„Pingu‘s English“ vadovė Lietuvoje: „Jei ne franšizė, savo mokyklos nebūtume įkūrę“

Antradienis
2017-07-25
Per trejus metus buvo įkurtos keturios anglų kalbos mokyklos „Pingu‘s English“ Lietuvoje.
 

Ir tai, atrodo, ne pabaiga. Visame pasaulyje populiarios anglų kalbos mokyklos „Pingu‘s English“ master franšizės teises Lietuvoje įsigijusios Sniežanos Daubarienės planuose ir didesnis mokyklų tinklas.

Sena svajonė turėti savo verslą

Unikalią mokymo sistemą ne vienerius metus anglų kalbos dėstytoja dirbusi S. Daubarienė rado atsitiktinai. Vilnietei ji taip patiko, kad nusprendė imtis konkrečių veiksmų ir pati atidaryti tokią mokyklėlę.

Juolab, kad jau kurį laiką jiedu su sutuoktiniu Vidu galvojo apie nuosavą verslą, o franšizės verslo modelis garantavo stabilų užnugarį ir suteikė daugiau pasitikėjimo savimi.

Todėl ji nedelsiant susisiekė su jos akį patraukusiais „Pingu‘s English“ mokymų kurso franšizės davėjais Didžiojoje Britanijoje ir su vyru įkūrė bendrovę „Prima Educatio“, kuriai ir priklauso Lietuvoje veikiančios mokyklėlės.

„Nusprendėme, kad jei ne mes, kažkas kitas ims ir įkurs panašią mokyklą. Todėl ilgai nedelsėme. Kadangi esu dėstytoja, turiu mokymo patirties, o iš franšizės davėjo gavome visus įrankius, jaučiuosi saugiau – reikėjo tik pritaikyti sukauptas žinias ir suteiktas priemones“, – prisiminė verslo pradžią moteris.

„Nusprendėme, kad jei ne mes, kažkas kitas ims ir įkurs panašią mokyklą. Todėl ilgai nedelsėme.“

Franšizės davėjai į lietuvės užklausą sureagavo labai greitai – atsakė tą pačią dieną ir buvo pasirengę tolimesnėms deryboms. Jiems patiko, kad lietuviai buvo atlikę „namų darbus“ – buvo motyvuoti, susipažinę su mokymo metodika ir pasiruošę finansiškai.

Pritaikė visame pasaulyje populiarią mokymo metodiką

S. Daubarienė neabejojo, kad jos verslo planas pavyks. Su mažais ir suaugusiais mokiniais dirbusi moteris jau seniai buvo pastebėjusi, kad vis daugiau tėvų, suprantančių užsienio kalbų svarbą, nori nuo mažens lavinti savo atžalas. Žavėjo ir jau „paruoštas“ verslo modelis. Jį tik reikėjo pritaikyti Lietuvos švietimo sistemai ir įgyvendinti.

Didžiojoje Britanijoje sukurtas anglų kalbos kursas S. Daubarienei patiko dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, dėl to, kad Lietuvoje nebuvo jokių tokios sistemos analogų. Pasirašiusi franšizės sutartį, moteris galėjo sutaupyti nemažai laiko – tokį pagrindą, kokį ji gavo iš franšizės gavėjų, būtų pačiai tekę kurti ne vienerius metus.

„Kai nėra aiškios metodikos, mokytojai ar dėstytojai nuolat turi išradinėti dviratį. Šio kurso sistema ir metodika yra aiškiai sustyguota. Mokytojas yra tik tarpininkas, padedantis vaikui atsiskleisti. Be franšizės savo mokyklėlės nebūtume kūrę. Būtų buvę be galo sunku susikurti savo įvaizdį, paruošti metodiką ir kažkuo skirtis nuo kitų kalbos mokyklų ar būrelių Lietuvoje“, – apie franšizės naudą kalbėjo S. Daubarienė.

Kita priežastis – „Pingu‘s English“ populiarumas tarp vaikų ir jų tėvelių. Didžiojoje Britanijoje sukurtas anglų kalbos kursas yra sukurtas 3-9 metų ir vyresniems vaikams. Tokia mokymo metodika patinka net patiems mažiausiems vaikams, nes yra paremtas animacinio herojaus pingvino Pingu istorija.

Su mielu personažu susieta speciali mokymo sistema padeda įtraukti ir sudominti net trimečius ir nuo ankstyvo amžiaus juos mokyti bendrauti angliškai.

„Šio kurso sistema ir metodika yra aiškiai sustyguota. Mokytojas yra tik tarpininkas, padedantis vaikui atsiskleisti.“

Lietuvei įspūdį paliko ir tai, kad „Pingu’s English“ mokyklos jau veikė daugybėje šalių – Italijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Čekijoje, Kinijoje, Kipre, Portugalijoje. Per šimtas „Pingu’s English“ mokyklų veikia daugiau nei dvidešimtyje pasaulio šalių. Franšizės davėjai skelbia, kad nauja šios metodikos mokykla atidaroma kas pusmetį.

