„Linos artelės“ tinklo savininkai ryžosi franšizei
Prieš 15 metų pradėtas kurti verslas dabar klesti – atidaryti 25 salonai penkiuose Lietuvos miestuose. Neseniai tinklas pradėjo plėstis ir franšizės būdu.
Rezultatas pranoko lūkesčius
Su siuvimu susijusi visa Liutkevičių šeima. Siuvimo amatą išmano ne tik Lina, bet ir jos anyta. O vyras Arūnas prieš pradedant verslą dirbo vadovu didelėje masinės gamybos siuvimo įmonėje. Tad nenuostabu, kad sujungus pajėgas šeimai verslas ėjo kaip sviestu pateptas. „Iš pradžių užmojai nebuvo tokie dideli. Neplanavome didelės plėtros ir tokio tinklo. Bet kai tik dygsta naujas prekybos centras, dažniausiai sulaukiame pasiūlymo atsidaryti „Linos artelę“. Žinoma, nepuolame atsidaryti visuose siūlomuose centruose, atsirenkame, kas atrodo patraukliausia. Labai svarbu gera vieta, planuojamas klientų srautas į centrą, būsimi centro nuomininkai ir tinkama nuomos kaina“, – pasakoja L. Liutkevičienė.
Pirmąją artelę 2003 m. verslininkai atidarė Vilniuje, PC Madoje. Tuomet siuvimo saloną įrengti prekybos centre buvo neregėta idėja. „Dabar tai normalu, o prieš 15-a metų buvo neįprasta, jog siuvykla būtų prekybos centre tarp kitų parduotuvių ir žmonės matytų, kaip taisomi ar siuvami jų drabužiai. Tačiau šią mūsų idėją palaimino tuometinis prekybos centro vadovas ir išnuomavo mums patalpas. Jaukiai įrengta siuvyklėlė sulaukė klientų nuo pat pirmos dienos. Praėjus vos pusmečiui jau patys gavome pasiūlymą nuomotis patalpas Kaune, naujai atsidarančiame prekybos centre. Kiek vėliau gavome pasiūlymą atsidaryti artelę ir trečiame mieste – taip verslo plėtra įsibėgėjo“, – prisimena verslininkė.
Vis dėlto verslas išgyveno ir sunkesnių laikotarpių. Vienu metu sumanę prekiauti siuvimo reikmenimis, verslininkai gerokai nusivylė. Idėja nepasiteisino ir tapo finansiškai skausminga patirtimi. Tačiau artelės įkūrėja sako dėl to neliūdinti – kiekviena nesėkmė verslui gali tapti gera pamoka.
Inovacijos atsiperka su kaupu
Po kurio laiko verslininkams gimė idėja derinti siuvimo ir drabužių cheminio valymo paslaugas. Taip gimė „Linos artelės“ ir „Paulini“ švaros namų tendemas, kuris pritraukė dar daugiau klientų.
Pagyvėjus veiklai į „Linos artelės“ salonus verslininkai ėmė vieni pirmųjų diegti įvairias inovacijas. O jos esą greit atsiperka. „Linos artelės“ išbandytas naujoves net pasigriebia konkurentai. „Vis ieškome naujų sprendimų, kaip pagerinti verslą, supaprastinti darbuotojams darbą. Mūsų salonuose klientas aptarnaujamas prie plančetės, per spausdintuvą išspausdinamas kliento gaminio pasas su visa jo informacija. Apie atliktą užsakymą kiekvienas klientas informuojamas SMS žinute. Tokia aptarnavimo programa kainavo nemažai, ją nuolatos tobuliname, bet tai atsiperka su kaupu. Stengiamės būti žingsneliu priekyje. Pastebime, kad mus bando kopijuoti tokias pačias paslaugas teikiančios įmonės, bet mums tai tik įrodo, kad einame teisingu keliu“, – sako L. Liutkevičienė.
Įsimintiniausią užsakymą pateikė senolė
Verslininkės teigimu, lietuviai linkę rūbus taisyti, tačiau tai daro dažniausiai ne iš taupumo, o norėdami, kad rūbas gultų nepriekaištingai. Dažnai persiuvimui atnešami ne tik mėgstami padėvėti rūbai, tačiau ir ką tik nusipirkti prekybos centre, kuriame įsikūręs salonas. Tuomet, jeigu pataisymas nesudėtingas, jį atlikti stengiamasi kol žmogus dar apsiperka centre.
Darbo salonams netrūksta – per mėnesį apsilanko vidutiniškai 12-13 tūkstančių klientų. L. Liutkevičienė tikina, kad tarp jų užsuka ir žymių žmonių.
