„Museum of Senses“ verslo modelio keitimas

Dejan Grbić, „Museum of Senses“ bendrasavininkas / „Nauji partneriai suteikia vietinės rinkos žinių, kurios padeda mums augti ir būti sėkmingiems“.
Pirmadienis
2021-05-31
- „Kai mes atidarėme pirmąjį „Museum of Senses“, net negalvojome, kad tai galėtų išaugti į franšizės verslo modelį. Mūsų idėja vystėsi stulbinamu greičiu, todėl galvoti apie kitus verslo sprendimus, nebuvo kada“, - teigia „Museum of Senses“ bendrasavininkas Dejan Grbić.
 

Pirmasis „Museum of Senses“ duris atvėrė Prahoje, 2017 m. pabaigoje. Per trumpą laiką jie išsiplėtė į Rytų Europą ir ten atidarė keturias naujas vietas. Jų veiklą ir plėtrą pristabdė tik COVID-19 pandemija. Ši situacija daugeliui žmonių suteikė laiko apmąstymams. „Museum of Senses“ bendrasavininkui Dejan Grbić tai buvo laikas, kai jie galėjo iš naujo įvertinti savo verslo modelį, pagrįstą ankstyvaisiais mokymais. Šiai įmonei tai galėjo būti vienas žingsnis atgal ir du milžiniški žingsniai į priekį.

Neilgai trukus vieną po kitos atidarėte dvi naujas vietas. Kaip jums pavyko taip greitai „išaugti“?

Iš tikrųjų mes darėme tai, ko neturėjome daryti. Kūrėme dvi vietas tuo pačiu metu. Nuo pat pradžių buvo suplanuota, kad pirmąją savo vietą atidarysime Prahoje (Čekija), bet ten patyrėme keletą nesėkmių, todėl atidarymas šiek tiek užtruko. Tačiau tuo pat metu veiksmas vyko ir Bukarašte (Rumunija). Taip jau nutiko, kad abi vietos, nors ir skirtingose šalyse, tačiau atsidarė panašiu metu. Abi šios vietos buvo nepaprastai sėkmingos. Gavom puikius rezultatus. Net ir po trejų metus veiklos, abi vietos – tiek Pragoje, tiek Bukarešte – vis dar smarkiai augo, kol neištiko pasaulinė pandemija. Ypatingai pasireiškė Prahos padalinys – jo rodikliai rodė siekė 20-30% augimą, kas, mūsų galva, tuo metu, net ir po kelių metų veiklos, buvo įspūdingas pasiekimas.


Po mūsų pirmųjų atidarytų dviejų vietų sėkmės, toliau tęsėme statybas – vieną muziejų įrenginėjome Konstancijoje (Rumunija), kitą Splite (Kroatija). Čia mes džiaugiamės ankstesnėmis savo klaidomis. Atsižvelgiant į mūsų augimo standartus, nesėkmių patyrėme tikriausiai todėl, kad buvome pasirinkę blogą vietovę. Supratome, kad šiuos muziejus įkūrėme miestuose, kurių „gyvumas“ ir aktyvumas priklauso nuo sezoniškumo. Abi šios vietovės – tiek Splitas, tiek Konstacija – buvo vasaros miestai, taigi mums prireikė šiek tiek daugiau laiko čia „įsivažiuoti“ – ką mes ir padarėme. Kad pasiektume pelną, mums tai užtruko beveik pusę metų, na ir tada pasaulį ištiko COVID-19.

Kaip Covid-19 paveikė paveikė jūsų verslą?

Mes buvome greiti ir drąsūs, kuomet iš giedro dangaus trenkė Covidas ir iškart sustabdė abiejų mūsų naujų vietų veiklą. Analizuodami situaciją, numatėme, kad tai nebus trumpalaikė pasaulio problema ir per kelis mėnesius pandemija nenuslūgs, todėl turėjome priimti greitą sprendimą, kadangi mūsų ilgalaikė verslo perspektyva tose vietovėse ir šiaip nenusimatė būsianti labai sėkminga. Galėjome su tuo susigyventi, tačiau inesticijos būtų atsipirkusios daug lėčiau nei tikėjomės.

