Apie nepagrįstas abejones dėl franšizavimo ryšių su Ukraina kūrimo kalbamės su Andrey Skipyanu, franšizių, veikiančių viešojo maitinimo sektoriuje, forumo „FranchiThink“ sumanytoju.
Franšizavimo rinkos augimas – reakcija į ekonominę recesiją
„Sutinku, kad ekonominė situacija Ukrainoje šiuo metu nėra pati geriausia. Daugelis verslininkų investicijų atsipirkimo galimybes čia vertina labai atsargiai. Visgi būtent franšizavimo rinkos duomenys rodo, kad situacija nėra tokia bloga, kaip daugelis įsivaizduoja. Priešingai – rinka ne tik stabili, bet ir auganti. Vien per pastaruosius keletą metų franšizavimo rinkos dalyvių šalyje padaugėjo ženkliai. Šiuo metu Ukrainoje yra per 500 franšizės sistemų“, – džiaugiasi pašnekovas.
Gerėjančių rodiklių priežasties, anot A. Skipyano, nereikia ieškoti toli, mat tai yra reakcija į ekonominę recesiją. „Vis daugiau vietinių verslininkų demonstruoja susidomėjimą franšizėmis vien dėl to, kad tai – kur kas saugesnis ir, tikėtina, ne vienerius metus tikrintas verslo modelis. Niekas šiuo metu nenori rizikuoti, ar nauja verslo koncepcija „prilips“, – sako pašnekovas. – Daugelis franšizių jau įrodė savo pajėgumą ne tik išgyventi ekonominės krizės sąlygomis, bet netgi sugeneruoti didesnes pajamas. Bemaž du trečdaliai visų franšizių – daugiau nei 65 proc. – deklaruoja ženkliai padidinę savo metines pajamas.“
A. Skipyanas atkreipia dėmesį, kad šiuo metu Ukrainos franšizavimo rinkoje dominuoja vietinės kilmės franšizės (66 proc. rinkos), tačiau vis daugiau į šalį žengia ir vakarietiškų „brand‘ų“. Šie, pašnekovo teigimu, įneša daug teigiamų pokyčių – ne tik aktyvina franšizavimo rinką, bet ir edukuoja. „Šiandien ukrainiečių verslo bendruomenė apie franšizavimą išmano kur kas daugiau nei prieš, sakykime, dešimtmetį. Taisykles perpratę jau yra gerokai daugiau franšizavimo rinkos esamų ar potencialių dalyvių“, – įsitikinęs pašnekovas.
Daugiausia franšizių – viešojo maitinimo sektoriuje
A. Skipyanas teigia, kad, kaip bemaž visose rinkose, taip ir Ukrainoje – daugiausia verslų franšizės pagrindu veikia viešojo maitinimo industrijoje. „Dalykas paprastas – tempas, kokiu atsidarinėja naujos viešojo maitinimo įstaigos, atliepia tempą, kokiu ukrainiečiai pratinasi valgyti mieste, o tokių valgytojų mieste daugėja sparčiai“, – teigia jis ir priduria, kad franšizavimas viešojo maitinimo industrijoje ne tik aktyvus, bet jau, galima sakyti, ir brandus.
Viešojo maitinimo sektoriaus aktyvumą iliustruos ir netrukus, lapkričio 30 dieną, Kijevo konferencijų ir parodų centre „Parkovy“ vyksiantis forumas „FranchiThink“. Skelbiama, kad forume dalyvaus daugiau nei 30-ies franšizių, kilusių ne tik iš Ukrainos, bet ir iš JAV, Didžiosios Britanijos, Vakarų ir Rytų Europos, Azijos, NVS šalių, atstovai. Iš viso į forumą organizatoriai planuoja sukviesti per 1500 lankytojų.
Forumo iniciatorius A. Skipyanas tikina, kad tai puiki proga ir Pabaltijo franšizės davėjams, svarstantiems apie plėtrą Ukrainoje, užmegzti naudingus kontaktus ir susipažinti su rinka iš „vidaus“.
visi straipsniai
Vos prieš kelerius metus greito maisto restoranų tinklas „Burgerim“ buvo vienas iš sparčiausiai augančių Jungtinėse Valstijose. Tačiau praėjusiais metais viskas staiga pasikeitė.
Suskubkite pasiimti bilietą į franšizių parodą, vyksiančią spalio 17–19 d. Varšuvoje, nemokamai!
Socialinės franšizės gimsta iš poreikio spręsti socialines problemas, kurios šiandien sprendžiamos neefektyviai, tuo metu tradiciniam verslui jų spręsti neapsimoka.
Penkioliktus metus iš eilės organizuojama didžiausia Vidurio ir Rytų Europoje franšizių paroda „Targi Franczyza 2018“ pateikė ir staigmenų.
Atidarykite ne vieną tos pačios franšizės padalinį. Arba – papildykite savo portfelį naujomis franšizėmis.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.