Lietuvos verslininkai derasi dėl naujų „Mail Boxes Etc.“ centrų atidarymo
„Lietuva tampa vis svarbesniu tašku „Mail Boxes Etc.“ žemėlapyje, o Lietuvos verslininkai noriai jungiasi prie šio pasaulinio tarnybos centrų, kurie specializuojasi siuntų logistikos, spausdinimo bei rinkodaros paslaugų srityse, tinklo. Lietuvos rinka dėl geros ekonominės padėties dabar labiau nei bet kada siekia pritaikyti sėkmingą verslo modelį, kuris jau veikia daugiau nei 47 šalyse“, – pastebi Giuseppe Bergonzi, franšizės davėjos „MBE Worldwide“ pasaulinės plėtros generalinis direktorius, atvykęs iš Italijos derėtis dėl franšizės su Lietuvos verslininkais.
Lietuvoje šiuo metu bendrovė jau veikia Vilniuje ir Klaipėdoje. Žadama, kad dar šiais metais „Mail Boxes Etc.“ nauji centrai bus atidaryti Kaune, Šiauliuose ir Panevėžyje.
„Nenuostabu, kad užmojai Lietuvoje yra dideli. Tai yra viena didžiausių Baltijos regiono šalių, turinti stiprią ekonomiką. Kadangi „Mail Boxes Etc.“ plėtrą organizuoja franšizės principu, tai yra puiki proga Lietuvos verslininkams tapti pasaulinio verslo dalimi“, – teigia G. Bergonzi.
Kompanijos darbo principas
„Mail Boxes Etc.“ misija – tenkinti klientų poreikius: kam siuntą reikia pristatyti greičiau, kam reikia individualaus paėmimo, o kam – pakavimo paslaugos.
„Mūsų kompanijos darbo principas yra kiek kitoks nei tradicinių kurjerių tarnybų. Turėdami daug partnerių mes galime užtikrinti, kad siuntos klientus pasieks kaip įmanoma greičiau“, – privalumus vardina G. Bergonzi.
Kiekvienas „Mail Boxes Etc.“ klientas gauna personalizuotas paslaugas: turi savo asmeninį vadybininką, kuris kaip brokeris pagal kliento poreikius parenka labiausiai tinkančią kurjerių kompaniją, atsižvelgiant į aktualumą išsiųsti siuntą kuo greičiau ar kuo pigiau. Tad užuot konkuravus, „Mail Boxes Etc.“ su kurjeriais bendradarbiauja tam, kad padėtų savo klientams optimizuoti kaštus. Tai patrauklu tiek fiziniams asmenims, tiek įmonėms, taupančioms laiką.
Didžiausias „Mail Boxes Etc.“ išskirtinumas – nemokamai supakuoja siuntas.
Elektroninės prekybos iššūkiai
„MBE Worldwide“ pasaulinės plėtros generalinis direktorius sako, kad kurjerių verslas visame pasaulyje išgyvena pakilimą, kadangi elektroninės prekybos mastai su kiekvienais metais tik didėja.
„Elektroninė prekyba šiuo metu mūsų pramonei daro ypatingą įtaką. Jeigu pažiūrėtume, kas buvo prieš dvidešimt metų ir ką turime šiandien, stebėtume, kaip stipriai viskas pasikeitė. Fiziniai asmenys siunčia ir gauna siuntų daug daugiau nei anksčiau. Prie to turime prisitaikyti ir mes“, – pasakoja G. Bergonzi.
Taip pat jis skuba pažymėti, kaip stipriai pasikeitė vartotojų įpročiai.
„Šiandien retas pirkėjas nusiteikęs savo prekės laukti kelias dienas. Pristatymas per vieną dieną yra viena iš pagrindinių paslaugų, kurios nori pirkėjas, ir jis net yra pasiruošęs už tai sumokėti daugiau. Todėl greitis ir pristatymo efektyvumas tampa vis svarbesni, tam turime turėti patikimus partnerius“, – sako „MBE Worldwide“ pasaulinės plėtros generalinis direktorius.
