2017-06-20

Ant prekystalio – The Body Shop

Prancūzų kompanija L‘Oréal paskelbė pradėjusi derybas dėl jai priklausančio The Body Shop tinklo pardavimo, praneša BBC.

Natūralios kosmetikos gamintoja ir pardavėja The Body Shop savo veiklą pradėjo 1976 m. Braitone, Jungtinėje Karalystėje. 2006 m. didžiausia jos akcininke tapo garsioji prancūzų bendrovė L‘Oréal. Sandorio vertė tuo metu siekė apie 940 mln. eurų.

Šių metų vasario mėnesį L‘Oréal savo pranešime spaudai paskelbė svarstanti The Body Shop pardavimo galimybes, esą norinti susikoncentruoti į savo pačios – L‘Oréal – prekės ženklą.

Neišpildė lūkesčių

Visgi, atrodo, svarioji priežastis turėjo būti lūkesčių neišpildęs prancūzų bendrovės valdymas. Štai, nors 2006–2016 metais The Body Shop tinklas buvo praplėstas 1000 naujų parduotuvių, pirminis tikslas atidaryti 3000 naujų padalinių nebuvo pasiektas. Ambicijos įvesti The Body Shop į 40 naujų šalių taip pat liko neįgyvendintos. Šiuo metu parduotuvės veikia 66-iose šalyse. Negana to, per 2016 metus The Body Shop pardavimai krito net 4,8 proc. O visi šie nerimą keliantys faktai bandomi dangstyti gerokai padidėjusiu natūralios kosmetikos naujokų skaičiumi rinkoje, užuot pripažinus pačios L‘Oréal nesugebėjimą tinkamai valdyti prieš daugiau nei dešimtmetį įsigytą parduotuvių tinklą.

The Body Shop

„Šiandien The Body Shop <...> yra tapusi dovanų paieškos vieta ir pamažu praranda madingo prekės ženklo įvaizdį.“

Charlotte Pearce, konsultacijų agentūros Global Data Retail analitikė, tvirtina, kad pastarąjį dešimtmetį The Body Shop palaipsniui išklydo iš savo kelio. „Taip, šis prekės ženklas išsiskiria savo istorija, grožio industrijos problemų viešinimu, etinių principų propagavimu, bet to nebeužtenka. Jis šiandien nebespėja žengti kartu su inovacijomis ir naujovėmis bei neatitinka dabartinių rinkos tendencijų. Pavyzdžiui, 2016-aisiais paklausiausios grožio sektoriuje buvo akių kontūro priemonės ir veido modeliavimo paletės. O ar matėme šias prekes The Body Shop vitrinose? Deja, bet ne“, – pastebi analitikė.

„Šiandien The Body Shop, siūlydama tokius, sakykime, tradicinius produktus, kaip kūno sviestai ir losjonai, yra tapusi dovanų paieškos vieta ir pamažu praranda madingo prekės ženklo įvaizdį“, – priduria Ch. Pearce.

FranchiseINFO anksčiau jau rašė, kad bendrovė L‘Oréal savaip reaguoja į prastėjančius rodiklius – didina spaudimą keldama griežtus reikalavimus The Body Shop franšizės gavėjams.

Atsirado potencialus pirkėjas

Tačiau, panašu, kad L‘Oréal lūkesčiai taip ir liks neišpildyti. Prancūzų bendrovės vadovas Jeanas Paulis Agonas (Jean-Paul Agon) birželį pranešė, kad derasi su Brazilijos grožio prekių koncernu Natura Cosmeticos dėl The Body Shop pardavimo.

„Džiaugiuosi galėdamas pristatyti naujus potencialius The Body Shop namus – Natura. Geresnio savininko, kuris galėtų puoselėti The Body Shop prekės ženklo DNR, grįstą natūralumu ir griežtais etiniais principais, net negalėtume įsivaizduoti“, – skelbia J. P. Agonas.

Anot šaltinių, Brazilijos įmonė už The Body Shop pasiūlė 1 mlrd. eurų. Finansų analitikas Gregoris Mooras (Gregor Moor) sako, kad „Brazilijos bendrovės pasiūlymas yra išties geras sandoris, juolab, kad daugelis tikėjosi, jog šis tinklas bus įkainotas mažesne suma.“ Ankstesniuose finansiniuose pranešimuose buvo prognozuojama, kad The Body Shop tinklas galėtų būti parduotas už apie 800 mln. eurų.

Pardavimo sandorį tikimasi užbaigti iki šių metų pabaigos.

Dalintis straipsniu

Rūta Jadzevičiūtė

Franšizavimo konsultantė
Parašyti autoriui