Rinkos naujokė – siuntų paslaugų bendrovė „Mail Boxes Etc.“
Veikia kaip kurjerių brokeriai
Bendrovė MBE siūlo paslaugas mažmeninės prekybos, logistikos, spausdinimo, rinkodaros ir ryšių sprendimų verslui ir privatiems asmenims srityse. Europoje, kaip teigia P. Vitale, MBE labiausiai atpažįstamas siuntų logistikos sektoriuje. Tačiau jis skuba pabrėžti, kad MBE su kurjeriais nekonkuruoja, o bendradarbiauja tam, kad padėtų savo klientams optimizuoti savo kaštus, taupyti brangų laiką ir pinigus.
Kiekvienas MBE klientas gaus personalizuotas paslaugas, turės savo asmeninį vadybininką, kuris kaip brokeris pagal kliento poreikius parinks labiausiai tinkančią kurjerių kompaniją, atsižvelgiant į aktualumą išsiųsti siuntą kuo greičiau ar kuo pigiau.
„MBE komanda perims visus klientų rūpesčius: galėsite nebesukti galvos, kaip tinkamai supakuoti siuntas, kokius dokumentus paruošti, kokie formalumai reikalingi muitinei. Užtikrinti siuntos logistiką nuo siuntėjo durų iki pat gavėjo durų – mūsų atsakomybė“, – dėsto P. Vitale.
MBE komanda, kaip žadama, siuntą galės pasiimti bet kuriuo paros metu tiesiai iš kliento ofiso ar namų, nemokamai ją supakuoti ir pristatyti kaip įmanoma greičiausiai ten, kur klientui reikia.
„Kartu atidarome ir centrus, į kuriuos klientai patys gali atvykti ir atgabenti bet ką, ką pageidauja išsiųsti. Galbūt kai kuriems tai bus patogesnis aptarnavimo formatas“, – svarsto P. Vitale.
Sieks identifikuoti perspektyviausias nišas
P. Vitale tvirtina, kad tarptautinių siuntų logistikos tinklo MBE tikslai globalūs, bet veikla – lokali.
„Kalbant apie siuntų pristatymo verslą, tikriausiai sutiksite – koncepcija labai plati. Šiandien tu gali siųsti ir parsisiųsti kone bet ką iš bet kur. Siuntos ypač suaktualėjo, suklestėjus elektroninės komercijos sektoriui. Mes taip pat turime didelį paslaugų portfelį. Vis dėlto mes nenorime veikti vien horizontaliai. Siekiame būti labai lokalūs: prisitaikyti prie vietinės rinkos poreikių ir specializuotis pagal juos. Vos tik atrasime nišas, kurios čia yra potencialiausios, ties jomis ir sukoncentruosime savo paslaugas“, – komentuoja P. Vitale.
To siekiant, pasak pašnekovo, puikiai MBE plėtrai pasitarnauja franšizės verslo modelis.
„Franšizės gavėjas geriau negu bet kas kitas gali tinkamai „įvietinti“ verslą. Ar pastebėjote, kad prie mūsų logotipo yra ženklas #PeoplePossible? Jis atspindi MBE misiją įgalinti žmones“, – šypteli pašnekovas.
Ieškos franšizės gavėjų
P. Vitale tikina, kad master franšizės Baltijos šalims gavėjas dairosi naujų franšizės gavėjų.
„Tikiu, kad franšizavimas – labai galingas įrankis, galvoje turint ne tik prekės ženklo plėtrą, bet ir didelę galimybę žmonėms pradėti antreprenerišką veiklą. Franšizė suteikia galimybę turėti savo verslą, bet kartu ir būti stambios grupės dalimi. Franšizavimas neša ir socialinę misiją – didina žmonių užimtumą. Neretai franšizės tinklai padeda užtikrinti šeimos gerovę. Taip nutiko ir mano paties atveju. Mano šeima turi MBE centrą Italijoje, kuris atidarytas nuo 1995 m. Tad ir aš į MBE veiklą įsitraukiau dėl šeimos paskatų ir kalbu iš savo asmeninės patirties“, – tvirtina P. Vitale.
Paklaustas, kokių franšizės gavėjų ieškoma, pašnekovas pirmiausia pažymi stiprią motyvaciją ir tikėjimą MBE paslaugomis. Reikalavimo puikiai išmanyti siuntų logistikos verslą, kaip teigia P. Vitale, franšizės gavėjams nekelia – tam bus organizuojami mokymai. Jis tik skatina pasiskaičiuoti: centrui prireiks bent 17 kv. m. ploto ir bent 2 darbuotojų. Vidutiniškai tinklo centruose dirba 3-5 žmonės, o didžiausiuose – ir po 25 darbuotojus.
Ilgametė „Mail Boxes Etc.“ istorija
Bendrovė MBE buvo įkurta 1980 m. JAV, San Diego mieste. 2001 m. MBE įsigijo bendrovė „UPC Inc.“ ir 2003 m. tiek JAV, tiek Kanadoje MBE centrus pervadino į „The UPS Store“.
2009 m. Milane, Italijoje, įsikūrusi šeimyninė Italijos bendrovė „MBE Worldwide S.p.A.“ įsigijo pasaulinį MBE paslaugų centrų tinklą, išskyrus centrus Šiaurės Amerikoje. Nuo tai laiko centrinė MBE būstinė įkurta Milane.
2017 m. MBE paskelbė pasirašiusi franšizės sutartis dėl plėtros 13-oje šalių, tarp jų ir Baltijos šalyse. Master franšizės sutartis dėl verslo plėtros Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pasirašyta su Antono Nachariano vadovaujama įmone, kuriai tuo metu priklausė du MBE centrai Rusijoje, Sankt Peterburge.
Pirmasis tarptautinių siuntų paslaugų centras Baltijos šalyse atidarytas š. m. vasario 14 d. Vilniuje. Antrasis – vasario 15 d. Klaipėdoje. Ilgainiui Lietuvoje planuojama atidaryti 25 centrus. Teigiama, kad Lietuvoje MBE centrų skaičius bus didžiausias iš visų Baltijos šalių.
Šiuo metu franšizės tinklas veikia 44 šalyse ir turi virš 2500 centrų.
visi straipsniai
Pasirinkus tinkamą strategiją ir partnerius, net ir nuo didžiųjų miestų stipriai nutolusiose vietovėse gali klestėti franšizės pagrindu įkurtas verslas.
Prekės ženklų pertekusioje Lietuvos grožio industrijoje klientų laukia iššūkis nepasiklysti ir išsirinkti, tuo metu verslo naujokų – iššūkis sudominti ir įsitvirtinti. Tačiau „Inglot“ atsiradimo Lietuvoje istorija byloja, kad sumaniam rinkos žaidėjui vietos visada pakanka.
Vos vasario mėnesį veiklą Lietuvoje pradėjusi siuntų paslaugų bendrovė „Mail Boxes Etc.“ sulaukė nemažo susidomėjimo – vystyti šią veiklą jau panoro 6 potencialūs franšizės gavėjai.
Nekilnojamojo turto tarpininkavimo agentūrų tinklas „Capital“ ir toliau konsoliduojamas – du brokerių biurai Vilniuje jungiami į vieną.
Franšizės verslo modelis kovos menuose – pasaulyje įprasta praktika. Vis dėlto Lietuvoje tai – sunkiai prigyja.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.