą pačią akimirką susisiekiau su jais ir pasiūliau atidaryti jų parduotuves Rusijos Federacijoje. Po sėkmingo dviejų parduotuvių atidarymo Maskvoje ir Krasnodare iš centrinio kompanijos biuro gavau pasiūlymą įsigyti jų master franšizę ir atstovauti jų prekinį ženklą visoje NVS ir Baltijos šalių teritorijoje. Tokiu būdu nuo 2015 metų vidurio aš tapau atsakinga ne tik už dviejų parduotuvių valdymą, bet ir už kompanijos plėtrą minėtame regione.

Kaip Jūs trumpai apibūdintumėte „La Compagnie Des Petits“ konkurencinius pranašumus? Kas išskiria šį gamintoją iš konkurentų?

„La Compagnie Des Petits“ konkurencingumas slypi penkių pagrindinių bruožų sinergijoje. Visame pasaulyje mūsų klientai vertina mūsų dideles sezonines kolekcijas, bekompromisę kokybę, išskirtinį stilių ir puikų kokybės ir kainos santykį. Mūsų klientai taip pat įvertino ir pamėgo mūsų novatorišką „sumiksuok ir suderink“ (angl. mix and match) koncepciją, kurią mes realizuojame kiekvienoje iš tematinių drabužių linijų, sudarančių mūsų kolekcijas.

Ar galėtumėte šiek tiek plačiau papasakoti apie kokybę ir kainas?

Kompanijoje „La Compagnie Des Petits“ mes pirmiausiai siekiame, kad kiekvienas vaikas, apsirengęs mūsų drabužiais, jaustųsi puikiai, o kiekvieni tėvai būtų tikri, kad jų vaikai dėvi aukščiausios kokybės gaminius. Komfortas ir praktiškumas lydi mūsų drabužių gamybą nuo medžiagų parinkimo iki siuvimo, aplikacijų uždėjimo ir supakavimo. Be to mes puikiai suprantame, kad reiklių jaunųjų princų ir princesių poreikių tenkinimas neturėtų kainuoti per daug. Būtent dėl to mūsų kainos yra vidutinių kainų vaikų drabužių segmento dalyje ir leidžia mūsų klientams pradžiuginti savo vaikus neišleidžiant tam begalės pinigų. Norėčiau pabrėžti, kad nors ir garantuojame drabužių kokybę ir stilių, bet vis tiek sugebame pasiūlyti tokias kainas, kurios yra priimtinos didžiajai visuomenės daliai.

Kodėl Jūs manote, kad „La Compagnie Des Petits“ gali būti sėkminga Lietuvoje?

Pirmiausiai, aš besąlygiškai tikiu, kad tėveliai ir jų vaikai įvertins platų mūsų drabužių pasirinkimą, kurie yra ne tik stilingi ir patogūs, bet ir tiesiog smagūs nešioti. Paminėsiu ir tai, kad mūsų kompanija jau įrodė gebanti sėkmingai veikti aštrios konkurencijos sąlygomis tokiose prisotintose rinkose, kaip Prancūzija, Ispanija, Portugalija ir kitose. Dėl to aš manau, kad mums turėtų sektis vis dar augančioje ir mažiau pasiūlos turinčioje Lietuvos rinkoje. Taip pat noriu pabrėžti, kad prieinamos kainos puikiai dera su vidutinio Lietuvos piliečio perkamąja galia ir leis mūsų drabužėlius įpirkti didžiajai jaunųjų tėvų daliai. Būtent dėl to aš esu tikra, kad mūsų verslo modelis patikimo vietinio franšizės gavėjo rankose turėtų veikti ir užtikrinti investicijų grąžą per protingą laikotarpį.

Įsivaizduokime, kad radote patikimą franšizės gavėją. Ar paprasta jam bus atidaryti parduotuvę Lietuvoje?

