Kaip franšizės padeda pasirengti gresiančioms stichinėms nelaimėms

Franšizavimo industrijai neretai keliamas uždavinys kaip įmanoma greičiau pasiūlyti pagalbą tiems, kam jos tuo metu reikia labiausiai.
Šeštadienis
2019-09-28
2005-ieji. Priešakyje – laiptai, vedantys į niekur, mūro sienų griuvėsiai, suniokotas žmonių turtas, nutraukti elektros laidai.
 

Tai – viskas, kas liko iš čia stovėjusių namų, pro kurių langus kadaise galėjai regėti įstabius saulėtojo Majamio (pietų Florida, JAV) vaizdus. Iki kol staiga ir netikėtai pastaruosius pakeitė uraganas „Katrina“.

Šiose apylinkėse „Katrina“ ne tik sutrikdė kasdienę gyvenimo rutiną, bet įsisuko taip, tarsi ketindama iš žemėlapio ištrinti ištisus namų kvartalus, negailestingai juos nušluoti nuo žemės paviršiaus. Jungtinėse Valstijose praūžęs uraganas „Katrina“, kuris neretai įvardijamas kaip vienas kruviniausių uraganų istorijoje, kainavo ne tik milijardus JAV dolerių nuostolių, bet svarbiausia – ir tūkstančius žmonių gyvybių.

Ir tai tik viena iš įvairius pasaulio regionus nuolat sukrečiančių, su orais susijusių nelaimių. Anot ekspertų, didelių žemės drebėjimų, štorminių potvynių, uraganų, karščio bangų, smarkių liūčių ir kitų stichinių nelaimių poveikis pasaulio gyventojams, kintant klimatui, kasmet tik didėja.

Skaičiuojama, kad nuo 1970 m. stichinių nelaimių pasaulyje padaugėjo daugiau negu keturis kartus, iki maždaug 400 per metus. Jungtinių Tautų Nelaimių rizikos mažinimo biuras nustatė, kad 1998–2017 m. stulbinančiai daug – 91 proc. visų didžiausių nelaimių – buvo susijusios su klimatu.

Remiantis vienos didžiausių pasaulyje perdraudimo bendrovės „Swiss Re“ ataskaitos duomenimis, 2018 m. stichinės katastrofos vien JAV kainavo rekordinius 155 mlrd. JAV dolerių.

Stichinės nelaimės kelia daug nerimo plačiajai visuomenei, todėl dedamos didelės pastangos, ieškant būdų, kaip sumažinti galimą gamtos katastrofų žalą. Kaip viena iš priemonių, padedančių visuomenei geriau pasirengti panašaus masto įvykiams ateityje, yra franšizės verslo modelis.

Stichinių nelaimių kontekste franšizavimo industrijai neretai keliamas uždavinys kaip įmanoma greičiau pasiūlyti pagalbą tiems, kam jos tuo metu reikia labiausiai, suteikti paramą ir viltį gamtos reiškinių nuniokotų vietovių gyventojams. Panaudojant masto ekonomijos ir didelio bendro kapitalo pranašumus, franšizės verslo modelis tam yra ypač parankus.  

Pavyzdžiui, netikėtai negandų užkluptose, griuvėsiais nuklotose teritorijose svarbu kuo greičiau atstatyti pastatus. Neatsitiktinai pastaraisiais metais pastebima didėjanti franšizių, teikiančių restauravimo paslaugas, pasiūla. Laikotarpiu nuo 2015 iki 2017 m. restauravimo paslaugų industrijoje pradėjo veikti daugiau negu 2000 naujų verslo žaidėjų. O franšizuotų verslų skaičius per tą patį laikotarpį šiame verslo sektoriuje paaugo 3 proc. 2016–2017 m. tiek dideli, brandūs, tiek dar tik augantys prekės ženklai, rengdami plėtros planus, įvertino ir atsižvelgė į didėjančią restauravimo paslaugų paklausą. Pavyzdžiui, berdrovė „Restoration 1“, palyginti naujas rinkos dalyvis, paskelbė apie savo planus per ateinančius ketverius metus, iki 2023 m. įkurti 500 naujų padalinių visoje JAV.

Susijungimo ir įsigijimo sandoriai taip pat stipriai prisideda prie stiprėjančio restauravimo paslaugų verslo sektoriaus. Štai pavyzdžiui, 2018 m. „Delta Disaster Services“ įsigijo „HRI Holdings, Inc.“, 2019 m. viena didžiausių restauravimo paslaugų franšizių „Servpro“ už daugiau nei milijardą JAV dolerių įsigijo „BlackStone Group“. Tais pačiais metais „AdvantaClean“ įsigijo „Home Franchise Concepts“. Tuo metu restauravimo paslaugų franšizių gavėjai taip pat augo per konsolidacinius procesus.

Į didėjantį stichinių nelaimių skaičių atsižvelgė ne tik restauravimo paslaugų teikėjai. 2015–2017 m. 11 proc. augo ir franšizuotų įmonių skaičius šiukšlių išvežimo ir perkraustymo paslaugų srityse. Šiuo laikotarpiu buvo sukurta apie 400 naujų, šiose srityse veiklą vykdančių franšizių. Tuo metu dažymo paslaugų teikėjų gretas papildė daugiau negu 1300 naujų franšizių davėjų, o franšizės padalinių skaičius šioje industrijoje išaugo 3 proc.

Stebint šias tendencijas, panašu, kad ateityje franšizės vis reikšmingiau galės pasitarnauti, kovojant su negandomis, tokiomis kaip negailestingoji „Katrina“, ir neatidėliotinai galės pasiūlyti pagalbą šios prireikus.


Franšizavimo konsultantė

populiariausi forume