Personalizuotos mados prekės ženklas „Brutale“ ieško franšizės gavėjų Lietuvoje
Tikriausiai sutiksite – pasiūla drabužių parduotuvėse ne visada tenkina. Masinė produkcija, prasta audinių kokybė, netinkami dydžiai, specifinė mada, dažniausiai orientuota tik į jaunimą, kaina, labiau priklausanti ne nuo kokybės, o nuo prekės ženklo – visa tai vis daugiau vyrų ir moterų verčia rinktis siuvėjų paslaugas.
Didėjantį personalizuotos mados poreikį atliepia „Brutale“. Siuvimo salonai „Brutale“ jau 10 metų pagal individualius užsakymus modeliuoja ir siuva kostiumus ir marškinius vyrams.
Apie visa tai kalbamės su Nikolaju Kostadinovu, „Brutale“ vadovu.
– Paaiškinkite, kas yra Jūsų auditorija – kokiame rinkos segmente veikiate? Kokias tendencijas pastebite? Ką galėtumėte išskirti kaip didžiausius Jūsų konkurentus?
– 216 mln. – daugmaž tiek yra suugusių vyrų Europos Sąjungoje šiuo metu. Tai ir yra mūsų tikslinė auditorija. Kalbant apie tendencijas, pastaruoju metu vis labiau didėja į individualų klientą orientuotos, o ne masinės produkcijos poreikis. Tai ir stengiamės atliepti.
Klaidinga manyti, kad personalizuotos mados prekės ženklai veikia tik prabangos prekių segmente. Iš tiesų veikiame įvairiuose kainos segmentuose – ir žemos, ir vidutinės, ir aukštos. Gyvename laikotarpiu, kai mada nebūtinai koreliuoja su didelėmis pinigų sumomis.
O apranga vis labiau suvokiama ne tik kaip bazinis poreikis, o kaip saviraiškos, saviekspresijos dalis. Dėl to personalizuota mada pamažu meta iššūkį masinei gamybai.
Tokiame kontekste išskiriu dviejų tipų mūsų konkurentus – tuos, kurie kuria vyriškus kostiumus masėms, ir tuos, kurie kaip ir mes siūlo personalizuotas siuvimo paslaugas.
Žinoma, kyla dilema, ką geriau rinktis – įsigyti brangų, kokybišką, konkrečiai tau pritaikytą kostiumą ar įsigyti kostiumą, skirtą masėms, bet plačiai atpažįstamo prekės ženklo? Teigčiau, kad pirmoji opcija geresnė, bet akivaizdu, kad prekės ženklas šiandien lemia labai daug. Dėl to siekiame „Brutale“ iškelti į naują lygmenį – tapti pasauliniu prekės ženklu.
– Koks yra Jūsų tipinio kliento profilis? Kaip save pozicionuojate rinkoje kainodaros atžvilgiu?
– Verslininkai, architektai, teisėjai, bankininkai, telekomunikacijų specialistai – visi tie, kurie dėvi kostiumus ir yra mūsų tikslinė auditorija. Tiek tie, kurie dėvi kostiumus kasdien, tiek tie, kurie juos dėvi tik progomis. Vienas garsiausių pasaulyje strateginio valdymo ekspertų Michaelis Porteris teigė, kad yra du būdai užimti rinką. Pirma, gali pasiūlyti pigesnį produktą. Antra, gali pasiūlyti geresnį produktą. Mes pasirinkome antrąją strategiją.
Kaip bebūtų, kaip minėjau, kainodara įvairi. Įprastai save pozicionuojame kaip vidutinės klasės prekės ženklą. Kaina už mūsų siūtą kostiumą svyruoja nuo 500 iki 1500 Eur. Audiniai, kuriuos naudojame, yra itališkos kilmės. Galutinę kainą, žinoma, lemia pasirinktas audinys ir kostiumo dydis.
– Kodėl nusprendėte franšizuoti „Brutale“? Kokių rezultatų jau pavyko pasiekti?
– Ilgus metus sėkmingai veikėme Bulgarijos rinkoje. Todėl patikėjome plėtros į kitas rinkas galimybėmis. Tačiau žinojome, kad plėtra į užsienio rinkas pareikalaus ne tik investicijų, bet ir vietinės rinkos išmanymo, kultūrinių skirtumų pajautimo, gebėjimo suburti klientų ratą. Dėl to nusprendėme ieškoti franšizės gavėjų.