Atidaryti mūsų parduotuvę pagal franšizę yra pakankamai paprasta. Vienas iš pagrindinių „La Compagnie Des Petits“ franšizės pranašumų yra tai, kad mes aktyviai padedame savo partneriams atidaryti parduotuves ne tik kiek įmanoma greičiau, bet ir kiek įmanoma pigiau.

Visų pirma, mes padedame franšizės gavėjams išsirinkti tinkamą vietą parduotuvei. Idealu, kad parduotuvė būtų atidaryta didžiausiuose prekybos centruose arba pagrindinėse miesto gatvėse. Tačiau esame „praktiška“, o ne „prašmatni“ parduotuvė, taigi puikiai gali tikti ir „B“ klasės prekybos centrai arba net miegamųjų rajonų dalys, kur yra pakankamai didelis žmonių judėjimas, pavyzdžiui, prie poliklinikų ar vietinių pramogų ir prekybos kompleksų.

Reikia pažymėti, kad franšizės gavėjas gali lanksčiai pasirinkti parduotuvės dydį ir interjero koncepciją pagal turimų patalpų plotą ir išplanavimą. Mes padėsime atidaryti tiek nedidelę 60 m2 parduotuvėlę su 15 m2sandėliuku, tiek ir didelę parduotuvę, kurios salės plotas gali viršyti 150 m2.

Galiausiai, svarbu yra tai, kad turime gan liberalų požiūrį į parduotuvės įrengimą. Franšizės gavėjas gali arba užsakyti visus parduotuvės baldus ir įrangą mūsų kompanijoje, arba naudoti savo baldus ir įrangą, jei jie yra geros būklės ir atitinka parduotuvės stilistiką. Yra tik keletas unikalių atributų, kurie privalo būti kiekvienoje „La Compagnie Des Petits“ parduotuvėje ir kuriuos reikės užsisakyti iš mūsų. Pavyzdžiui, mūsų tradicinė raudono automobiliuko formos lentyna, kuri stovės parduotuvės centre ir bus gerai matoma iš visų pusių.

Ar žmogus, norintis įsigyti Jūsų franšizę, privalo turėti patirtį mažmeninėje prekyboje?

Patirtis mažmeninėje prekyboje ar verslo valdyme yra neabejotinas privalumas, tačiau tai nėra būtina. Mūsų darbas su franšizės gavėjais yra organizuojamas taip, kad svarbiausiais parduotuvės įrengimo, atidarymo ir veiklos momentais gavėjas turi galimybe pasikliauti mūsų darbuotojų pagalba ir patarimais. Mūsų tinkle yra virš 120 franšizės pagrindu veikiančių parduotuvių, kurių aptarnavimo patirtį mes pasiruošę perteikti kiekvienam naujam franšizės gavėjui. Pavyzdžiui, likus keletui dienų iki parduotuvės atidarymo, mūsų ekspertai, tarp jų ir aš pati, atvažiuojame į vietą, kad padėtumėme gavėjui efektyviai užbaigti pasirengimo darbus ir sklandžiai bei iškilmingai atidaryti naują parduotuvę. Vėliau parduotuvės veikimo metu mes visada būsime pasiruošę atsakyti į franšizės gavėjo klausimus telefonu, per skype arba elektroniniu paštu.

Ar galite plačiau papasakoti apie parduotuvės veiklos organizavimą?

