„7-Eleven” franšizės gavėjai, kaip numato franšizės sutarties sąlygos, privalo dirbti nepertraukiamai – 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Ilgą laiką tai buvo didelis konkurencinis pranašumas, tačiau pastaruoju metu vis plačiau pradėta diskutuoti, kur link toks veiklos modelis juda, turint omenyje, kad visuomenė sensta, ekonomikos augimas lėtėja, atsiranda vis daugiau tokių konkurentų, kaip „Amazon“. Vis dažniau klausiama, ar intensyvėjant internetinei prekybai, apskritai tebeegzistuoja nepertraukiamai klientus aptarnaujančių fizinių parduotuvių poreikis.
Nepertraukiamai klientus aptarnaujančių parduotuvių modelis Japonijoje plisti pradėjo 1970-aisiais. Tuo metu pradėta itin propaguoti darbo naktimis kultūra, tad nepertraukiamas darbo laikas puikiai atitiko didžiosios visuomenės dalies poreikius. Nedidelės, šviesaus interjero parduotuvės, siūlydamos įvairias kasdienio vartojimo prekes – nuo pat kaklaraiščių iki paruoštų patiekalų pietums, – buvo būtent tai, ko reikėjo tuometiniam dirbančiam žmogui.
Japonijos kaimo vietovėse „7-Eleven” parduotuvės nuo seno atliko dar daugiau reikšmingų funkcijų – čia žmonės užsukdavo pasinaudoti bankomatais, susimokėti mokesčius, apsidrausti gyvybę.
Puikiai atliepus poreikius, didelę tinklo plėtrą šalyje paspartino franšizių pardavimai.
Visgi parduotuvių valdytojai pastebi, kad šiandien pasamdyti užtektinai darbuotojų tampa vis sudėtingiau. Daug franšizės gavėjų aiškina, kad privalėdami įgyvendinti franšizės sutarties sąlygas, turi patys dirbti ilgas darbo valandas.
Franšizės sutartis, kaip teigiama, nenumato jokių išimtinių atvejų, leidžiančių uždaryti parduotuvę. Net ir esant labai nepalankioms oro sąlygoms ar po artimo mirties uždarius parduotuvę, gresia sankcijos.
„Tuo metu, kai pasirašėme franšizės sutartį, nenumatėme dabartinio darbo jėgos trūkumo ir padidėjusio minimalaus darbo užmokesčio“, – komentuoja Mitoshi Matsumoto, pagal franšizę veikiančios „7-Eleven“ parduotuvės Osakoje valdytojas. Tai buvo jo ir jo žmonos verslas. Praėjusiais metais M. Matsumoto žmonai mirus, jis nebepajėgė išlaikyti parduotuvės atidarytos visą parą, todėl kasnakt pradėjo uždaryti ją kelioms valandoms. Šis M. Matsumoto veiksmas netrukus susilaukė atsako – franšizės davėjas už sutarties pažeidimą pagrasė finansine bauda.
Susivieniję franšizės gavėjai pradėjo judėjimą, kuriuo siekiama įtikinti franšizės davėją leisti parduotuves naktimis uždaryti. Vadovybės prašoma sudaryti palankesnes darbo sąlygas, net jei dėl to vartotojas ir patirs nedidelių nepatogumų.
Viešai kritikuojama korporacija paskelbė, kad ketina pradėti testuoti parduotuves, dirbsiančias trumpiau. Sutrumpintas darbo laikas bus testuojamas dešimtyje parduotuvių. Tiesa, pabrėžiama, kad kol kas tokie darbo laiko pokyčiai – tik eksperimentai, visų likusių parduotuvių darbo laikas oficialiai dar nėra keičiamas.
Katsuhiko Shimizu, „7-Eleven“ franšizės davėjo organizacijos atstovas spaudai, mano, kad situaciją būtų galima keisti, diegiant inovacijas. Jis prabilo apie korporacijos pastangas automatizuoti procesus ir įdiegti dirbtinį intelektą.
Nors „Amazon“ maisto ir kitų prekių pristatymo tą pačią dieną paslaugos yra laikomos grėsme, kasdienio vartojimo prekių parduotuvės, tokios kaip „7-Eleven”, taip pat pradeda diegti internetines platformas. O jų ryšiai su tradiciniais prekybos centrais ir logistikos tinklais – dideli privalumai.
Analitikai sako, kad prognozuoti, kokią rinkos pyrago dalį atsirieks internetinė prekyba, dar per anksti. Lenktynės su internetine prekyba, anot jų, dar tik prasideda.
Gyventojų senėjimo problema verslui koją kiša ne tik Japonijoje. Jungtinių Tautų skaičiavimai rodo, kad Japonija nėra vienintelė sparčiai nykstanti valstybė – Vakarų pasauliui tai būdinga jau dešimtmečiais, o iki 2050 m. ši tendencija suintensyvės kitose Azijos šalyse ir Pietų Amerikoje.
--
„7-Eleven“ prekės ženklo valdytoja „Seven & i Holdings“ įkurta 1927-aisiais metais Jungtinėse Amerikos Valstijose, bet šimtmečio pabaigoje, atsidūrusi ant bankroto ribos, buvo parduota Japonijos kompanijai „Ito-Yokado“. Šiuo metu „7-Eleven“ vėl užima lyderės pozicijas ir vykdo agresyvią franšizės tinklo plėtrą daugiausia Japonijos ir JAV rinkose. Daugeliu atvejų Japonijos prekybininkė perperka vietines prekybos vietas.
„7-Eleven“ yra didžiausias pasaulyje franšizės tinklas, vienijantis per 67 tūkst. mažmeninės prekybos vietų visame pasaulyje
visi straipsniai

Vyresnio amžiaus žmonės, užuot dirbę samdomą darbą, vis dažniau atranda franšizavimo galimybes.
Egzistuoja ne vienas su franšizavimu susijęs mitas. Jog nebūtumėte klaidinami, ypač, jeigu svarstote įsigyti franšizę, svarbu juos atpažinti. Straipsnyje pateikiami penki tokie mitai.
Populiarus JAV verslo žurnalas „Entrepreneur“ šiemet jau 41-ąjį kartą išrinko 500 geriausių JAV franšizių.
Pastaraisiais metais stebimas poslinkis franšizės gavėjų motyvacijos srityje. Franšizės pasirinkimą lemia ne tik pelningumas, bet ir veiklos prasmingumas.
Agresyvi plėtra, ypač pirmaisiais verslo plėtros franšizavimo būdu metais, neretam franšizės davėjui tampa sudėtingu iššūkiu, galinčiu brangiai kainuoti.
skaitomiausi

Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Kepykla „Biržų duona“ verslo vystymui ketina pasitelkti ir franšizės modelį, o šiuo metu tam ruošiama dirva – į franšizę panašios sutartys su partneriais.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Apie UAB „Vividum“ įsigytą danišką „BoConcept“ franšizę kalbamės su įmonės direktore Laura Budrevičiūte-Bakštys.