2017-01-20

„TAG Kaunas“ franšizė puikiai prigijo Lietuvoje

Artūras Bulota pirmasis Lietuvoje subūrė laisvai samdomus kūrėjus po vienu stogu.

„Talent Garden“ (toliau „TAG“) yra vienas iš greičiausiai augančių bendradarbiavimo (angl. co-working) tinklų Europoje. Šio verslo idėja yra suburti laisvai samdomus kūrybiškus darbuotojus į vieną erdvę, kur jie galėtų produktyviai dirbti, dalytis idėjomis bei bendradarbiauti.

„TAG Kaunas“ netradicinė franšizė puikiai prigijo Lietuvoje, Kaune Nuotr. Talent Garden

„TAG Kaunas“ pirmieji atsidarė už Italijojos ribų, jiems teko labai daug bendradarbiauti su pačiu franšizės davėju bei ženkliai prisidėti prie franšizės verslo modelio tobulinimo. Visa tai lėmė, kad šiuo metu Kaune turime modernią darbo vietą laisvai samdomiems kūrėjams.

„TAG“ franšizės gavėjas „Talent Garden Kaunas“ (toliau „TAG Kaunas“) po poros mėnesių jau švęs savo antrąjį gimtadienį. Tai pirmieji ir vieninteliai „Talent Garden“ franšizės gavėjai Lietuvoje. Negana to, tai buvo pirmoji „TAG“ franšizė, įsikūrusi ne Italijoje. Per pastaruosus metus „TAG“ tinklas plečia veiklą ir Ispanijoje (Barselonoje) bei Rumunijoje (Bukarešte).

„TAG Kaunas“ siūlo didesnę nei 400 kv. m. erdvę, kurioje dirba per 50 įvairiausių sričių – marketingo, vadybos, programavimo, žaidimų, reklamos, dizaino – specialistai. Už tam tikrą narystės mokestį laisvai samdomi darbuotojai gauna visapusiškai aprūpintą darbo vietą, kurioje veikia spartus interneto ryšys, be to, yra posėdžių kambariai, renginių zona, poilsio zona.

Anot Artūro Bulotos, „TAG Kaunas“ steigėjo, „Pagrindinis išskirtinumas yra tai, kad nuomojiesi vieną darbo vietą, į kurią viskas įskaičiuota. Niekuo nereikia rūpintis papildomai. O pagrindinis tikslas yra suburti visus kūrybinės industrijos profesionalus, kurie nori tapti šios bendruomenės dalimi Kaune ir dirbti ne iš namų su chalatu ir sumuštiniu rankoje.“ Taigi, didžiausias šios erdvės privalumas yra bendruomenės, turinčios panašius interesus, subūrimas. Šioje aplinkoje kuriama naudinga partnerystė, dalijamasi idėjomis. Kaip sako „TAG Kaunas“ įkūrėjai, jie patys nesitikėjo, kad bendruomenė susikurs taip greitai ir natūraliai.

Anot Artūro Bulotos, pirminė jo ir kolegos idėja buvo sukurti „co-working“ erdvę, tačiau idėja įkurti verslą franšizės pagrindu atėjo tik vėliau. Poreikis kurti „co-working“ erdvę atsirado todėl, kad šios idėjos iniciatoriai jau seniai dirba reklamos srityje, kurioje daug bendradarbiaujama su laisvai samdomais darbuotojais. Atsirado natūralus poreikis juos suburti, kad bendradarbiavimas būtų paprastesnis. Kaip tik tuo metu dabartinis „TAG Kaunas“ steigėjas sutiko merginą, dirbančią „TAG“ marketingo srityje. Kadangi „co-working“ erdvės kūrėjų idėjos puikiai derėjo su „TAG“ konceptu, buvo nuspręsta atidaryti „TAG Kaunas“.

Pagalba iš franšizės davėjo

Realizuoti „TAG Kaunas“ idėją ėmėsi du žmonės, vėliau, į jau veikiančią sistemą, prisijungė ir trečias – ši komanda dirba iki šiol. Nors komanda atrodo maža, didelės svarbos turėjo vienas iš franšizės privalumų – buvo sulaukta itin daug pagalbos iš „TAG“ franšizės tinklo. Investicijos buvo kruopščiai suskaičiuotos, todėl neteko patirti didelių netikėtumų.

