„East Island“: plėtra pagal franšizės modelį padės užtikrinti kokybę

„Norime plėstis ten, kur mūsų dar nėra. Papildoma konkurencija tose pačiose teritorijose nebūtų naudinga nei mums, nei franšizės gavėjams.“
Pirmadienis
2018-09-24
Tryliktus metus Lietuvoje veikiantis SPA centrų tinklas „East Island“ tolimesnei plėtrai renkasi franšizės verslo modelį.
 

Tiesa, „East Island“ valdybos pirmininkė Audronė Metelionienė neslepia, kad kol kas nė su vienu potencialiu franšizės gavėju nėra sukirsta rankomis dėl tolimesnio bendradarbiavimo.

Kiekviename šalies mieste po SPA centrą

Šiuo metu tris SPA centrus Vilniuje, Druskininkuose ir Kaune valdantis tinklas siekia parduoti savo franšizes kituose šalies miestuose, kuriuose tokių paslaugų pasiūla iki šiol nėra didelė, o poreikis auga.

„Mūsų SPA centruose apsilankantys klientai iš visos Lietuvos patvirtina, kad tokių paslaugų poreikis nuolat auga. Mūsų siekis, kad vis daugiau žmonių ir iš mažesnių šalies miestų galėtų pasilepinti kokybišku masažu ir pasikrauti energijos po dienos darbų ar pietų pertraukos metu“, – sako A. Metelionienė.    

Tinklo valdybos pirmininkė įsitikinusi, kad ir mažesnių šalies miestų gyventojai gali sau leisti pasilepinti masažais ir grožio paslaugomis.

„Nereikia manyti, kad mažesniuose šalies miestuose žmonės gyvena blogiau. Visur yra aktyvių žmonių, kuriems svarbus kokybiškas poilsis“, – įsitikinusi pašnekovė.

Pagrindinis tikslas – patenkinti klientų poreikius

Mintis apie „East Island“ plėtrą pagal franšizės verslo modelį tinklo vadovams kilo prieš dvejus metus. Plėstis tokiu būdu nuspręsta įvertinus tai, kad patiems užtikrinti paslaugų ir aptarnavimo kokybės naujuose centruose gali būti sunku.  

„SPA centrai ir masažo salonai – specifinė verslo sritis. Esame labai arti kliento. Ne tik kalbame, teikiame informaciją, bet ir liečiame. O tai labai jautru. Todėl skiriame ypatingą dėmesį aptarnavimo kokybei. Kol valdome tris centrus, užtikrinti kokybę mums pavyksta puikiai. Tačiau planuojant aktyvesnę plėtrą, tai padaryti gali būti sunku. Manome, kad kai centrą valdo nuolat šalia esantis šeimininkas užtikrinti mūsų standartus atitinkančią kokybę, bus paprasčiau“, – kalba „East Island“ valdybos pirmininkė. 

Franšizės gavėjų paieška pasyvi

„East Island“ atstovai tvirtina, kad didelės būtinybės parduoti tinklo franšizių nėra. Todėl patys intensyviai potencialių partnerių neieško. Informacija apie tokią galimybę skelbiama tik internetinėje tinklo svetainėje.

Nepaisant to, besidominčių nestinga. Dažniausiai galimybe įsigyti „East Island“ franšizę domisi  SPA centruose apsilankę ir jų paslaugomis bei aptarnavimu patenkinti klientai. Tiesa, dauguma jų domisi galimybe atidaryti SPA centrus kaip tik tuose miestuose, kur jau veikia „East Island“ – Vilniuje, Kaune ir Druskininkuose.

„Mes to nenorime. Norime plėstis ten, kur mūsų dar nėra. Papildoma konkurencija tose pačiose teritorijose nebūtų naudinga nei mums, nei franšizės gavėjams“, – sako A. Metelionienė.  

Tinklo atstovai sulaukia užklausų dėl galimybės nusipirkti franšizę ir iš užsienio – Ispanijos, Kanados. Visgi apie plėtrą užsienyje „East Island“ bent kol kas negalvoja. 

