2017-02-20

„Huracan Coffee“ plėstis ketina savo jėgomis

Vilniečių kavomanų pamėgtas „Huracan Coffee“ jau gyvena dar vienos kavinės atidarymo nuotaikomis.

Tai bus aštuntoji „Huracan Coffee“ kavinė Vilniuje. Dar viena jau kelerius metus veikia Medininkų pasienio kelio poste.

Naujas vardas pasiteisino

Jau beveik dvidešimt metų veikiančios kavos gamybos didmeninės bei mažmeninės prekybos įmonės įkūrėjas ir vadovas Vytautas Kratulis sako, kad „Huracan Coffee“ plėtra yra tvari ir pamatuota.

Didesniais tempais plėstis įmonė neketina net ir po to, kai beveik prieš metus buvo sėkmingai pakeistas pavadiniams – „Šviežia kava“ tapo „Huracan Coffee“. Nors paprastai ženklo keitimas – rizikingas žingsnis, V. Kratulis tikina, kad šis jų drąsus sprendimas pasiteisino.

Pasak verslininko, keisti pavadinimą paskatino išsiplėtusi įmonės veikla. „Huracan Coffee“ užsiima kavos skrudinimu, mažmenine ir didmenine kavos prekyba, prekiauja ir kavos įranga bei vykdo techninį jos aptarnavimą. O dabartinis pavadinimas tiksliau atspindi įmonės filosofiją ir siekį keisti kavos kultūrą.

„Be to, dabar tarptautinėse parodose perskaito mūsų pavadinimą“, – juokėsi kavinių tinklo įkūrėjas.

V. Kratulis neigia, kad keisti įmonės pavadinimą iš lietuviško į tarptautinį nuspręsta dėl ambicijų plėsti kavinių tinklą ir užsienio šalyse. Kol kas tokių planų įmonė neturi.

„Keliauti į užsienį su savo kavinėmis ambicijų neturime. Noriu, kad plėtra būtų lengvai valdoma. Nemoku ir nenoriu plėstis spontaniškai, kaip kai kurie kiti kavinių tinklai, o paskui galbūt „sprogti“. Siekiame palaikyti kokybę. Geriau turėti vieną gerą kavinę nei daug vidutinių. Kol kas savo įmonėje turime tiek pajėgumų, kad galėtume susitvarkyti su dešimčia kavinių“, – sakė įmonės vadovas.

Vytautas Kratulis, „Huracan Coffee“ įkūrėjas ir vadovas neplanuoja kurti franšizės

Konkurencija – teigiamas dalykas. Pats nemažai prisidėjau, kad Vilniuje išaugtų didelė kavinių konkurencija, o kavos mėgėjai galėtų rinktis geriausią kavą. Konkurencija skatina visus – ir kavos pardavėjus, ir jos vartotojus. O jie balsuoja eurais. Jeigu kavinių atidaroma, rodos, net nebenormaliai daug, bet į jas visas vis tiek kažkas eina, vadinasi, plėstis dar yra kur.

Plėtra tik Vilniuje

Atidaryti „Huracan“ kavinių neplanuojama ir kituose šalies miestuose. Prieš daugiau nei dešimtmetį atidaryta „Šviežios kavos“ kavinė Klaipėdos pagrindinėje gatvėje greitai buvo uždaryta. V. Kratulis juokdamasis sako, kad susirinkti žaislus ir grįžti į savo smėlio dėžę teko dėl kelių priežasčių.

Tuo metu Herkaus Manto gatvėje gyvenimas buvo visiškai apmiręs, o ir partnerių parinktos patalpos nebuvo tinkamiausios vystyti verslą. Miestiečiams svetima buvo ir specializuotos kavinės koncepcija. Ilgos pastangos atidaryti nors vieną kavinę Kaune taip pat iki šiol buvo nevaisingos.

„Kaunas – itin protekcionistinis miestas. Jie ypač saugo savo darželį ir svetimiems skinti uogų jame neleidžia. Dėl to nukenčiame ne tik mes, bet ir Kaunas – konkurencija nėra stipri, todėl miestas nesiplečia taip, kaip galėtų. Šiuo metu turime keletą pakvietimų kurtis Kaune. Manau, kad dabar galėtume įsitvirtinti ir ten, tačiau kol kas tam neturime pajėgumų“, – neslėpė V. Kratulis.

