2017-10-12

Korėjietiškų prekių mažmenininkė KIODA ketina žengti į Europą

KIODA parduotuvių tinklas pradeda franšizės gavėjų paiešką Europoje. Franšizės davėjų akiratyje – ir Lietuva.

Tai nėra lėtos plėtros pavyzdys, KIODA startavo greitai ir ambicingai. Nuo 2015 metų, kuomet buvo atidaryta pirmoji koncepcinė KIODA parduotuvė Malaizijoje, iki šiandien dienos tinklas jau išsiplėtė iki 50 padalinių, įkurtų 13-oje šalių, tokių kaip Kinija, Filipinai, Singapūras, Indija, Vietnamas, Nepalas, Bangladešas ir kitos.

Dėmesys ne tik asortimentui, bet ir vartotojo patirčiai

Mažmeninės prekybos tinklas KIODA iš konkurentų, visų pirma, išsiskiria stebinančiu, įkvepiančiu, žaismingu asortimentu. Čia po vienu stogu pirkėjas ras bemaž viską – nuo puošmenų namams, žaislų vaikams iki pat naudingų įrenginių. Tai pramogų, staigmenų ir mielų kasdienių smulkmenų krautuvėlė, kurioje besilankančiųjų amžiaus vidurkis svyruoja nuo 16 iki 43 metų.

KIODA franšizės plėtros vadovo Jason Tay tvirtinimu, KIODA esmė užšifruota net ir pačiame pavadinime. „Korėjiečių kalba žodis „gwiyeopda“ („kioda“) reiškia „mielas“, – sako jis. – Šiuo žodžiu galėtume apibūdinti ir visą KIODA asortimentą. Visa mūsų verslo filosofija yra grindžiama tuo, kad net ir smulkmenos yra reikšmingos, o visas ypatingumas iš tiesų slypi paprastume.“

Didžioji KIODA asortimento dalis – korėjietiško dizaino darbai, tad ir naujausios produkcijos linijos, atitinkančios korėjietiškos pop kultūros (šiuolaikinėje kultūroje ji yra geriau žinoma kaip K-Pop) tendencijas, gimsta būtent Pietų Korėjoje. J. Tay teigimu, naujumas jiems yra ne ką mažiau svarbus nei kultūrinis išskirtinumas – visas KIODA asortimentas atnaujinamas kas ketvirtį metų.

KIODA

„Stengiamės kurti lengvai vartotojo identifikuojamą prekės ženklą. Tokį, kuris gali būti identifikuojamas ne tik pagal siūlomas prekes, bet ir pagal patirtį apsipirkimo metu. Tai siejame su korėjietiškos atmosferos kiekvienoje mūsų parduotuvėje perteikimu, – pasakoja J. Tay. – Tiek muzikiniu fonu, tiek interjeru, tiek kliento aptarnavimu, sutinkant jį pasisveikinimu „annyeonghasaeyo“ ir išlydint žodžiu „kamsahamida“, siekiame sukurti asociacijas tarp Korėjos ir mūsų mažmenininkės. Tikimės, kad, galop, vos tik vartotojas pagalvos apie Korėją, jam prieš akis iškils ne kuris kitas, o KIODA vaizdinys.“

Ištobulinta infrastruktūra

Gamybos procesai, anot KIODA franšizės plėtros vadovo, jau kurį laiką yra centralizuoti Kinijoje. Sandėliavimas taip pat sutelktas į kelis regiono centrus: namų rinkoje, Malaizijoje, taip pat Indijoje ir Indonezijoje. Tokie sprendimai leidžia struktūrizuoti verslo valdymą, kartu, sumažina logistikos kaštus.

Ištobulinta mažmeninės prekybos tinklo palaikymo infrastruktūra užtikrina ir tinkamą KIODA franšizės gavėjų aptarnavimą. Šie ir sudaro didžiąją tinklo dalį – franšizės pagrindu veikiančių parduotuvių šiuo metu yra per 40. Ir tai tik pradžia. J. Tay užsimena, kad vien tik Indijos rinkoje iki 2021 metų bendrovė planuoja išsiplėsti iki 300 KIODA parduotuvių.

„Mūsų franšizės gavėjai – veržlūs, ambicingi ir norintys sukurti stiprų mažmenininkės prekės ženklą ir neeilinę vartotojo patirtį. Skiriame dėmesį kiekvienam tinklo dalyviui, operatyviam jo aptarnavimui, – teigia J. Tay. – Esame atviri franšizės gavėjų siūlomoms idėjoms, linkę jas adaptuoti. Franšizavimo santykius grindžiame abipusiu bendradarbiavimu.“

Planuoja ekspansiją Europoje

Malaizietiška kilmė ir korėjietiška kultūra, kuria grįsta KIODA verslo koncepcija, didžiausią sėkmę nulėmė Pietų ir Pietryčių Azijos regionuose – ten, kur visa tai yra ypač propaguojama. Tačiau K-Pop susilaukia vis didesnio susidomėjimo ir tarptautiniu mastu, kuris neabejotinai žymi ir koncepcinės KIODA parduotuvės potencialą už minėtų regionų ribų.

Minčiai antrina ir J. Tay: „Šiuo metu pradedame franšizės gavėjų paiešką Europoje. Ieškome vietinių atstovų, išmanančių regiono rinkų specifiką, gebančių valdyti ir plėtoti verslą. Tikime, kad kartu su tokiais žmonėmis galime išnaudoti KIODA potencialą Europoje. Juolab, kad ir mes, kaip franšizės davėjai, esame įsipareigoję gavėjams nuolat kurti vertę. Kalbu ne tik apie nuolatinį produkcijos tiekimą, bet ir apie rinkodarinį palaikymą, mokymus, visapusiškas konsultacijas“.

„Ypatingai padėsime verslo pradžioje. Padėsime pasirinkti tinkamas patalpas, jas suprojektuosime, padėsime įsirengti, apskaičiuosime būtinąsias investicijas ir jų atsiperkamumą. Investicijos, žinoma, stipriai priklausys nuo pasirinktos vietos, kurioje bus atidaroma parduotuvė, nuo patalpų būklės. Vidutinis KIODA parduotuvės plotas yra apie 140 kvadratinių metrų, – sako J. Tay. – Vieno padalinio franšizės pagrindu atidaryti KIODA parduotuvę franšizės gavėjui kainuos 118–168 tūkst. eurų (į šią sumą įskaičiuotas ir pradinis franšizės mokestis – 20 tūkst. eurų). Master franšizės pagrindu atidaryti KIODA parduotuvę kainuos 187–219 tūkst. eurų (į šią sumą įskaičiuotas ir pradinis franšizės mokestis – 100 tūkst. eurų).“

Dalintis straipsniu