Franšizė padeda išlikti mobiliam

Mindaugas Kelpša / „Euromaster“ generalinis direktorius
Šeštadienis
2018-09-15
Lietuvos lengvųjų ir krovininių automobilių rinkoje ir toliau fiksuojamos į viršų kylančios augimo kreivės. Tad nenuostabu, rinka patraukli ir tarptautiniams tinklams.
 

Vienas iš tokių – „Euromaster“. Į Lietuvą šis Europos mastu paplitęs – kaip teigiama, turintis daugiau nei 2330 servisų 17-oje Europos šalių – tinklas žengė 2016-aisiais, kai „Euromaster“ franšizės pagrindu pradėjo veikti UAB „Ratainė“. Dar prieš įsigyjant franšizę, šiame verslo sektoriuje „Ratainė“ nebuvo naujokė, tačiau verslo modelio pokyčio priežastimi tapo standartų stygius.

Prekių ir paslaugų sinergijos poreikis 

„Michelin“ grupei priklausančios „Euromaster“ franšizės savininkai, žengdami į Lietuvą, žiniasklaidai komentavo, kad didžiausia paskata buvo tikėjimas čia dar neišnaudotu rinkos potencialu. Juolab, kad poreikiai kinta: nebeužtenka tik parduoti – klientai šiandien tikisi viso komplekso paslaugų.  

„Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2017 m. naujų transporto priemonių pirkimo ir pardavimo sandorių skaičius šalyje augo apie 25 proc. Stipriai vystėsi ir prekyba naudotais automobiliais. Augantys transporto pirkimai ir pardavimai kartu reiškia ir didėjantį profesionalių remonto ir priežiūros paslaugų šioje srityje poreikį“, – situacijos rinkoje detalėmis dalinasi įmonės „Euromaster“ generalinis direktorius Mindaugas Kelpša. 

Pavyzdžiui, kartais, pakeitus padangas naujomis, yra poreikis senąsias palikti tinkamai priežiūrai ir saugojimui iki kito sezono. Dažnai pasitaiko ir tai, kad to paties apsilankymo servise metu tikimasi išspręsti ir smulkiosios mechanikos problemas, pavyzdžiui, pakeisti stabdžių kaladėles, tepalus ar papildyti oro kondicionierių. Tiesa, pasak M. Kelpšos, kol kas tai labiau Vakarų Europos mados, Lietuvoje „Euromaster“ pirmiausia yra kokybiškų padangų servisas. Tačiau šios vakarietiškos tendencijos po truputį ryškėja ir Lietuvoje.  

Reaguodamas į tokios sinergijos poreikį, „Euromaster“ pamažu tapo didžiausiu Europoje servisų tinklu padangų ir lengvosios mechanikos srityje. O nuo 2008 metų, kai buvo franšizuotas, kartu su franšizės gavėjais siekia užtikrinti profesionalų individualių bei verslo klientų, tokių kaip automobilių parkai ar transporto įmonės, aptarnavimą ir vadinamąjį paslaugų „fast-fit“ teikimą. 

Į Lietuvą atėjo tinkamu laiku 

Sėkmė tinklą, regis, lydi ir Lietuvoje – per pirmuosius veiklos metus šalyje franšizės pagrindu be UAB  „Retainė“ startavo ir UAB „Autotrekas“ bei UAB „Motorida“. Šiuo metu pagal „Euromaster“ franšizę veikiančių servisų šalyje skaičiuojama jau dvylika. M. Kelpša tikina, kad tinklo plėtros rezultatus sieks ir toliau gerinti, o tai darys, pritraukiant naujus franšizės gavėjus.  

„Tikiu, kad į Lietuvą atėjome tinkamu metu, šiai dar nesant perpildytai. Lietuvoje kol kas tebevyrauja pavieniai vietinės kilmės servisai, kuriuose neretai pristinga tarptautinio lygmens standartų. Visgi pasaulyje, tokiame, kokį turime šiandien – dinamiškame ir hiperkonkurencingame, – labai svarbu išlikti mobiliam ir reaguojančiam į naujausias tendencijas. Dėl to sprendimus, padedančius atliepti dabartinius klientų poreikius, būtina diegti jau dabar, jei nenorima likti vakar dienos verslu. Tą padaryti padeda tarptautinė franšizė“, – sako „Euromaster“ generalinis direktorius. 

