Ko tikėtis iš naujojo „Subway“ vadovo – tinklo atsinaujinimo ar pardavimo?

2016 m. „Subway“ taškų skaičius JAV sumažėjo 359. 2017 m. jis prarado dar 909 taškus. 2018 m. tinklas sumažėjo 1.108 taškais.
Ketvirtadienis
2019-12-19
Sumuštinių užkandinių tinklas „Subway“ ir toliau traukiasi. Tačiau tinklo vairas pagaliau (nuo 2018 m. birželio „Subway“ turėjo laikiną vadovą) perduotas naujam vadovui. Ko galime tikėtis toliau?
 

Praėjusių metų pabaigos duomenimis, „Subway“ vienija daugiau restoranų negu bet kuris kitas greito maisto restoranų tinklas Jungtinėse Valstijose – apie 24 800.

Tačiau pastaraisiais metais jis išgyvena sunkmetį: padavimai krenta, nesutarimai tarp franšizės davėjo ir gavėjų stiprėja, restoranai vienas po kito užveria duris. Štai 2016 m. „Subway“ užkandinių skaičius JAV sumažėjo 359. 2017 m. duris užvėrė dar 909 užkandinės. 2018 m. tinklas sumažėjo 1.108 užkandinėmis.

Nuo 2018 metų birželio iki 2019 m. lapkričio „Subway“ neturėjo ir vadovo.

Lapkritį paskelbta, kad „Subway“ turi naują vadovą, o šias pareigas eis Johnas Chidsey’us. Panašias pareigas J. Chidsey’us yra ėjęs ir anksčiau. Nuo 2006 iki 2010 m. jis vadovavo kitam greito maisto restoranų tinklui – „Burger King“.

Nuo pat „Subway“ įkūrimo 1965 m. tai buvo šeimos verslas, taigi veikė pagal šeimyninio valdymo struktūrą. J. Chidsey’us yra pirmasis, kuris užima „Subway“ vadovo kėdę ir nėra susijęs su „Subway“ įkūrėjų Peterio Bucko ir Fredo DeLuca šeimomis.

Po įkūrėjo F. DeLuca mirties 2015 m. „Subway“ vadovauti pradėjo jo sesuo Suzanne Greco. 2018 m. birželį S. Greco nusprendė pasitraukti iš pareigų. Nuo tada laikinuoju „Subway“ vadovu buvo paskirtas Trevoras Haynesas, anksčiau ėjęs plėtros vadovo pareigas.

Bendrovės savininkai pranešime apie J. Chidsey’aus prisijungimą prie „Subway“ komandos komentavo besidžiaugią naujuoju „Subway“ šeimos nariu.

„Jo įvairiapusiška patirtis viešojo maitinimo versle ir ekspertizė padės mums tęsti „Subway“ evoliuciją. Jis padės įgyvendinti mūsų įsipareigojimą visuomet rūpintis išskirtine klientų patirtimi ir toliau teikti paramą mūsų franšizės gavėjams”, – pranešime cituojami bendrovės valdytojai.

Į grėsmes „Subway“ reaguoja: daugiau negu 10 tūkst. restoranų kompanija skiria 100 mln. JAV dolerių siekiančią finansinę injekciją atsinaujinimui. Tai reiškia, kad kiekvienam iš šių 10 tūkst. restoranų skiriama 10 tūkst. JAV dolerių. O tai sudaro apie ketvirtį sumos, reikalingos numatomam kiekvieno iš šių 10 tūkst. restoranų atnaujinimui. Taigi didinamas spaudimas franšizės gavėjams (verta prisiminti, kad visi „Subway“ restoranai veikia pagal franšizę). 

Stebint tai, pasigirsta spėliojimai: ar gali būti, kad tokia „Subway“ atnaujinimo programa tėra viso labo „pasigražinimas“ prieš tinklo pardavimą?

Prisiminkime, kad J. Chidsey’us vadovavo „Burger King“ tuo metu, kai restoranų tinklas buvo parduotas privataus kapitalo investicijų bendrovei „3G Capital“ už 3,3 mlrd. JAV dolerių 2010 m. Taigi J. Chidsey’us jau yra buvęs tokioje situacijoje. Ilgas delsimas, trukęs beveik 18 mėnesių, vienu sudėtingiausių laikotarpiu kompanijos istorijoje, nepaskiriant vadovo, taipogi, kaip aiškinama, gali būti ženklas, signalizuojantis, kad savininkai svarsto apie įmonės pardavimą.

Privataus kapitalo investicijų bendrovių-potencialių „Subway“ pirkėjų, pajėgių investuoti ir norinčių užimti geresnę rinkos poziciją, yra pakankamai. Profesinių paslaugų bendrovės „EY“ šių metų ataskaitoje pažymima: „Privataus kapitalo fondų valdytojai šiuo metu turi daug galimybių įgyvendinti kapitalo didinimo ambicijas ir toliau įsivardyti augimą kaip pagrindinį savo veiklos prioritetą“.

Analitikai svarsto, kad „Subway“, žinoma, nebus pigus, taigi tai turėtų būti megasandoris, tačiau, ko gero, galime manyti, kad jis potencialiai gali būti pasiūlytas pardavimui. QSR žurnalo metinės restoranų tinklų 500-uko apžvalgos duomenimis, „Subway“ pagal pardavimus nusileidžia tik „McDonald’s“ ir „Starbucks“. Verta pastebėti ir tai, kad tik dvi pirmajame dešimtuke esančios bendrovės nėra parduodamos ar jau parduotos. Viena iš šių dviejų kompanijų – „Subway“.

Bent jau kol kas.


Franšizavimo konsultantė

populiariausi forume