2017-03-16

„Benetton“ keičia strategiją: daugiau dėmesio skirs franšizėms

Tarptautinė Italijos mados namų „Benetton“ grupė iš naujo rikiuoja prioritetus: daugiau dėmesio planuojama skirti franšizėms ir el. komercijai.

Šių metų kovo pradžioje centrinėje „Benetton“ kompanijos būstinėje, Trevize (Italija), vyko tarptautinis susirinkimas, sukvietęs daugiau nei 350 dalyvių (esamų ir potencialių „Benetton“ grupės narių, jos partnerių, franšizių atstovų) iš 12 Europos šalių. Susitikime buvo pristatyta naujoji pagrindinio „Benetton“ grupės valdomo prekės ženklo „United Colors of Benetton“ plėtros strategija, pavadinta „Franšizė 2.0“.

Pasaulyje jau veikia 5000 šio prekės ženklo parduotuvių. 1000 iš jų – valdomi tiesiogiai „Benetton“ grupės, likę 4000 – valdomi netiesiogiai: 3600 priklauso partneriams, 400 – franšizės gavėjams. Pastarasis netiesioginis produkcijos paskirstymo būdas „Benetton“ bendrovei neša didžiąją pelno dalį – 65 proc., tarp kurių franšizių sugeneruojama dalis – 10 proc. Nors iki šiol franšizės nebuvo kompanijos plėtros šerdis, naujojoje strategijoje numatyta perdėlioti prioritetus: prognozuojama, kad iki 2020 metų franšizių sugeneruojamos pajamos ūgtelės iki 40 proc, tiesa, ir artimiausiais metais, tikimasi, gerų šios kompanijos rezultatų.

United Colors of Benetton drabužių parduotuvė

Naujojoje „United Colors of Benetton“ prekės ženklo plėtros strategijoje „Franšizė 2.0“ prognozuojama, kad iki 2020 metų franšizių sugeneruojamos pajamos ūgtelės nuo 10 proc. iki 40 proc.

Sieks standartizuoti vartotojo patirtį

Marco Airoldi, „Benetton“ grupės CEO, susirinkime pranešė, kad šiandien, esant milžiniškai mados industrijos dinamikai ir sunkiai perskaitomai rinkai, nuolat būtina ieškoti naujų sprendimų, o bemaž perspektyviausias jų – visų „Benetton“ verslo žaidėjų tarpusavio ryšių stiprinimas. Susirinkime akcentuota, kad pastarieji ryšiai yra ne ką mažiau svarbūs nei vartotojo patirtis.

Atsižvelgiant į tai, strategijoje „Franšizė 2.0“ numatyta daugiau dėmesio skirti sklandžiam know-how perdavimui, mokymams, vienodos kokybės užtikrinimui, efektyviam verslo procesų organizavimui – tapti tvirtą stuburą turinčiu ir sklandžiai valdomu prekės ženklu.

Prekės ženklo tapatybė ir standartizuota vartotojo patirtis „United Colors of Benetton“ parduotuvėse kuriama įvairiomis priemonėmis. Pirmiausia, kiekvienas prekybinis šio prekės ženklo taškas turi paklusti „Benetton“ architekto nurodymams, visi baldai turi būti užsakomi iš to paties tiekėjo Trevizo mieste.

Tiesa, nuo 2014 m. pradėtas taikyti naujas „Benetton“ parduotuvių interjero rengimo standartas, vadinamasis, „On canvas“, kurio esminis elementas yra moderni šviestuvų konstrukcija, imituojanti audimo stakles. Pagal šį interjero rengimo formatą įkurta jau daugiau nei 230 „Benetton“ parduotuvių.

Svarbu užtikrinti daug ir kitų „Benetton“ įvaizdį kuriančių niuansų, pavyzdžiui, pro kiekvienos parduotuvės vitrinas turi matytis visos prekės, taip pat klientui turi būti suteikta galimybė pasimatuoti viską, kas sudėta lentynose.

Benetton parduotuvės

Nuo 2014 m. pradėtas taikyti naujas interjero rengimo standartas „On canvas“, kurio esminis elementas yra moderni šviestuvų konstrukcija, imituojanti audimo stakles.

Negana to, viso pasaulio „Benetton“ parduotuves vienija ir bendra rinkodaros strategija. Bendrovė turi vieną fotografą ir naudojasi tik vienos Milano agentūros paslaugomis. „Benetton“ tapo bene pirmąja šiuolaikine bendrove, kuri prekės ženklo reklamai panaudojo visuomenėje tabu laikomas antirasistines temas.

Visgi „ne apribojimai, o lankstumas yra stiprioji mūsų pusė“, – pažymėjo pardavimų direktorius Marco Messina, akcentuodamas kiekvieno „Benetton“ tinklo dalyvio grįžtamojo ryšio svarbą.

Kurs fizinės ir online prekybos sinergiją

Pasak „United Colors of Benetton“ franšizės plėtros vadovo Christian Prazzoli, „skaitmeninė erdvė ir realybė neturėtų būti priešinamos, labiau – artinamos“. Ch. Prazzoli teigimu, šiandien, intensyvėjant elektroninei komercijai, ryškėja nauja tendencija: vis dažniau vartotojai, pirmiausia, apsižiūri online, o tik tada užsuka į fizinę parduotuvę. „Tai nėra smulkmena. Visa tai būtina pastebėti, reaguoti ir koncentruotis į greitą vartotojo naujų poreikių patenkinimą“, – dėstė Ch. Prazzoli.

Tad ir tikslą 2017–iesiems itališkų drabužių kompanija kelia sau ne iš lengvųjų – strategiškai susieti online ir fizinę prekybą. Brėžiama vizija, kad jau netolimoje ateityje kiekvienas „United Colors of Benetton“ darbuotojas, pasinaudodamas specializuota mobiliąja programėle, galės detaliai analizuoti online vartojimo praktikas ir, klientams apsilankius fizinėje parduotuvėje, jau žinos online pirkėjų istorijas – kokiomis prekėmis domimasi, kurios spalvos yra populiariausios ir kt. Ši informacija, savo ruožtu, leis dar geriau pažinti „United Colors of Benetton“ klientą.

Naująją strategiją „Franšizė 2.0" kompanija turėtų pradėti įgyvendinti jau šiais metais.

Lietuvoje „United Colors of Benetton“ parduotuvės šiuo metu veikia Vilniuje (didžiausia Pabaltijyje), Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

Dalintis straipsniu

Rūta Jadzevičiūtė

Franšizavimo konsultantė
Parašyti autoriui