„Euromaster“ servisuose su klientais dalijamasi naujienomis, ekspertinėmis įžvalgomis, patarimais. Kaip teigia M. Kelpša, jų filosofija – būti daugiau nei padangų pardavėju ar paslaugų teikėju. To siekiant, kiekvienam automobiliui yra pildoma speciali kortelė, stebinanti daugelį apsilankiusiųjų. Regis, atvažiuoji tik padangų pasikeisti, o specialistas, tau į kortelę surašo visus galimus trūkumus, galinčius skaudžiai atsiliepti ateityje, jei nebus šalinami.  

Franšizė prieinama tik rinkos ekspertams 

Tinklas „Euromaster“, panašu, ketina atsiriekti dar didesnę rinkos dalį, nes naujų franšizės gavėjų ieškoma nuolat. Tačiau tai nereiškia, kad franšizės gavėju tapti gali kiekvienas. „Potencialiausi tapti franšizės gavėjais, manome, yra rinkoje jau veikiantys servisai, kurie yra pajėgūs išpildyti tam tikras mūsų standartuose nustatytas sąlygas ir pereiti įstojimo į mūsų tinklą etapus. Jie turi gerą techninę bazę, motyvaciją keistis, tobulėti, o mes, savo ruožtu, – „know how“, kuris padės jiems konkuruoti rinkoje. Toks bendradarbiavimo modelis, remiantis tarptautinėmis patirtimis, yra veiksmingas abejoms pusėms: tiek verslui, tiek klientams“, – pasakoja „Euromaster“ generalinis direktorius. 

„Euromaster“ franšizės gavėjams, pasak M. Kelpšos, yra siūloma vadinamoji 360 laipsnių parama, kuri apima operacinę sistemą, produktų pasiūlą, mokymus, rinkodaros ir komunikacijos sprendimus. Didelis dėmesys yra skiriamas technologijų diegimui, ekologijos tikslams. „Tai – bendri visoje Europoje tinklo standartai, kuriais kuriame klientų pasitikėjimą, vienodą patirtį kiekviename tinklo servise. Kainodaros politika, kultūra, teisiniai aspektai – tai jau pritaikoma kiekvienai šaliai individualiai, – pažymi M. Kelpša. – Iššūkiai, su kuriais susiduriame Lietuvoje, daugiausia yra susiję su teisės aktų, reglamentų ir teisinių nuostatų klausimais.“ 

Tiekimas, pasak „Euromaster“ vadovo, yra centralizuotas – koordinuojamas iš regioninio skyriaus Centrinėje Europoje. Konsultacijas verslo valdymo, klientų aptarnavimo, rinkodaros klausimais teikia tinklo atstovai konkrečioje rinkoje, kurioje veikia franšizės gavėjas. Tiesa, reguliarūs franšizės davėjo vizitai ir periodiniai auditai yra neatskiriama „Euromaster“ franšizės gavėjo kasdienybės dalis.  

Tinklo generalinis direktorius, paklaustas, ko palinkėtų pradedantiesiems verslininkams, sako: „Svarbiausia – rasti savo nišą, kuriai jaučiame aistrą, entuziazmą ir kurioje norime nuosekliai įgyvendinti savo planus. Atminkite, kad veržlumas, kantrybė ir drąsa, priimant sprendimus, orientuotus į kliento poreikius, – būtent tai yra esminiai kiekvieno verslo elementai“. 


„Euromaster“ / Lietuvoje kol kas tebevyrauja pavieniai vietinės kilmės servisai, kuriuose neretai pristinga tarptautinio lygmens standartų.
Franšizavimo konsultantė

populiariausi forume