Lietuvos rinka perpildyta miško pramogų, tad metas plėstis į užsienį
Verslo plėtrai pasirinktas franšizės modelis. Užklausų sulaukiama iš viso pasaulio: Indijos, Kinijos, Vietnamo, Tailando, Egipto, JAV, Italijos, Saudo Arabijos Karalystės ir kitų šalių. Su keletu potencialių franšizės gavėjų jau vedamos derybos.
Susidūrė su rinkos ribotumo iššūkiu
Šiuo metu „UNO Parks“ valdo 4 nuotykių parkus Druskininkuose, Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose bei yra suprojektavę dešimtis nuotykių parkų Lietuvoje ir užsienyje. M. Krasnickas sako, kad miško pramogų parkų mūsų šalyje apstu, todėl vienintelė plėtros kryptis – užsienis.
„Lietuvoje susiduriame su rinkos ribotumo iššūkiu, todėl plėtros dar vieno parko įrengimo atžvilgiu nematome – rinka jau užpildyta pakankamai. Mūsų pasirinktas kelias – esamų parkų infrastruktūros ar jos elementų plėtra, siekiant klientams pasiūlyti naujų paslaugų ar jų kompleksą. O plėtra į užsienį lieka viena svarbiausių įmonės krypčių. Šiuo metu dirbame ties parkų verslo modelių bei statybos darbų pardavimais bei galimybe plėstis franšizės pardavimo būdu“ , – sako verslininkas.
Plėtros modelį padiktavo rinka
Anot M. Krasnicko, klientams nebeužtenka tik parko statybos darbų – iš esmės, tai gali atlikti bet kuri kvalifikuota statybos bendrovė, turinti šiek tiek šios specifikos patirties. Prioritetu tampa pats verslo modelis, patirtis bei žinios, kaip tokį verslą valdyti ir plėtoti ateityje. Todėl plėtrai pasirinktas bendradarbiavimas franšizės būdu, kuris leidžia klientui perteikti ne tik paslaugas, bet ir patirtį.
„UNO Parks“ įkūrėjas sako, jog verslo plėtra franšizės būdu yra geriausias variantas dviem atvejais. „Pirmasis – kai norima pasinerti į naują verslą (ieškoma sėkmingos investicijos) ir tam nepakanka patirties. Antrasis – kai jau verslai funkcionuoja ir netgi pelningai, bet neišnaudoja savo potencialo, trūksta sisteminio požiūrio valdant procesus, finansus, numatant ateities viziją. Tad subalansuoti verslo principai ir sistema – geras būdas esamiems projektams optimizuoti savo veiklą, taip pat naujiems projektams pradėti veiklą teisingai nuo pat pradžių. Mūsų industrijoje toks poreikis yra. Ką pasiūlyti turime. Tad laukite žinių“ , – intriguoja verslininkas.
Franšizė atvėrė naują požiūrį į verslą
M. Krasnickas teigia, kad pats franšizės kūrimo procesas padėjo pažvelgti į pramogų parkų verslą naujomis akimis. Verslininkas pasitelkė įvairių sričių ekspertus, analizavo rinką ir tobulino savo verslo modelį. „Ekspertų įžvalgos leido pamatyti savo verslą iš naujų perspektyvų, geriau suprasti, ko tikisi franšizės pirkėjas, o ne tik galutinis paslaugos vartotojas. Šio darbo rezultatas – sukaupto „know how“ lauko ar vidaus nuotykių parkų valdymo srityje perdavimas klientui už atitinkamą mokestį. Tačiau klientui galime pasiūlyti ne tik „know how“, bet ir pačią verslui reikalingą infrastruktūrą. To pagrindu potencialūs franšizės pirkėjai yra dvejopi – jau turintys nuotykių parką ir norintys optimizuoti jo veiklą, bei klientai, norintys pradėti šį verslą iš pradžių su mūsų siūloma infrastruktūra“ , – pasakoja M. Krasnickas.
Franšizės pirkėjams „UNO Parks“ kelia dvejopus reikalavimus. Visų pirma tikimasi finansinio pajėgumo įsigyti parko infrastruktūrą ir turėti resursus kokybiškam jos valdymui. Taip pat būsimas partneris privalo turėti patirties paslaugų sektoriuje. Pusiau juokais M. Krasnickas aiškina, jog yra ir neformalių reikalavimų, pavyzdžiui, turi sutapti partnerių ir „UNO Parks“ vadovų „bio laukai“.
Ateityje žada pramogas neįgaliesiems ir senjorams
„UNO Parks“ visame pasaulyje turi per keturias dešimtis verslo klientų. Sukaupta daug tarptautinės patirties pramogautojų saugumo, darbuotojų apmokymo, infrastruktūros ir technologijų srityje. Anot M. Krasnicko, jo verslas tampa pramogų parkų infrastruktūros epicentru, kuris Lietuvoje diktuoja tendencijas ir diegia naujoves. Naujausia idėja – padaryti miško pramogų parkus labiau prieinamus ne tik sportiškiems žmonėms, bet ir neįgaliesiems bei senjorams.
„Pas mus ateina sava ir užsienio patirtis, poreikiai ir tendencijos – iš mūsų išeina sprendimai. Pavyzdžiui – matome tam tikrų socialinių grupių atskirtį ir poreikį vis aktyviau integruotis ir veikti visuomenėje. Manome, kad pramogų parkai tam puiki vieta. Ėmėmės įgyvendinti projektą, kurio tikslas pasiūlyti paslaugas negalią turintiems vaikams ar suaugusiems, būti įdomiems senjorams. Tai didžiulis ir naujas iššūkis ne tik Lietuvos, bet ir tarptautiniu lygiu“ , – sako verslininkas.
Pašnekovą kalbino Aušra Šneiderytė
visi straipsniai
Kelias iki nuosavo verslo dažnai būna vingiuotas, tačiau įsigijus franšizę, nauja verslo idėja gali būti įgyvendinama neįtikėtinai greitai. Svarbu tinkamai išsiaiškinti verslo ypatumus.
Tarptautinė kelionių organizavimo milžinė TUI pagaliau įžengė ir į Baltijos šalis. TUI Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atstovaus franšizės pagrindu veikianti įmonė „TT Baltics“.
Žurnalų versle, kitaip nei laikraščių, globalizacija veikia jau seniai, tad ir užsienio leidėjų franšizės Lietuvoje – įprasta.
Žingsniuoti savarankiškai ar tapti tarptautinio tinklo dalimi? Vilnietis renginių ir mokymų organizatorius Darius Lomsargis nusprendė surizikuoti ir pasirinko pastarąjį variantą.
Lietuvos lengvųjų ir krovininių automobilių rinkoje ir toliau fiksuojamos į viršų kylančios augimo kreivės. Tad nenuostabu, rinka patraukli ir tarptautiniams tinklams.
skaitomiausi
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Kepykla „Biržų duona“ verslo vystymui ketina pasitelkti ir franšizės modelį, o šiuo metu tam ruošiama dirva – į franšizę panašios sutartys su partneriais.
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.