Šiuo metu „Huracan Coffee“ įmonėje dirba per 60 darbuotojų. Įmonės vadovas neslepia, kad surasti motyvuotų ir kompetentingų darbuotojų darosi sunku ir jiems, gana geidžiamiems darbdaviams. Verslininko nuomone, darbo jėgos trūkumo problemą Lietuvoje galėtų išspręsti imigrantai. Kavinių tinklo plėtrą stabdo ir išaugusios patalpų nuomos, statybos darbų, baldų kainos.

„Įvedus eurą viskas ženkliai pabrango. Geros vietos išbrangusios iki išprotėjimo – už savaitę prašoma tūkstančio ar net dviejų tūkstančių eurų nuomos mokesčio. Norint išgalėti sumokėti tokią kainą, reikia pardavinėti kažką daugiau nei kavą“, – sakė kavinių tinklo įkūrėjas.

„Huracan“ kavinės sėkmingai veikia itin gerose prekybinėse vietose – pagrindinėse sostinės gatvėse bei aukštesnes pajamas gaunančių gyventojų dažniausiai lankomuose prekybos centruose „Gedimino 9“, „Panorama“. Pasak verslininko, teisingai pasirinktos vietos – vienas kertinių sėkmės formulės komponentų.

„Dažniausiai einame ten, kur mūsų laukia ir nori. Sulaukę gero pasiūlymo, jo neatsisakome. Tačiau nesutinkame bendradarbiauti su bet kuo. Pavyzdžiui, kelis kartus jau buvome kviečiami į prekybos centrą „Akropolis“, tačiau atsisakėme. Dėl įvairių priežasčių vis nepavyksta susitarti“, – pasakojo V. Kratulis.

Pardavinėti franšizių neketina

Ar vilniečių pamėgto populiaraus kavinių tinklo plėtrą paskatintų pardavinėjamos franšizės? V. Kratulis purto galvą. Nors užklausų dėl galimybės įsigyti „Huracan Coffee“ franšizę verslininkas sulaukia gana dažnai, vyras abejoja, kad toks verslo modelis tiktų jo įkurtam verslui.

„Mano verslo šerdis – kava. Noriu skatinti žmones pirkti, ragauti ir pamėgti geriausios rūšies kavą. Pardavinėti verslo ar jo idėjos aš nenoriu“, – atvirai kalbėjo „Huracan Coffee“ įkūrėjas.

Verslininkas neslepia porą kartų sulaukęs ir pasaulinio garso kavinių tinklų pasiūlymų pirkti jų franšizę. Tačiau mintimi atidaryti visame pasaulyje garsaus ženklo kavinę V. Kratulis nesusiviliojo.

„Žmones vilioja sėkmė. Visi nori prie jos bent prisiliesti. Todėl žmones ir traukia garsūs, žinomi vardai. Todėl tiek daug norinčiųjų užkandžiauti „McDonald‘s restoranuose, o kavos atsigerti „Starbucks“ kavinėse. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad ten maistas skaniausias, o kava – geriausia“, – sakė verslininkas.

Paklaustas, kaip Lietuvos rinką, kurioje karaliauja lietuviško kapitalo kavinių tinklai, paveiktų tokių pasaulinio garso gigantų kaip „Starbucks“ atėjimas, V. Kratulis abejojo, kad tai reikštų galą tokioms kavinėms kaip jo valdomos „Huracan“. Verslininko nuomone, po Lietuvos saule išsitektų visi.

„Konkurencija – teigiamas dalykas. Pats nemažai prisidėjau, kad Vilniuje išaugtų didelė kavinių konkurencija, o kavos mėgėjai galėtų rinktis geriausią kavą. Konkurencija skatina visus – ir kavos pardavėjus, ir jos vartotojus. O jie balsuoja eurais. Jeigu kavinių atidaroma, rodos, net nebenormaliai daug, bet į jas visas vis tiek kažkas eina, vadinasi, plėstis dar yra kur.

Iš vienos pusės pasauliniams gigantams esame maža neįdomi rinka, iš kitos – gerai, kad nėra tarptautinių ženklų. Mes patys tada judame greičiau su visais savo lengvai „minkomais“ ženklais ir gal dėl to mūsų kava geresnė“, – svarstė „Huracan Coffee“ įkūrėjas.

Dalintis straipsniu

Ernesta Vinevičiūtė

Žurnalistė