„L‘Arome“ franšizė ieško verslo partnerių Lietuvoje

Penktadienis
2017-10-06
Apie mažmeninės prekybos tinklo „L‘Arome“ įėjimą į kvepalų rinką ir greitą ekspansiją, pardavus franšizes, kalbamės su šios mažmenininkės įkūrėju Davor Bagic.
 

Pasak D. Bagic, „L‘Arome“ verslo idėja gimė, besilankant Paryžiaus parfumerijos muziejuje, kuomet jam ir kilo klausimas, kodėl gi savo tėvynainiams, kroatams, nepasiūlius pigesnės alternatyvos tradiciškai originaliais vadinamiems kvepalams. Parfumerijos sektoriuje verslininkas nebuvo naujokas, tad buvo įsitikinęs, kad tokios alternatyvos poreikis egzistuoja ir jo išpildymas galėtų pavirsti dideles pajamas generuojančiu verslu.

„Žinoma, konkurencija parfumerijos industrijoje ypatingai arši – vietą joje išsikovoti pavyksta tikrai ne kiekvienam. Šiandien labai svarbu ne tik pats kvapas, bet ir kuriamas identitetas. Labai svarbu ne tik prabangus kvapas, bet ir prabangus pateikimas. Visgi „L‘Arome“ verslo misija tapo paskatinti žmones susikoncentruoti į patį aromatą“, – pasakoja D. Bagic.

Ištobulino verslo modelį

Kroatijoje D. Bagic įkurtas „L‘Arome“ verslas plėtojosi pamažu. Ne vienerius metus buvo ieškoma konkurencinių pranašumų, eksperimentuojamos rinkodarinės taktikos, tobulinama verslo koncepcija, ieškoma geriausio kainos ir kokybės santykio, vertinami finansiniai rodikliai.

„L‘Arome“ ištobulino savo verslo modelį, suteikiantį klientams puikią galimybę naudotis kokybiškais kvepalais už didžiajai visuomenės daliai priimtiną kainą. Surinkę daugiau kaip 230 geriausių aromatų kolekciją „L‘Arome“ parfumerių komanda pagal individualius kliento poreikius siūlo pilstomus kvepalus. Tiesiai iš pasaulinio parfumerijos centro – Graso (Provanso regiono Prancūzijoje), garsėjančio jį supančiomis milžiniškomis kvapiųjų augalų plantacijomis, moderniausiomis pasaulyje kvapų distiliavimo laboratorijomis – laikinose pakuotėse tiekiami „L‘Arome“ kvepalai klientams pilstomi jau pačiose parduotuvėse, o ne laboratorijose. Čia pats klientas renkasi kokios talpos ir kokio dizaino buteliuką norės įsigyti.

„L‘Arome“ ištobulino savo verslo modelį, suteikiantį klientams puikią galimybę naudotis kokybiškais kvepalais už didžiajai visuomenės daliai priimtiną kainą.

„L‘Arome“ ištestavo ir skirtingus prekybos vietų formatus. Šiuo metu bendrovė veikia pagal tris jų: firminės parduotuvės (angl. single shop), prekybinės salelės prekybos centre (angl. kiosk (island) in the shopping mall) ir produkcijos stendai parfumeriją siūlančiose parduotuvėse (angl. corner in the existing shop, selling similar products).

Franšizavo verslo modelį

Ištobulinus verslo modelį, šis buvo franšizuotas. Pradėjus pardavinėti franšizes, per pastaruosius keletą metų „L‘Arome“ tinklas išaugo iki 60 prekybos vietų, kurios visos veikia pagal franšizę ir populiarumo laurus skina ne tik namų rinkoje, Kroatijoje, bet ir Čekijoje, Slovakijoje, Kanadoje, Izraelyje, Slovėnijoje, Italijoje ir Serbijoje. D. Bagic priduria, kad tolimesnės „L‘Arome“ plėtros radare – ir Baltijos šalys, kur bendrovė taip pat viliasi surasti franšizės gavėjus, kurie galėtų ir norėtų steigti „L‘Arome“ prekės ženklo parduotuves.