Manote, kad franšizavimas buvo geras sprendimas atgaivinti jūsų verslą?

Kai tik pradėjome, visiškai nesvarstėme, kad franšizė galėtų būti perspektyvi verslo koncepcija, kuri sparčiai augtų. Apie tokią galimybę nesvarstėme vien todėl, kad mūsų verslas buvo tikrai sėkmingas ir viskas klostėsi puikiai. Pelningumas buvo neįtikėtinas. Mes tikrai net negalvojome apie jokius kitus variantus, kaip dar galėtume plėtoti verslą. Tuomet nebuvome nusiteikę prieš franšizės verslo modelį,  tačiau mūsų planuose to nebuvo.


Pradėjome mąstyti, kaip galėtume atidaryti dvidešimt tokių vietų? Iš savo patirties žinojome, kad, atidarinėjant muziejų naujoje vietoje, jo augimui ir plėtrai reikia rasti patikimų partnerių. Vietinių žinios ir ryšiai gali padėti užtikrinti sklandesnę ir sėkmingesnę įmonės veiklą. Šiuo metu mes jau esame pasiruošę tokiam verslo modeliui kaip franšizavimas ir tikimės, kad 2022 m. išvysime ne vieną naujai atsidariusį „Museum of Senses“.

Ar esate atviri franšizavimui visame pasaulyje ar apsiribojate tik Europa?

Iš klaidų išmokome žvelgti į miestus, o ne į konkrečios rinkos ar šalies ekonominę situaciją. Mūsų tikslas, neabejotinai, yra visas pasaulis. Tačiau šiuo metu didžiausią dėmesį vis dar skiriame besivystančioms šalims ir teritorijoms. Matome daug potencialių Europos miestų, kurie ateityje mūsų veiklai bus tinkami. Kanada šiuo metu taip pat yra vienas iš pagrindinių mūsų tikslų - tikimės, kad netrukus ten baigsime diskusijas. Jungtinės Amerikos Valstijos, Australija, Kinija  taip pat yra potencialios mūsų šalys-partnerės, turinčios milžiniškas rinkas.

Kaip įvardintumėte idealų miestą savo veiklai?

Mieste mes neieškome kažkokių išskirtinių ar unikalių dalykų. Mes žiūrime į miesto dydį – ar čia yra pakankamai potencialo mūsų veiklai. Idealiu atveju populiacija turėtų viršyti 1 mln. gyventojų. Tačiau neatmetame ir mažesnių miestų, tarkime, kuriuose gyvena 700 tūkst. ir daugiau žmonių. Tačiau šie miestai turėtų būti regioniniai ar nacionaliniai traukos centrai. Taip pat atsižvelgiame į esamą konkurenciją, turistų srautus – vietinius ir užsienio – nekilnojamojo turto specifiką. Ir, be abejonės, didelį dėmesį kreipiame į vietovės perkamąją galią.

Kas yra idealus partneris „Museum of Senses“?

Mes norime matyti motyvaciją siekiant sėkmės. Mes norime žmogaus, kuriam rūpėtų pati idėja. Nes tai nėra susiję vien tik su piniginiais reikalais. Mums reikia žmogaus, kuris turėtų stiprų ryšį su tuo, ką darome. Papildomas matymas ir „prisilietimas“ mums labai svarbus.

„Museum of Senses“ vizitinė kortelė

  • Du savarankiški padaliniai
  • Pradinis franšizės mokestis: 60,000* EUR
  • Bendra investicijų suma: 400,000* EUR
  • Pardavimų vidurkis 1.1 mln. per metus

*Ši suma kintanti


Edukacinės linksmybės / „Museum of Senses“ vaikai jaučiasi tarsi turistai ekskursijoje.
Asmeniniai duomenys
Asmeniniai duomenys
If you see this, leave this form field blank