Po sutarties pasirašymo – žaibiškos įkurtuvės

Pasirašius franšizės sutartį su „Pingu‘s English“ mokymų kursą sukūrusia kalbos mokymo paslaugų bendrove „Linguaphone Group“, tolesni darbai lietuviams rūko tarsi iš pypkės. Per kelis mėnesius buvo pasiruošta pirmosios mokyklėlės atidarymui. Buvo įrengtos patalpos, surasti tinkami mokytojai, pritaikyta reklaminė medžiaga bei Lietuvos rinkai sukurtas tinklalapis.

„Paprastai po sutarties pasirašymo atidaryti mokyklą trunka pusmetį, tačiau mes pasiruošėme greičiau, per tris mėnesius“, – S. Daubarienė.

Pasak verslininkės, bene didžiausias iššūkis, su kuriuo tuo metu teko susidoroti – parengti verslo ir rinkodaros planus. Laimei, padėjo franšizės davėjai. Po specialių apmokymų buvusiai dėstytojai buvo lengviau suvokti, ko reikia, kad verslas sėkmingai plėstųsi, kaip reikia dirbti.

S. Daubarienė džiaugėsi, kad franšizės gavėjai, jiems nekėlė jokių ypatingų sąlygų ar reikalavimų, kurios būtų galėjusios riboti jų veiklą. Bene svarbiausias buvo – partnerių noras dirbti ir entuziazmas, o jo lietuviams nestigo. Iki šiol franšizės davėjai į lietuvių darbą beveik nesikiša ir nekontroliuoja. Tačiau jei franšizės davėjams kyla klausimų, jie visuomet noriai ir greitai ištiesia pagalbos ranką.

„Su franšizės davėjais nuolat bendraujame. Jie visuomet siūlo visokeriopą pagalbą. Bet tai jokiu būdu nėra griežtas kontroliavimas“, – pasakojo S. Daubarienė.

Lietuvės nuomone, tai, kad franšizės davėjai partneriams suteikia teisę laisviau pritaikyti „know-how“ ir galimybę nevaržomai dirbti, viena didžiausių šios franšizės populiarumo paslapčių.

Investicijos iš savo lėšų

Interneto platybėse skelbiama, kad norint įsigyti „Pingu‘s English“ mokymo kurso franšizę reikia apie 150 tūkstančių svarų sterlingų. S. Daubarienė apie pinigus nenori kalbėti, dėl franšizės sutartyje pasirašytų konfidencialumo sąlygų. Tačiau patikina, kad investicijos buvo įkandamos. Joms sutuoktiniai skyrė savo asmenines lėšas.

„Paprastai po sutarties pasirašymo atidaryti mokyklą trunka pusmetį, tačiau mes pasiruošėme greičiau.“

„Įsigyti edukacinę franšizę kainuoja pigiau, nei pavyzdžiui, populiaraus restoranų ar kavinių tinklo. Atidarant mokyklėlę nereikia investuoti į specifinę brangią įrangą. Be to, Lietuva nėra labai didelė rinka, todėl franšizės mokestis mažesnis nei galėtų kainuoti didesnėje šalyje“, – kalbėjo „Pingu‘s English“ Lietuvoje vadovė.

Dešimčiai metų pasirašytoje franšizės sutartyje lietuviai įsipareigojo per penkerius metus Lietuvoje atidaryti mažiausiai penkias mokyklas ir šį tikslą įgyvendins.

„Visą savo pelną dabar investuojame į tolimesnę plėtrą. Kol kas puikiai sekasi – galime apsieiti be jokių paskolų“, – džiaugėsi S. Daubarienė.

Šiuo metu jiems tik didelį galvos skausmą kelia žmogiškieji resursai. Pasak verslininkės, rasti tinkamus žmones ir suburti gerą komandą labai sudėtinga ir reikalauja daug pastangų.

„Iš pradžių ketinome patys atidaryti naujų mokyklų filialų, nes mūsų rinka nedidėlė, tačiau vėliau supratome, kad geriau rasti partnerių, kurie įsigytų teises atidaryti mokyklėles mažesniuose miestuose“, – sakė S. Daubarienė. Viena tokia franšizės subgavėjų atidaryta mokykla jau veikia.

Tiesa, kol kas dauguma norinčiųjų įsigyti teisę atidaryti mokyklėles – entuziastingos anglų kalbos mokytojos. O jų norą pradėti savo verslą gesina finansai – trūksta investicijų.

Visus mokytojus, svarstančius ar verta atidaryti savo mokyklą, vilnietė perspėja, kad nepakanka vien gerai dėstyti ir mylėti vaikus. Norint, kad pasisektų, būtina turėti ir verslumo gyslelę. Reikia mokėti pritraukti klientus, orientuotis į jų poreikius, nuolat dalyvauti įvairiuose renginiuose, kuriuose galima viešinti savo veiklą.


Žurnalistė