„Svarstome apie didesnę plėtrą ir už Europos Sąjungos ribų. Šiuo metu deramės su potencialiais master franšizės Rusijai, Jungtinių Arabų Emyratams ir Brazilijai pirkėjais“, – sako D. Bagic.

Franšizės gavėjų atžvilgiu bendrovė yra lanksti – siūlo ir vieno ar kelių padalinių franšizes, ir master franšizes, su kuriomis užtikrinamos teisės „L‘Arome“ verslo plėtrai tam tikroje konkrečiai apibrėžtoje teritorijoje. „Net tie, kurie startavo atidarydami vieną padalinį, esant galimybėms, gali įsigyti ir master franšizės teises, pavyzdžiui, visai Lietuvai“, – priduria D. Bagic.

Prie „L‘Arome“ populiarumo tarp franšizės gavėjų prisidėjo ir itin palankios finansinės verslo modelio perdavimo sąlygos. „L‘Arome“ franšizė yra patraukli tuo, kad perkant franšizę, nėra nei pradinių, nei periodinių franšizės mokesčių.

Tolimesnės „L‘Arome“ plėtros radare – ir Baltijos šalys, kur bendrovė taip pat viliasi surasti franšizės gavėjus, kurie galėtų ir norėtų steigti „L‘Arome“ prekės ženklo parduotuves.

„Franšizės gavėjas gali rinktis bet kurį mūsų prekybos vietos formatą. Padėsime išsirinkti tinkamą vietą. Pasirinkus formatą ir vietą apskaičiuosime būtinąsias investicijas ir jų atsiperkamumą. Didžiausių investicijų pareikalaus firminė parduotuvė, bet palyginti su panašaus pobūdžio parduotuvėmis, pinigų nereikės begalės. Parduotuvės patalpų plotas svyruoja nuo 15 iki 40 kvadratinių metrų. Padėsime jos projektavimo ir įrengimo klausimais. Pirminiam užpirkimui visuomet rekomenduojame įsigyti 60 skirtingų aromatų kvepalų: 40 – skirtų moterims, 20 – vyrams. Bendrai investicijos į firminės „L‘Arome“ parduotuvės atidarymą mūsų skaičiavimais gali siekti apie 10 tūkst. eurų, – sako D. Bagic. – Svarbu nepamiršti ir to, kad turėsite užsitikrinti ir apyvartinį kapitalą, kuris leis apmokėti einamąsias išlaidas tol, kol bus pasiektas lūžio taškas. Bet investicijų grąža dėl didelės (100-300 proc.) pelno maržos turėtų būti sugeneruota gana greitai – per vienerius firminės parduotuvės veiklos metus. Prekybinės salelės ir produkcijos stendo atveju pradinės investicijos bus kur kas mažesnės, o ir atsiperkamumas, tikėtina, greitesnis.“

Kodėl plėtros radare Lietuva?

D. Bagic įsitikinimu, „L‘Arome“ verslas turi daug potencialo plėstis Lietuvos rinkoje. Visų pirma, bendrovė jau įrodė, kad gali sėkmingai franšizavimo būdu įsitvirtinti tokiose prisotintose rinkose, kaip Kanada, Čekija, Italija, todėl sėkme tikima ir Lietuvoje, kurioje konkurencija dar nėra tokia arši. Pašnekovas tiki, kad ir pati verslo koncepcija turėtų būti išties priimtina lietuviams.

„Siūlome kvepalus „įkandamomis“ kainomis. O tai labai svarbus konkurencinis pranašumas, turint omeny, kad Lietuvos rinkoje didžiosios daugumos vartotojų perkamoji galia dar nėra labai didelė“, – sako paklausa Lietuvoje neabejojantis D. Bagic.

FranchiseINFO.lt


populiariausi forume