Taip pat prie sklandžios pradžios prisidėjo vizitas į Milaną, kurio metu buvo susipažinta su „TAG“ komanda bei apžiūrėtos kitos „TAG“ erdvės. „TAG Kaunas“ steigėjai Milane derėjosi dėl franšizės sąlygų bei pristatė savo viziją. Žinoma, viskas neapsiribojo vienu vizitu – „Italijoje lankomės nuolat, mokomės, tačiau ir abipusiai kuriame turinį, pavyzdžiui, „TAG Kaunas“ sukurta foto medžiaga naudojama visos grupės mastu“ pasakoja A. Bulota. „TAG Kaunas“ steigėjas pataria visiems, norintiems įsigyti franšizes, pirmiausia susitikti ir pabendrauti su franšizės davėjo organizacija, įsitikinti, ar galite kartu dirbti, ar nevaržysite vieni kitų.

Naujos galimybės

„TAG Kaunas“ komanda džiaugiasi franšizės teikiamais privalumais. Franšizės gavėjams buvo perduotas davėjo sukauptas „know-how“ apie „co-working“ veiklą, kuri Lietuvoje dar buvo didelė naujovė, o didžiausias privalumas tas, kad „TAG Kaunas“ prisijungęs prie bendro franšizės tinklo, gali semtis patirties ne tik iš franšizės davėjo, bet ir kitų esamų franšizės gavėjų, megzti naujas partnerytes, burtis į naujas komandas. Taip sukuriamos tobulos sąlygos ne tik dirbti keliaujant, bet ir susipažinti su kitais savo srities specialistais užsienyje bei tobulėti kartu.

Be to, „TAG Kaunas“ paneigia stereotipą, kad franšizės verslo modelis labiau sietinas su apribojimais nei galimybėmis, – šiuo atveju buvo priešingai. Kadangi, kaip buvo minėta, „TAG Kaunas“ pirmieji atsidarė už Italijojos ribų, jiems teko labai daug bendradarbiauti su pačiu franšizės davėju bei ženkliai prisidėti prie franšizės verslo modelio tobulinimo. Visa tai lėmė, kad šiuo metu Kaune turime modernią darbo vietą laisvai samdomiems kūrėjams.

Iššūkiai ir pasiekimai

Žinoma, kiekviename naujame versle būna neplanuotų situacijų bei sunkumų. Paklaustas, su kokiais netikėtumais teko susidurti, A. Bulota atsako, kad nesitikėjo, jog šioje veikloje yra toks ryškus sezoniškumas. Be to, pirminė vizija, kurioje visi laisvai samdomi specialistai turėtų bendradarbiauti ir kurti bendrus projektus, taip pat nebuvo taip lengvai realizuojama. Pasirodė, kad nėra labai paprasta sujungti skirtingų sričių profesionalus į bendrą komandą, todėl pirmieji bendri projektai startavo tik po pusmečio. Tačiau šios smulkmenos nesutrukdė sėkmingai vystyti „TAG Kaunas“ veiklą.

Visus pirmuosius metus „TAG Kaunas“ aktyviai plėtojo savo idėjas. Buvo ne tik sukurta šioje erdvėje dirbančių žmonių bendruomenė, bet ir pritraukta daugybė lankytojų, kurie galėjo susipažinti su „TAG Kaunas“ veikla atvirų durų dienose ar organizuojamuose renginiuose bei mokymuose.

Viena iš pirmųjų iniciatyvų, didinančių „TAG Kaunas“ vardo žinomumą, buvo „Creative Breakfast“, kurių metu, vėlyvą šeštadienio rytą, visi norintys galėdavo susirinkti paklausyti įvairių kviestinių svečių. Taip pat nemažo populiarumo susilaukė organizuojami mokymai: tokie kaip „Adobe Photoshop“, „Adobe Lightroom“, prekės ženklo kūrimo, maketavimo ir kiti. Taigi, „TAG Kaunas“ maksimaliai naudoja turimus resursus ir gali pasigirti sėkminga franšizės gavėjų istorija.

Dalintis straipsniu

Rūta Gedžiūtė

Žurnalistė