Apie „Blue Shock Race“ ambiciją „išsimatuoti“ franšizę Lietuvoje ir ne tik
Sukūrė elektra varomą gokartą
Dar prieš gerą dešimtmetį elektra varomos transporto priemonės niekaip nebuvo siejamos su greičiu. Tačiau šiandien neįtikėtinai greitai progresuodamos elektros technologijos skinasi kelią net į sporto pasaulį.
Smalsumo naujoms elektros technologijoms vedini jauni verslininkai prieš šešerius metus Latvijoje įkūrė bendrovę „Blue Shock Race“ ir ilgai netrukus sukūrė savo pirmąjį elektrinio variklio prototipą.
„Tuo metu elektrinės transporto priemonės visuomenėje dar neatrodė pilnavertės, todėl „pagavome“ azartą pakeisti šią nuostatą ir įrodyti, kad elektriniai varikliai savo įspūdingomis techninėmis charakteristikomis yra ne ką prastesni už analogiškus benzininius, – tikina A. Dauginsas. – Tad savo elektrinio variklio prototipą norėjome pritaikyti plačiau, bet gana keblia užduotimi tapo investuotojų paieška, kadangi į elektra varomas transporto priemones net ir investuotojai daugeliu atvejų žvelgė skeptiškai. Visgi savo entuziazmo dėka, galop, susiradome mumis patikėjusį investuotoją ir neilgai trukus, pritaikę savo technologiją, rinkai pasiūlėme elektra varomą gokartą.“
Tuo metu elektrinės transporto priemonės visuomenėje dar neatrodė pilnavertės, todėl „pagavome“ azartą pakeisti šią nuostatą.
Sukūrė kartodromą
„Paskaičiavome, kad pavienių elektra varomų gokartų kūrimas mums neš mažiau pelno nei viso verslo modelio sukūrimas, todėl kitas tikslas, kurį sau išsikėlėme, buvo elektriniams gokartams pritaikyti erdvę.
Daugeliui kartodromai asocijuojasi su niūriomis, nepatraukliomis ir atokiomis vietomis, – pabrėžia „Blue Shock Race“ bendrasavininkas. – Norėjosi tai pakeisti iš pagrindų, todėl nusprendėme, kad mūsų kartodromas turės būti ne kur kitur, o uždarose didelių susibūrimų erdvėse.
Tiesa, atkeipsiu dėmesį, kad nuo pat pradžių neketinome keisti pastato, kuriame įrengiame kartodromus, konstrukcijų, greičiau – adaptuoti kiekvienam jų individualiai ir su nedidelėmis investicijomis.“
Pirmąjį kartodromą „Blue Shock Race“ pristatė prekybos centre „Riga Plaza“. Ilgai netruko, kol įrengė ir antrąjį kartodromą – Liepojoje. Šių metų vasarą pasivažinėjimų kartingais aistruolius „Blue Shock Race“ pakvietė ir į didžiausią (apie 2 500 kv. metrų ploto) elektra varomų gokartų kartodromą Baltijos šalyse.
Pasiūlė franšizę
Kitas žingsnis, kurio nusprendė imtis latviai verslininkai – franšizuoti savo išskirtinį verslo modelį ir pasiūlyti potencialiems gavėjams įsigyti jau išbandytą verslą.
Pasak A. Dauginso, franšizės gavėjai jau šiandien turi galimybę pasirinkti iš dviejų „Blue Shock Race“ verslo formatų. Pirmasis – tai jau esamų patalpų pritaikymas kartodromui, kurio plotas svyruoja nuo 250 iki 500 kv. metrų. Tokio tipo kartodromas gali būti įrengtas bene bet kur: prekybos centruose, pramogų parkuose, netgi švietimo įstaigose. Investicijos į tokių kartodromų kūrimą, pašnekovo teigimu, siekia apie 150-250 tūkst. eurų, priklausomai nuo gokartų skaičiaus ir jų apkrovos. Antrasis formatas – tai jau atskiro kartodromo statymas. Tokio kartodromo statyba ir įrengimas svyruoja nuo 250 tūkst. iki pusės milijono eurų.
Esame pasirašę kontraktą su lietuvių įmone „Uno Parks“. Bendradarbiaudami su ja, jau 2018-ųjų pradžioje atidarysime kartodromą Vilniaus prekybos centre „Ozas“.
„Blue Shock Race“ bendrasavininkas tikina, kad abiejų franšizių formatų įsigijimo atvejais, franšizės gavėjams bus užtikrinta viskas, ko reikia naujo verslo pradžiai: kartodromo projektavimas, interjeras, takeliai trąsoms, patys gokartai, personalo mokymai, rinkodarinė medžiaga – nuo pat vaizdo įrašų iki skrajučių.
Laikas, per kurį galima pasiekti investicijų grąžą, priklauso nuo patalpų pasirinkimo, tačiau, pasak pašnekovo, tikėtina, kad lūžis turėtų būti po pusantrų-trejų veiklos metų.
„Nors dar palyginti trumpą laiką siūlome „Blue Shock Race“ franšizę, jau sulaukėme užklausų iš JAV, Europos, Rusijos, Artimųjų Rytų. Bene labiausiai mumis domisi prekybos centrų savininkai. Jausdami didelį išorinį susidomėjimą, nebijome sau kelti didelių planų, todėl po dvejų metų matome save net ir didžiausiose pasaulio rinkose. Net ir Dubajuje“, – didelių ambicijų neslepia A. Dauginsas.
„Blue Shock Race“ Lietuvoje
A. Dauginsas pasakoja, kad netrukus pasivažinėjimus elektriniais gokartais „Blue Shock Race“ pasiūlys ir Lietuvoje. „Esame pasirašę kontraktą su lietuvių įmone „Uno Parks“. Bendradarbiaudami su ja, jau 2018-ųjų pradžioje atidarysime kartodromą Vilniaus prekybos centre „Ozas“. Kol kas tai bus laikinas projektas, demo versija.
Svarstome ir apie franšizės pardavimą, – akcentuoja A. Dauginsas. – Šiuo metu jau esame užmezgę kontaktą su potencialiu vietiniu franšizės gavėju, kuris jau turi patirties pasivažinėjimų kartingais paslaugos teikime. Visa tai dar derybiniame procese, tačiau paspartinti jį tikimės ištestavę rinką.“
visi straipsniai
Vyresnio amžiaus žmonės, užuot dirbę samdomą darbą, vis dažniau atranda franšizavimo galimybes.
Egzistuoja ne vienas su franšizavimu susijęs mitas. Jog nebūtumėte klaidinami, ypač, jeigu svarstote įsigyti franšizę, svarbu juos atpažinti. Straipsnyje pateikiami penki tokie mitai.
Populiarus JAV verslo žurnalas „Entrepreneur“ šiemet jau 41-ąjį kartą išrinko 500 geriausių JAV franšizių.
Pastaraisiais metais stebimas poslinkis franšizės gavėjų motyvacijos srityje. Franšizės pasirinkimą lemia ne tik pelningumas, bet ir veiklos prasmingumas.
Agresyvi plėtra, ypač pirmaisiais verslo plėtros franšizavimo būdu metais, neretam franšizės davėjui tampa sudėtingu iššūkiu, galinčiu brangiai kainuoti.
skaitomiausi
Kepykla „Biržų duona“ verslo vystymui ketina pasitelkti ir franšizės modelį, o šiuo metu tam ruošiama dirva – į franšizę panašios sutartys su partneriais.
Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Jei manote, kad franšizė gyvuoja nuo tada, kai Ray‘us Krocas pardavė pirmą „McDonald‘s“ restorano kloną, labai klystate.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.