2017-06-22

Mėsainių mėgėjai, išmeskite pinigines, tik nepamirškite savo išmaniųjų telefonų

„Burger King“ ar „McDonald‘s“ – kuris pirmauja mobiliųjų mokėjimų mūšyje? Svarstyklės, rodos, svyra „Burger King“ naudai.

Namuose pamiršta piniginė ir beprasmiškai iššvaistytos kelios ar kelios dešimtys minučių, belaukiant savo eilės prie prekystalio, netrukus bus mėsainių mėgėjų praeities rūpestis, skelbia naujienų agentūra „Bloomberg“.

Pakaks telefono

Bendrovė „McDonald‘s“ kovo mėnesį paskelbė savo planus įdiegti išankstinio užsakymo specializuota mobiliąja aplikacija funkciją. Gegužės mėnesį Šiaurės Karolinoje, JAV, tai pradėta testuoti – valstijos gyventojai jau gali užsisakyti savo pageidaujamą mėsainį prieš atvykdami į užkandinę ir už tai sumokėti vos keliais spustelėjimais mobiliojoje programėlėje. Bendrovė praneša, kad ši technologija bus pritaikyta 20000 „McDonald‘s“ restoranų, esančių JAV ir už jos ribų.

Burger King

Arši „Burger King“ ir „McDonald‘s“ konkurencija tęsiasi. Klausimas, kuris kurį nurungs, dar lieka atviras.

Visgi iniciatyva bendrovės „McDonald‘s“ rankose buvo neilgai. Į tai suskubo reaguoti „Burger King“ ir gegužę paskelbė, kad išankstinio užsakymo ir apmokėjimo mobiliąja programėle technologija nacionaliniu mastu (JAV) bus įdiegta kelių mėnesių bėgyje (testuojama nuo gruodžio mėnesio Majamyje, JAV).

Datos nekonkretizuojamos, tad klausimas, kuris kurį nurungs, dar lieka atviras.

Seks „Starbucks“ pėdomis

Didiesiems greito maisto tinklams – „Burger King“ ir „McDonald‘s“ – neišvengiamai tenka taikytis prie sparčios technologijų pažangos ir vytis išankstinių užsakymų ir mobiliųjų mokėjimų paslaugas jau siūlančius industrijos žaidėjus, tokius kaip „Starbucks“, „Domino‘s“, „Dunkin’ Donuts“ ar „Taco Bell“. Ypač tikimasi pasiekti ar net pranokti „Starbucks“ rezultatus, rašo „Business Insider“.

Šių metų II ketvirčio „Starbucks“ rezultatai (žr. diagramą) patvirtina minėtų naujų paslaugų svarbą: mobilieji mokėjimai už išankstinius užsakymus sudarė 8 proc. visų atliktų mokėjimų, mobilieji mokėjimai, užsakymus pateikus kavinėse, siekė 21 proc., likę 71 proc. – mokėjimai grynaisiais arba banko kortelėmis.

Šių metų II ketvirčio „Starbucks“ rezultatai patvirtina išankstinių užsakymų ir mobiliųjų mokėjimų paslaugų svarbą.

Laimės klientai

Šiuolaikiniai technologiniai sprendimai skirti gyvenimui palengvinti, jie sužavi klientus paprastumu naudoti. Tačiau pačios bendrovės, diegiančios inovacijas, turi būti pasiruošusios naujų galimų rizikų valdymui.

Štai „Starbucks“ susidūrė su netikėtomis problemomis: išankstinių užsakymų kiekis viršijo baristų pajėgumus ir lūkuriuoti turinčių klientų – neišvengta. „Burger King“ ir „McDonald‘s“ pasimokė iš šios „Starbucks“ klaidos ir ketina integruoti kitus inovatyvius sprendimus, dar labiau paspartinančius aptarnavimą. Pavyzdžiui, ketinama suteikti klientams galimybę matyti savo išankstinio užsakymo eilės numerį mobiliosiose aplikacijose ir atvykti pasiimti savo mėsainio, kai šis tikrai bus paruoštas.

Teigiama, kad mobiliosios greito maisto tinklų aplikacijos klestės dėl galimybės vartotojams ne tik pateikti išankstinius užsakymus bei atlikti mokėjimus, bet ir dėl kuriamos didelės papildomos vertės, integruojant lojalumo programas, skelbiant individualius pasiūlymus, rengiant konkursus. Tad tas žaidėjas, kuris pasiūlys didžiausią papildomą vertę klientams, galės sekundei nusnūsti ant laurų.

Kiek žaidėjų, tiek interesų

Mobiliųjų mokėjimų galimybės verčia daugybę viešojo maitinimo sektoriaus dalyvių peržiūrėti ir koreguoti planus, tačiau, kiekgi programėlių vartotojai turės įsidiegti?

Bendrovės „BI Intelligence“ rinkos tyrimų analitikas Ayoubas Aouadas savo pranešime apie mažmeninių mobiliųjų mokėjimų sistemas teigia, kad dėl kuriamos papildomos vertės kol kas laimi individualizuotos programėlės („Starbucks“ ar „Dunkin‘ Donuts“), o ne „viskas viename“ tipo („Apple Pay“ ar „Samsung Pay“) sistemos.

Tačiau prognozuojama, kad iki 2020-ųjų metų vartotojus užplūs tokia gausybė mobiliųjų programėlių, kad šių, kaip kokių nuolaidų kortelių, gali norėtis kuo greičiau atsikratyti. Tad konkurentams, tikėtina, neišvengiamai teks suvienyti pastangas.

Dalintis straipsniu

Rūta Jadzevičiūtė

Franšizavimo konsultantė
Parašyti autoriui