2017-02-13

Sporto sirgaliams – „Hooters“

Vilniuje duris atvers sporto baras „Hooters“. Šiuo restoranu planuojama pradžiuginti ir latvius bei estus.

Šios franšizės gavėja Gintarė Songailė pasirinko būtent „Hooters“ dėl keleto priežasčių. Visų pirma, šis prekės ženklas G. Songailei jau buvo matytas dirbant rinkodaros srityje. Plačiau apie sporto baro konceptą ji sužinojo iš savo vyro Dariaus Songailos, kuris „Hooters“ baruose lankydavosi dar žaisdamas NBA. Darius Songaila šią vietą apibūdino kaip neabejotinai geriausią sporto barą Amerikoje: jau 30 metų jis sėkmingai plėtoja verslą ir džiugina klientus įvairiausių sporto šakų varžybomis, šaltu alumi, skaniausiais amerikietiškais vištų sparneliais ir patrauklių merginų maloniu aptarnavimu.

Gintarė Songailė atidarys amerikietišką sporto baro franšizę „Hooters“ Baltijos šalyse Nuotr. iš G. Songailės asm. albumo

G. Songailei kilo klausimas: kodėl tokios vietos mes neturime Lietuvoje? „Juk mes esame aistringi sporto sirgaliai, gaminame puikų alų, o ir merginos pas mus gražiausios“, – teigia G. Songailė.

Pirmas tokio tipo baras Baltijos šalyse

G. Songailei kilo klausimas: kodėl tokios vietos mes neturime Lietuvoje? „Juk mes esame aistringi sporto sirgaliai, gaminame puikų alų, o ir merginos pas mus gražiausios“, – teigia G. Songailė. Žinoma, galutinis sprendimas buvo priimtas tik atlikus marketingo tyrimus, kruopščiai įvertinus konkurentus bei galimas verslo lokacijas.

Paklausta, kodėl pasirinko kurti verslą franšizės pagrindu, G. Songailė atsakė, kad nusipirkus laiko patikrintą „know-how“, išvengiama daugybės nesėkmių priimant techninius bei kūrybinius sprendimus. „Žinoma, mane, kaip rinkodaros specialistę, labiausiai žavėjo to pasaulinio prekės ženklo įvedimas į rinką, reprezentavimas, netgi kai kurių dar Lietuvoje nenaudotų marketingo įrankių panaudojimas“, – pasakoja G. Songailė.

G. Songailė, ištyrusi rinką, pastebėjo, kad panašių sporto barų nėra ne tik Lietuvoje, bet visose trijose Baltijos šalyse, todėl planuoja atidaryti tris „Hooters“ barus – Vilniuje, Rygoje ir Taline. Kasmet planuojama atidaryti po vieną, kad užtektų laiko tinkamai pasiruošti. Anot verslininkės, visų trijų šalių ekonominės rinkos, žmonių mentalitetas yra panašūs, todėl lengvesnė adaptacija. G. Songailė įsitikinusi, kad maža konkurencija ir išskirtinis konceptas turėtų užtikrinti naujai atidaromų sporto barų pasisekimą.

Geras pasiruošimas – sėkmės garantas

Žinoma, G. Songailė įvertino ir tai, kad „Hooters“ ženklas yra jai labai palankus viešųjų ryšių atžvilgiu – verslininkės vyras D. Songaila yra žymus krepšininkas, pažįstantis visas žymiausias Lietuvos sporto žvaigždes. Pora turi idėją įkurti ,,Lietuvos sporto šlovės muziejų" – ant restorano sienų kabės garsiausių sportininkų atributai su autografais ir palinkėjimais restoranui. Ši gerai apgalvota marketingo detalė turėtų pritraukti žiniasklaidos dėmesį ir didinti restorano žinomumą.

Amerikietiška sporto baro franšizė „Hooters“ ateina į Baltijos šalis

Franšizės sutarties derinimas vyko nesudėtingai ir sklandžiai, kadangi tai nebuvo pirma „Hooters“ sutartis Europoje. Iš anksto paruoštą šabloną teisininkai nesunkai adaptavo Lietuvos teisinei sistemai. G. Songailė atskleidė franšizės įsigijimo kainą – 75 000 JAV dolerių.

Atidaromų sporto restoranų savininkė sako, kad gauti franšizę nebuvo sunku, nes buvo gerai pasiruošta. „Prekės ženklai yra suinteresuoti parduoti franšizę įmonėms, kurios sėkmingai vykdys veiklą. Mes buvome paruošę visas analizes apie tikslinę auditoriją, turėjome sukurtą išsamų rinkodaros planą – nepalikome abejonių, kad šis prekės ženklas gali neįsitvirtinti Baltijos šalyse“, – patikino G. Songailė.

Sutarties derinimas vyko nesudėtingai ir sklandžiai, kadangi tai nebuvo pirma „Hooters“ sutartis Europoje. Iš anksto paruoštą šabloną teisininkai nesunkai adaptavo Lietuvos teisinei sistemai. G. Songailė atskleidė franšizės įsigijimo kainą – 75 000 JAV dolerių.

Svarbu ir tai, kad po sutarties pasirašymo „Hooters“ franšizės davėjai intensyviai padeda visais klausimais, pradedant maisto tiekėjų pasirinkimu, baigiant dizaino projektų rengimu. Dažnai atvyksta skirtingų departamentų specialistai, padedantys visuose restorano atidarymo etapuose.

Vienintelis sunkumas, su kuriuo teko susidurti, siekiant gauti franšizės sutartį, buvo tas, kad savininkas su komanda turi mėnesį gyventi Amerikoje ir mokymams skirtame restorane išmokti viską nuo maisto paruošimo iki restorano tinklo valdymo. Šis reikalavimas susijęs su didelėmis finansinėmis ir laiko sąnaudomis.

Dalintis straipsniu

Rūta Gedžiūtė

Žurnalistė