„Plėtra užsienyje galėtų vystytis nebent partnerystės, o ne franšizės pagrindu. Užsienio rinkų mes kol kas dar nepažįstame, nesame išanalizavę jų specifikos, konkurencinės aplinkos. Todėl mūsų franšizės paketas jiems būtų mažesnis. Negalėtume jiems padėti rinkodaros klausimais“, – atvirai dėsto pašnekovė.   

Kada ir kur galėtų atsidaryti naujas „East Island“ SPA? Pasak tinklo valdybos pirmininkės, tik laiko klausimas, kada „East Island“ įžengs į Klaipėdą. Tiesa, SPA centras greičiausiai bus valdomas pačių tinklo valdytojų.

„Jeigu būtų tvirtai apsisprendusių pirkti franšizę Klaipėdoje, plėtrą mielai perleistume naujam partneriui“, – tvirtina A. Metelionienė.

Klausimai franšizės gavėjui

Pirmiausia paklauskite savęs, kodėl norite daryti verslą ir kodėl jūsų paslaugų reikia klientui. Nuoširdžiai atsakę sau į šiuos klausimus, žinosite ar verta imtis verslo. Tokį patarimą pradedantiesiems verslininkams duoda „East Island“ tinklo valdybos pirmininkė.  

Pasak jos, tinklo atstovai svarstydami, ar interesantas gali tapti potencialiu franšizės gavėju, dažniausiai nekreipia dėmesio ar jis jau turi patirties šiose verslo srityje.

„Svarbiausia noras, sutampantis požiūris į klientą, jo aptarnavimą ir bendrą SPA centro filosofiją bei bendradarbiavimas. Kalbėdamas su besidominčiais „East Island“ franšizė pirmiausia noriu suprasti, kodėl jis renkasi tokį verslą ir ko iš jo tikisi“, – vardija A. Metelionienė.  

Kaina – labiausiai dominantis klausimas

Pasak „East Island“ tinklo valdybos pirmininkės, labiausiai interesantams rūpi franšizės kaina. Tik paskui jie klausia apie franšizės paketą – vadinamąjį „know how“, plėtros galimybes. Nors būtent nuo to, kokią plėtrą ir kuriuose šalies miestuose franšizės gavėjas planuoja, priklauso franšizės kaina. 

„Kuo didesnę plėtrą planuotų franšizės gavėjas, tuo mokestis už franšizę būtų mažesnis“, – sako tinklo atstovė. 

Minimali „East Island“ franšizės kaina – 8 tūkstančiai eurų. Franšizės gavėjui kas mėnesį tektų mokėti ir apyvartos mokestį. Pradinėms investicijoms SPA centro atidarymui franšizės gavėjas turėtų būti sukaupęs ne mažiau nei 50 tūkstančių eurų. Galutinė suma priklauso nuo SPA centro dydžio ir vietos.

Įsigijusiems franšizę tinklas suteiktų ne tik teisę naudotis „East Island” prekės ženklu, bet ir konsultacijas interjero bei patalpų įrengimo klausimais, rekomenduotų tiekėjus, architektus. Franšizės gavėjas gautų ir patikrintų grožio prekių bei kitų darbo priemonių procedūroms atlikti tiekėjų kontaktus bei galimybę įsigyti priemones geresnėmis sąlygomis.

Franšizės pakete franšizės gavėjui siūlomas ir per dvylika metų išdirbtas platus paslaugų asortimentas, aptarnavimo standartai bei personalo apmokymai.

„Mūsų tikslas, kad pagal franšizę veikiantis SPA centras niekuo nesiskirtų nuo tų, kuriuos valdome mes patys. Klientas neturi  jausti jokio skirtumo – aptarnavimas, paslaugos, jų kokybė, interjeras turi būti identiški“, – sako „East Island“ valdybos pirmininkė.  