„Pirmoji mylia“
„Mes daug investuojame į pristatymo kokybę. Tik mes rinkoje taip rūpinamės vadinamąja „pirmąja mylia“. Tai reiškia, kad mums labai svarbu paimti prekę iš vartotojo jam patogiu laiku, o tai galime padaryti tik būdami netoliese“, – sako Giuseppe Bergonzi.
Horizonte – nauji tikslai
„Mail Boxes Etc.“ turi atstovybes daugelyje Europos šalių. Visame pasaulyje „MBE Worldwide“ turi virš 2500 centrų, veikia daugiau nei 47 šalyse (įskaitant tinklus „PostNet“ ir „AlphaGraphics“, įsigytus 2017 m.). Kompanija buvo įkurta 1980 m. JAV, San Diege. 2001 m. „Mail Boxes Etc.“ įsigijo bendrovė „UPC Inc.“ ir 2003 m. tiek JAV, tiek Kanadoje „Mail Boxes Etc.“ centrai buvo pervadinti į „The UPS Store“.
2009 m. Italijoje, Milane, įsikūrusi šeimyninė Italijos bendrovė „MBE Worldwide S.p.A.“ įsigijo „Mail Boxes Etc.“ paslaugų centrų tinklą, išskyrus centrus Šiaurės Amerikoje. Nuo tai laiko centrinė „Mail Boxes Etc.“ būstinė įkurta Milane.
2017 m. „Mail Boxes Etc.“ paskelbė pasirašiusi franšizės sutartis dėl plėtros 13-oje šalių, tarp jų – ir Baltijos šalyse. Master franšizės sutartis dėl verslo plėtros Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pasirašyta su Antono Nachariano vadovaujama įmone, kuriai tuo metu priklausė du „Mail Boxes Etc.“ centrai Rusijoje, Sankt Peterburge.
Svečias iš Italijos atskleidžia, kad šiais metais didžiausia plėtra numatoma Baltijos regione, Belgijoje ir Šveicarijoje.
„Šiais metais norime įsitvirtinti šiose Europos šalyse (Baltijos regione, Belgijoje ir Šveicarijoje – aut. pastaba). Kiekvienoje šalyje turėsime patikimą partnerį, o tai stipriai pagerins siuntų pristatymo kokybę“, – atskleidžia G. Bergonzi.
Ilgainiui Lietuvoje planuojama atidaryti 25 centrus. Teigiama, kad Lietuvoje „Mail Boxes Etc.“ centrų skaičius bus didžiausias iš visų Baltijos šalių
visi straipsniai
Pasirinkus tinkamą strategiją ir partnerius, net ir nuo didžiųjų miestų stipriai nutolusiose vietovėse gali klestėti franšizės pagrindu įkurtas verslas.
Prekės ženklų pertekusioje Lietuvos grožio industrijoje klientų laukia iššūkis nepasiklysti ir išsirinkti, tuo metu verslo naujokų – iššūkis sudominti ir įsitvirtinti. Tačiau „Inglot“ atsiradimo Lietuvoje istorija byloja, kad sumaniam rinkos žaidėjui vietos visada pakanka.
Nekilnojamojo turto tarpininkavimo agentūrų tinklas „Capital“ ir toliau konsoliduojamas – du brokerių biurai Vilniuje jungiami į vieną.
Franšizės verslo modelis kovos menuose – pasaulyje įprasta praktika. Vis dėlto Lietuvoje tai – sunkiai prigyja.
Tarptautinių siuntų paslaugų bendrovė „Mail Boxes Etc.“ (MBE) plėtrą Baltijos šalyse pradeda nuo Lietuvos. Ambicingais planais ilgainiui įsteigti 25 centrus dalinasi MBE pasaulinės plėtros vadovas Paolo Vitale.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
„Baldų rinkos okupantė“, – apie IKEA sako vieni. „Baldų rinkos revoliucionierė“, – atliepia kiti. Kaip bepavadinsi, šiandien tai – imperija.