Sezoniškumo problemą sprendžianti verslo idėja – „Jump Planet“
Tokį greitą sėkmingo verslo receptą siūlo „Jump Planet“ – Lenkijoje gimęs ir franšizavimo būdu besiplečiantis uždarų batutų parkų tinklas.
„Verslo idėjas dažnai padiktuoja paties poreikiai – kai negali užsiimti veikla, nes „ne sezonas“, nusprendi rasti alternatyvą. Lauko batutų parkų alternatyvas siūlome ir franšizės gavėjams“, – sako „Jump Planet“ vadovas Bartosz Sledzinski.
– Pramogų verslas, rodos, ypač rizikingas – vieną dieną madinga eiti laipioti medžiais nuotykių parke, kitą – čiuožti vandenlenčių parke. Ar nebijote, kad batutų parkų populiarumas ateityje prislops?
– Manau, batutų parkai dar ilgą laiką bus populiarūs. Kalbėsiu labiau apie patirtis namų rinkoje – Lenkijoje. Čia – rinka dar tik bręsta, tad potencialo dar daug. Palyginti su kitokių pramogų parkais, batutų parkas išskirtinis tuo, kad išsprendžia sezoniškumo problemą. Beje, mūsų siūloma pramoga gali mėgautis bet kokio amžiaus, sudėjimo ar fizinių gebėjimų žmogus. Veiklų, kurios gali būti įgyvendinamos batutų parkuose, profilis labai platus – nuo pat triukų mokymosi treniruočių, komandos formavimo užsiėmimų iki vaikų gimtadienių.
Neslėpsiu džiaugsmo, kad per pastaruosius metus pramogų parkų rinka Lenkijoje tapo kur kas labiau dinamiška – visuomenė aktyvesnė labiau nei bet kada anksčiau. Kalbant konkrečiai apie batutų parkus, neabejoju, jų poreikis per ateinančius metus dar labiau išaugs. Tuomet turėsime prisotintą rinką ir klientai, besirinkdami batutų parką, taps kur kas išrankesni ir atidesni detalėms.
– Kokia yra geriausia vieta batutų parkui įrengti?
– „Jump Planet“, svarstydami apie plėtrą, daugiausia dėmesio šiuo metu skiria didesniems miestams. Pastebime, kad mūsų verslu besidomintys franšizės gavėjai taip pat įprastai yra suinteresuoti batutų parko atidarymu didesniuose miestuose. Įdomu tai, kad vis daugiau siūlymų bendradarbiauti sulaukiame iš prekybos centrų. Tikriausiai ne veltui – batutų parkai pritraukdami didelį srautą pramogautojų, kartu gali pritraukti ir didelį srautą potencialių pirkėjų. Tiesa, praktika rodo, kad daug potencialo tapti puikia rinka turi ir mažesni miestai, kuriuose gyvena nuo 12 tūkst. žmonių. Neretai tokiose vietovėse įrengti batutų parkai tampa pagrindiniu pramogų centru, į kurį suplūsta gyventojai iš visų apylinkių.
– Kodėl verta tapti „Jump Planet“ franšizės gavėju?
– Suteikdami franšizės gavėjui visokeriopą pagalbą, maksimaliai sumažinsime batutų parko verslo rizikas. Pirmiausia, franšizės gavėjui mes padedame išsirinkti parkui geriausią lokaciją ir tinkamas patalpas – konsultuojame arba konkrečiai siūlome. Šiuo metu Lenkijoje esame numatę 15 idealių „Jump Planet“ parko patalpų – nuo 500 iki 4000 kv. m. ploto. Tiesa, kol kas tokio maksimalaus ploto parko dar nesamę įkūrę.
Komandoje turime puikių architektų ir dizainerių, kurie franšizės gavėjui padeda suprojektuoti jo būsimą parką. Tiekiame ir visą parkui įrengti reikalingą inventorių. Už 1 kv. m. batuto plotą franšizės gavėjas vidutiniškai sumoka 120 Eur. Taip pat padedame įsirengti taip vadinamas laisvalaikio zonas, kur gali būti organizuojami gimtadieniai ar kitos šventės, galbūt įrengiamos kavinės. Patalpų nuomos kaina, žinoma, priklauso nuo lokacijos.
– Kiek batutų parko verslą pradedančiam franšizės gavėjui reikia darbuotojų?
– Darbuotojų parke skaičius priklauso nuo patalpų ir miesto, kuriame yra įkurtas, dydžio. Vidutiniškai tūkstančiui kv. m. batutų parko skiriame 10–12 darbuotojų. Žinoma, padėsime ir personalo atrankos ir mokymo klausimais. Pastebėjome, kad patys franšizės gavėjai nėra linkę įsitraukti į tiesioginį parko klientų aptarnavimą, dažnai jie verčiau koordinuoja visą projektą.
– Žinome, kad dalyvavote praėjusių metų rudenį vykusioje franšizių mugėje Varšuvoje. Ar franšizės pristatymas mugės metu turėjo įtakos mezgant santykius su potencialiais franšizės gavėjais?
– Tikrai taip. Tiesą sakant, net nesitikėjome, kad užsienio rinkų atstovai skirs mums tiek daug dėmesio. Džiaugiamės, kad būtent parodos metu užmezgę santykius jau pradėjome derybas dėl franšizės pardavimo su verslininkais iš Italijos, Serbijos, Ukrainos ir Čekijos. Manau, kad plėtrai pagal franšizę į užsienio rinkas esame pasirengę ir, radus tinkamus partnerius, bus puikus metas tai padaryti. Franšizių mugės metu derybas pradėjome vesti ir su Lenkijos verslininkais. Savo namų rinkoje ruošiamės atidaryti 9 naujus pagal franšizę veiksiančius batutų parkus. Mūsų tikslinių rinkų radare – ir Baltijos šalys.
Pašnekovą kalbino Rūta Jadzevičiūtė
visi straipsniai
Tarptautinė kelionių organizavimo milžinė TUI pagaliau įžengė ir į Baltijos šalis. TUI Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atstovaus franšizės pagrindu veikianti įmonė „TT Baltics“.
Naujos pramogos Lietuvoje ir plėtra į užsienį – tokią viziją artimoje ateityje mato didžiausio miško pramogų parkų tinklo Lietuvoje „UNO Parks“ įkūrėjas Marijus Krasnickas.
Žurnalų versle, kitaip nei laikraščių, globalizacija veikia jau seniai, tad ir užsienio leidėjų franšizės Lietuvoje – įprasta.
Žingsniuoti savarankiškai ar tapti tarptautinio tinklo dalimi? Vilnietis renginių ir mokymų organizatorius Darius Lomsargis nusprendė surizikuoti ir pasirinko pastarąjį variantą.
Lietuvos lengvųjų ir krovininių automobilių rinkoje ir toliau fiksuojamos į viršų kylančios augimo kreivės. Tad nenuostabu, rinka patraukli ir tarptautiniams tinklams.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.