Pasiruošę padėti išvengti pačių padarytų klaidų

Franšizės davėjai būsimiems partneriams žada ir rinkodarinį rėmimą bei pagalbą įdarbinant užsienio specialistus. Nors iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad rasti gerus užsienio specialistus neturėtų būti sunku, A. Metelionienė tikina, kad ne viskas taip paprasta kaip atrodo. 

„Iš kitų masažo salonų ir grožio centrų „East Island“ išsiskiria tuo, kad savo klientams siūlome išskirtinai Rytų meistrų atliekamus masažus, grožio procedūras. Mūsų centruose dirba sertifikuoti specialistai iš Indijos, Tailando, Balio salos, Kambodžos. Franšizės gavėjams padėtume atsirinkti specialistus, patartume, kur jų ieškoti, kaip su jais dirbti. Neretai tų šalių specialistams tai būna pirmoji kelionė į užsienį, todėl užtrunka, kol jie adaptuojasi visiškai svetimoje jiems kultūroje“, – pasakoja „East Island“ valdybos pirmininkė.  

Nuo pat pirmųjų „East Island“ gyvavimo dienų SPA centrui vadovaujanti A. Metelionienė prisiminė, kad verslo pradžioje klaidų neišvengė ir jie.

„Buvo atvejų, kai mums daug ką žadėjo, pinigus iš anksto paėmė, o galų gale meistras iš užsienio taip ir neatvažiavo arba atvyko žmonės, kurie masažus matė tik per televizorių. Dabar tokių klaidų nebepasitaiko. Mes žinome, kaip joms užbėgti už akių.

Franšizės verslo modelis tuo ir naudingas pradedantiesiems, nes nereikia patiems kaupti 12 metų patirties. Franšizė leidžia iš karto pasinaudoti laiko patikrinto sėkmingo prekės ženklo sukaupta patirtimi ir žiniomis bei padeda išvengti daugybės klaidų. O juk kiekviena klaida – tai nepatenkinti klientai ir papildomi kaštai“, – kalba pašnekovė.

Penkeri metai prekės ženklo įtvirtinimui

Tryliktus metus skaičiuojantis „East Island“ – vienas pirmųjų SPA centrų Lietuvoje. Pasak A. Metelionienės, užsitarnauti klientų pagarbą ir įtvirtinti prekės ženklą užtruko apie penkerius metus. Dabar, kai konkurencija gerokai didesnė, tai turbūt užtruktų dar ilgiau. Vien naujo SPA centro atidarymo pasiruošimo darbai gali trukti iki pusės metų.

„Nuo pat pradžių kėlėme didelius tikslus aptarnavimui, išskirtinei aplinkai, poilsio zonoms, specialistams. Todėl mums pavyko sukurti stiprų kokybišką prekės ženklą. Sunku pasakyti, kiek dabar laiko prireiktų įvedant į rinką naują prekės ženklą. Aišku viena, kad su franšize sulaukti sėkmės būtų galima paprasčiau ir greičiau“, – įsitikinusi pašnekovė.  

Pasak SPA centrų tinklo valdybos pirmininkės, franšizės gavėjai baimintis, kad jiems nepasiseks neturėtų. 

„Jeigu verslui skiriama pakankamai dėmesio ir pastangų, jis negali nepasisekti“, – neabejoja A. Metelionienė. 

Ji įsitikinusi, kad spartesnė plėtra pagal franšizės verslo modelį suteiktų privalumų ne tik jos gavėjui, bet ir visiems „East Island“ tinklo klientams. Nusipirkę paslaugų abonementą, jie masažo ir grožio procedūromis galėtų lepintis įvairiuose šalies miestuose įsikūrusiuose „East Island“ SPA salonuose.  


„Plėtra užsienyje galėtų vystytis nebent partnerystės, o ne franšizės pagrindu. Užsienio rinkų mes kol kas dar nepažįstame, nesame išanalizavę jų specifikos, konkurencinės aplinkos.“
Žurnalistė

populiariausi forume