Tačiau įsimintiniausias verslininkei pasirodė užsakymas, kurį neseniai pateikė garbaus amžiaus senolė. „Vienas iš paskutiniųjų užsakymų buvo labai mielas širdžiai. Garbaus 85-erių metų amžiaus sulaukusi moteris užsakė pasiūti kostiumą tautiniais motyvais. Tai – klostuotas, žemę siekiantis sijonas ir nėriniuota liemenė, kurią planuoja vilktis ant baltų marškinių. Kostiumas bus skirtas Lietuvos nepriklausomybės šimtmečiui, kurio proga senjorė ketina pasipuošti“, – šypteli L. Liutkevičienė.
Pirmosios parduotos franšizės
Šiuo metu iš 25 „Linos artelės“ salonų 2 veikia pagal franšizę. Mintis apie tokią verslo plėtrą verslininkus aplankė po seminaro apie franšizes, o rįžtis tam pastūmėjo laiko stoka.
„Supratome, kad valdyti įmonės filialus kituose miestuose per atstumą darosi vis sunkiau. Dėl darbų gausos ir laiko trūkumo aplankyti kitų miestų arteles tampa sudėtinga. Kai pradėjome verslą, buvome jaunesni, neturėjome vaikų. Šiuo metu auginame tris vaikus, norime skirti jiems kuo daugiau laiko. Todėl kartu priėmėme sprendimą plėstis ir franšizės būdu. Patys franšizės gavėjų neieškojome. Kažkaip jie patys mus atrado per pažįstamus, draugus. Šiuo metu vienas salonas pagal franšizę veikia Vilniuje ir vienas Panevėžyje“, – pasakoja L. Liutkevičienė.
Verslininkė tikina ypatingų reikalavimų franšizės pirkėjams nekelianti, tačiau tikisi, kad partneriai bus patikimi, iniciatyvūs, veiklūs, gerbs įmonės vertybes ir požiūrį į verslą.
Klientas neturi jausti, kad tai yra franšizė
Verslininkė teigia kol kas esanti patenkinta franšizės pirkėjais, bendradarbiavimas nenuvylė. Todėl gali būti, jog ateityje „Linos artelės“ savininkai parduos ir daugiau franšizių. Tačiau plėtodama verslą franšizės būdu moteris laikosi vienos svarbios taisyklės.
„Svarbiausia, kad klientas nejaustų, jog salonas valdomas franšizės pirkėjo. Tai svarbu, norint išsaugoti prekės ženklo savitus bruožus. Atėję į franšize valdomą saloną klientai turi jaustis taip pat saugiai ir ramiai, kaip bet kuriame mūsų pačių vadovaujamame salone. Daug dirbome dėl savo gero vardo, taigi žmonės žino, jog pasitikėję mumis, gaus nepriekaištingą kokybę bei laiku atliktas paslaugas. Tokia mūsų reputacija – tai 15-os metų kruopštaus darbo rezultatas. Mes siekiame tai išsaugoti. Taigi, jei klientas atėjęs į franšize valdomą saloną, jausis kaip bet kurioje kitoje mūsų artelėje, vadinasi franšizės gavėjas dirba nepriekaištingai“, – teigia L. Liutkevičienė.
Pašnekovę kalbino Aušra Šneiderytė
visi straipsniai

Kelias iki nuosavo verslo dažnai būna vingiuotas, tačiau įsigijus franšizę, nauja verslo idėja gali būti įgyvendinama neįtikėtinai greitai. Svarbu tinkamai išsiaiškinti verslo ypatumus.
Tarptautinė kelionių organizavimo milžinė TUI pagaliau įžengė ir į Baltijos šalis. TUI Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atstovaus franšizės pagrindu veikianti įmonė „TT Baltics“.
Naujos pramogos Lietuvoje ir plėtra į užsienį – tokią viziją artimoje ateityje mato didžiausio miško pramogų parkų tinklo Lietuvoje „UNO Parks“ įkūrėjas Marijus Krasnickas.
Žingsniuoti savarankiškai ar tapti tarptautinio tinklo dalimi? Vilnietis renginių ir mokymų organizatorius Darius Lomsargis nusprendė surizikuoti ir pasirinko pastarąjį variantą.
Lietuvos lengvųjų ir krovininių automobilių rinkoje ir toliau fiksuojamos į viršų kylančios augimo kreivės. Tad nenuostabu, rinka patraukli ir tarptautiniams tinklams.
skaitomiausi

Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Kepykla „Biržų duona“ verslo vystymui ketina pasitelkti ir franšizės modelį, o šiuo metu tam ruošiama dirva – į franšizę panašios sutartys su partneriais.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Apie UAB „Vividum“ įsigytą danišką „BoConcept“ franšizę kalbamės su įmonės direktore Laura Budrevičiūte-Bakštys.