Mes tikime, kad galime būti sėkmingi tik tada, kai sėkmingi yra mūsų franšizės gavėjai. Būtent dėl to kiekvienam franšizės gavėjui mes stengiamės suteikti kiek įmanoma lankstesnes „La Compagnie Des Petits“ valdymo sąlygas. Mes esame tikri, kad, pasitikėdami mūsų gavėjais ir suteikdami jiems laisvę patiems priimti daugelį veiklos organizavimo sprendimų, padidiname jų šansus įgyvendinti verslo tikslus efektyviau ir greičiau. Pavyzdžiui, vietoje to, kad reikalautumėme pilno ir nekeičiamo visos kolekcijos užsakymo ir apmokėjimo iki sezono pradžios, mes prašome tik rezervuoti konkrečius gaminius ir jų kiekius. Sezono metu franšizės gavėjas galės modifikuoti ir dalimis tvirtinti savo išankstinį užsakymą ir turės apmokėti tik kiekvienos atskiros siuntos kainą. Tokios taisyklės leidžia gavėjui „neužšaldyti“ didelių pinigų sumų ir užtikrina „sveikesnius“ pinigų srautus, kurie yra gyvybiškai svarbūs smulkaus verslo atstovams.

Pasikalbėkime apie pinigus. Kiek reikia investuoti į parduotuvės atidarymą?

Investicijos, reikalingos „La Compagnie Des Petits“ parduotuvės atidarymui priklauso nuo daugelio parametrų. Pavyzdžiui, jei mūsų partneris nuspręs įsigyti visus 60 m2 ploto parduotuvės baldus, kompiuterinę ir programinę įrangą iš mūsų, tai jam kainuos apie 20 000 €. Tačiau, jei tas pat franšizės gavėjas naudos savo baldus, atitinkančius mūsų minimalius reikalavimus, tada išlaidos gali sumažėti iki 7 000 €. Tas pats principas galioja ir patalpų remonto išlaidoms. Jei patalpos jau yra suremontuotos ir tinkamai suplanuotos, gali užtekti tik „atšviežinančio“ sienų dažymo, kas daug nekainuos. Tačiau, jei patalpas teks perplanuoti ar iš esmės remontuoti, tada išlaidos gali siekti ir 20 000 €.

Paminėsiu, kad yra išlaidų, kurios yra daugiau ar mažiau vienodos kiekvienam franšizės gavėjui nepriklausomai nuo situacijos. Pavyzdžiui, sumokėjęs 8 000 € pradinį franšizės mokestį franšizės gavėjui bus suteikta teisė atidaryti „La Compagnie Des Petits“ parduotuves šalies ribose – jei jis įsipareigos atidaryti daugiau negu vieną parduotuvę, papildomų pradinių mokesčių mokėti nereikės. Už 3 000 € mokestį gavėjas gaus specialiai jam parengtą atidarymo rinkinį, kurį sudaro firminės pakabos, stovai, manekenai ir kita smulki, bet svarbi parduotuvės atributika. Pirminio prekių užpirkimo kaina gali svyruoti nuo maždaug 20 000 € iki 28 000 € priklausomai nuo parduotuvės dydžio. Franšizės gavėjas taip pat kartą per metus turės mokėti periodinį franšizės mokestį, kuris yra 2 400 €.

Taigi, bendrai investicijos į vienos parduotuvės atidarymą mūsų vertinimu gali siekti nuo 50 000 € iki 75 000 €. Be to kiekvienas franšizės gavėjas turi užsitikrinti ir apyvartinį kapitalą, kuris leis apmokėti einamąsias išlaidas tol, kol bus pasiektas lūžio taškas.

Per kiek laiko šios išlaidos atsipirks?

Visiškos investicijų grąžos laikotarpis priklauso nuo kiekvienos konkrečios situacijos. Suprantama, kad negalime pažadėti franšizės gavėjams konkrečių investicijų grąžos rodiklių. Tačiau, remiantis mūsų tinklui priklausančių parduotuvių patirtimi, žinome, kad vidutiniškai investicijos į „La Compagnie Des Petits“ atsiperka per 2 metus. Jei parduotuvė yra itin sėkmingoje vietoje, šis laikotarpis gali sumažėti ir iki pusantrų metų, tačiau jei vėta nėra tokia gera, tada investicijos gali grįžti ir po 3 metų.

Dalintis straipsniu

Ilja Malkin

Franšizavimo konsultantas
Parašyti autoriui