„Mothercare“ svarsto parduoti franšizes namų rinkoje
Intensyvėjant konkurencijai su naujos kartos prekybininkais, daugiausia veikiančiais virtualioje erdvėje, „Mothercare“ ieško būdų kovoti su kylančiais iššūkiais, atsiliepiančiais krentančia pardavimų kreive. Pastaraisiais metais „Mothercare“ tinklas Jungtinėje Karalystėje buvo optimizuotas, uždarant apie trečdalį parduotuvių rinkoje. Parduotuvių uždarymus „Mothercare“ bendrovė aiškino siekiu susikoncentruoti į globalaus prekės ženklo vystymą ir pardavimų internetu skatinimą.
Šiuo metu „Mothercare“ valdytoja skelbia vedanti derybas su potencialiais partneriais, kurie galėtų perimti verslą Jungtinėje Karalystėje. Bendrovė jau turi daug patirties vykdant prekės ženklo plėtrą franšizavimo būdu užsienio rinkose, todėl svarstoma franšizės gavėjams perleisti ir verslą namų rinkoje.
Įprastai franšizės verslo modelis yra pasitelkiamas, siekiant kurti globalaus prekės ženklo imperiją, sparčiai ir su palyginti mažomis investicijomis vykdant plėtrą užsienio rinkose. Tik nedaugelis Jungtinės Karalystės mažmenos prekybininkų ryžtasi pagal franšizę veikti ir namų rinkoje.
Bent jau taip buvo iki šiol.
„Mothercare“ vadovas Mark Newton-Jones patvirtina, kad šiuo metu bendrovė kelia sau tikslą rasti vietinį operatorių, kuris galėtų veikti kaip franšizės gavėjas Jungtinėje Karalystėje.
„Ironiška, kad 75 proc. tinklo apyvartos yra sugeneruojama už Jungtinės Karalystės ribų. Todėl manome, kad kurdami prekybinį asortimentą, turime orientuotis į pasaulines tendencijas, kurias atnešime ir į Jungtinę Karalystę. Jungtinė Karalystė yra vienintelė rinka, kurioje iki šiol atsisakėme parduoti franšizes“, – komentavo M. Newton-Jones.
Vadovas tvirtina, kad šiuo metu bendrovės tikslas yra labiau persiorientuoti į „verslas verslui“ segmentą. Tai planuojama daryti dvejomis kryptimis: bendradarbiaujant su franšizės gavėjais bei aktyviau veikiant didmeninės prekybos sektoriuje.
„Kai „Mothercare“ tapo globaliu prekės ženklu, natūralu, kad verslas Jungtinėje Karalystėje tapo panašus į franšizės gavėjo verslą“, – kalbėjo M. Newton-Jones.
M. Newton-Jones neabejoja, kad restruktūrizacija namų rinkoje išlaisvins globalų „Mothercare“ prekės ženklą, kuris franšizės principais plėtojamas jau daugiau kaip 1000 parduotuvių 50 pasaulio šalių. Taip pat restruktūrizacija leis daugiau dėmesio skirti kitoms rinkoms, tokioms kaip Indija, Indonezija, Kinija.
„Ieškome verslo modelio, sukursiančio didžiausią vertę bendrovei, – aiškina M. Newton-Jones. – Ar verslo perdavimas partneriams yra geriausias modelis? Parodys rezultatai. Bet tikiu, kad verslas Jungtinėje Karalystėje gali būti valdomas franšizės gavėjų.“
Franšizavimas mažmeninės prekybos tinkluose – ne naujiena. Daug mažmenos žaidėjų bendradarbiauja su franšizės gavėjais kitose rinkose, siekiant išplėsti verslą globaliai. Sprendimas franšizės gavėjams atiduoti ir namų rinką – kiek neįprastas žingsnis industrijoje. Tačiau, kaip teigia bendrovė, taip bus testuojama, ar strategija, taikoma kitose rinkose, veikia ir namų rinkoje.
Marshall Lester, prekės ženklų valdymo klausimais konsultuojančios įmonės „ML Marketing“ vadovas, sako, kad, jei „Mothercare“ planas pavyks sėkmingai, šios bendrovės pavyzdžiu gali pasekti ir kiti rinkos žaidėjai.
„Plėtra pagal franšizės verslo modelį reikalauja gerokai mažiau franšizės davėjo investicinio kapitalo. Tai yra didelis tokios plėtros privalumas bet kuriam Jungtinės Karalystės prekės ženklui. Neabejoju, kad industrijos žaidėjai atidžiai stebės „Mothercare“, tirdami, ar toks verslo plėtros modelis veikia. Jei modelis veiks sėkmingai, daugelis kitų industrijos žaidėjų, manau, gali taip pat labai rimtai svarstyti pasekti „Mothercare“ pavyzdžiu“, – pasakojo M. Lester.
Jo manymu, žingsnis parduoti verslą franšizės gavėjams, perkels „Mothercare“ svorio centrą kitur – tai bus globalus prekės ženklas. Tačiau anot jo, „Mothercare“ žingsnis yra rizikingas, nes franšizavimas nėra paprastas sprendimas – siekiant išsaugoti prekės ženklo identitetą, labai svarbu bus šalyje rasti tinkamus partnerius.
Franšizės „Mothercare“ gavėja Lietuvoje yra vaikiškų prekių mažmenos įmonių grupė „Kotryna“. „Kotryna“ valdo dvi pagal franšizę veikiančias „Mothercare“ parduotuves Lietuvoje – prekybos centruose „Panorama“ ir „Akropolis“. Franšizės sandorį dėl „Mothercare“ franšizės Lietuvoje pirkimo „Kotryna“ sudarė 2017 m. „Kotrynos“ įmonių grupė franšizės pagrindu „Mothercare“ parduotuves valdo ir Latvijoje bei Estijoje.
visi straipsniai
Vyresnio amžiaus žmonės, užuot dirbę samdomą darbą, vis dažniau atranda franšizavimo galimybes.
Egzistuoja ne vienas su franšizavimu susijęs mitas. Jog nebūtumėte klaidinami, ypač, jeigu svarstote įsigyti franšizę, svarbu juos atpažinti. Straipsnyje pateikiami penki tokie mitai.
Populiarus JAV verslo žurnalas „Entrepreneur“ šiemet jau 41-ąjį kartą išrinko 500 geriausių JAV franšizių.
Pastaraisiais metais stebimas poslinkis franšizės gavėjų motyvacijos srityje. Franšizės pasirinkimą lemia ne tik pelningumas, bet ir veiklos prasmingumas.
Agresyvi plėtra, ypač pirmaisiais verslo plėtros franšizavimo būdu metais, neretam franšizės davėjui tampa sudėtingu iššūkiu, galinčiu brangiai kainuoti.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
„Baldų rinkos okupantė“, – apie IKEA sako vieni. „Baldų rinkos revoliucionierė“, – atliepia kiti. Kaip bepavadinsi, šiandien tai – imperija.