Šiuo metu atidarėme savo biurus ir Londone bei Milane, iš kurių galime organizuoti „Brutale“ veiklą kitose Europos šalyse. Norime veikti lokaliai. Veiklą organizuojame štai tokiu principu: franšizės gavėjai siūlo mūsų produkciją ir paslaugas, pateikia mums kliento išmatavimus, mes pasirūpiname produkcijos gamyba, visa tiekimo grandine, galiausiai gavėjas pateikia galutinį produktą klientui.
– Ką franšizės gavėjas įgyja kartu su „Brutale“ franšize? Kokių pajamų jis gali tikėtis?
– Įsigijęs kostiumą iš mūsų už 250 Eur, jį jis gali parduoti už 400–500 Eur. Tai tik pavyzdys – kokia galutinė kaina klientui franšizės gavėjas sprendžia pats. Tačiau vedu link to, kad mūsų verslas yra pelningas, tik reikia daug dirbti.
Siūlome ne tik kostiumų siuvimo paslaugas, bet ir marškinių. Tiesa, gavėjui vėlgi leidžiame rinktis, ar jis pageidaus prekiauti tik kostiumais, ar ir marškiniais.
– Integruojate tradicines ir modernias specialias siuvimo technologijas. Ar tai minimizuoja riziką netinkamai pasiūti rūbą? Ar sulaukiate klientų skundų? Kada klientas įvykdo apmokėjimą – prieš ar po produkto gavimo?
– Apmokymai ir technologijos, kurias taikome, galima sakyti, minimizuoja klaidas. Tačiau, žinoma, viskas priklauso nuo individualaus atvejo. Jeigu franšizės gavėjas pateikia mums klaidingus išmatavimus, tuomet dėl produkto netinkamumo atsako jis. Jeigu kostiumas neatitinka išmatavimų, kurie buvo pateikti franšizės gavėjo, tuomet mes padengiame nuostolius.
Kalbant apie apmokėjimą, pusę sumos klientas franšizės gavėjui sumoka iš anksto. Tuomet franšizės gavėjas sumoka sutartą sumą mums. Galiausiai, atsiėmęs galutinį produktą, klientas sumoka likusią kainos dalį franšizės gavėjui.
– Kokius reikalavimus keliate franšizės gavėjui?
– Kandidatas turėtų domėtis mada, bet siuvimo patirtis nėra būtina. Pardavimų patirtis stipriai praverstų. Tačiau tai taip pat nėra būtina, nes tiek pardavimų, tiek klientų išmatavimo apmokome. Taigi apskritai mes ieškome motyvuotų, komunikabilių žmonių.
– Ar užtikrinate franšizės gavėjo nekonkuravimą su kitais „Brutale“ franšizės gavėjais?
– Tikrai nesiekiame turėti penkių franšizės gavėjų viename mieste. Gavėjui suteikiame teisę veikti tam tikroje teritorijoje, kurios dydį paskaičiuojame pagal populiaciją vietovėje.
Daugiau apie „Brutale“ franšizę rasite FranchiseINFO.lt kataloge, paspaudę šią nuorodą.
visi straipsniai
Sporto prekių bendrovė „Adidas“ siekia sutelkti dėmesį į skaitmeninę rinką ir 13 tūkstančių pagal franšizę veikiančių padalinių pasaulinę kontrolę.
Devintus metus skaičiuojantis lietuviškas Šiaurės šalių braižo mados prekės ženklas „Julia Janus“, regis, yra arčiausiai pasaulinės mados rinkos.
Tarptautinė Italijos mados namų „Benetton“ grupė iš naujo rikiuoja prioritetus.
Ramunė Petkūnienė, „Audimo“ franšizės gavėja, teigia, kad buvo gana užtikrinta savo sėkme.
skaitomiausi
Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Žinomas politikas, buvęs Vilniaus meras, sėkmingas verslininkas. Tokiam Artūro Zuoko pristatymui trūksta dar vienos detalės. Mat jis dar ir franšizės gavėjas.
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.