„Švaros broliai“ planuoja dar intensyvesnę plėtrą
Plėstis ketinama ir į kaimynines šalis
Kitąmet dvidešimtmetį švęsiantys „Švaros broliai“, rodos, išgyvena geriausius laikus. Pastaruoju metu įmonė intensyviai plečiasi ir per ateinančius penkerius metus siekia tapti didžiausia švaros paslaugas teikiančia įmone Lietuvoje ir Pabaltijyje.
Automobilių plovyklų ir valymo paslaugų įmonės verslo plėtros projektų vadovas Tomas Leonavičius tiki, kad vienas būdų įgyvendinti šią ambicingą strategiją – rasti naujus patikimus franšizės gavėjus.
„Per artimiausius dvejus metus norime atidaryti automobilių plovyklas daugelyje mažesnių Lietuvos miestų ir įsitvirtinti Latvijoje, Estijoje bei Baltarusijoje. Žengiant į naujas rinkas, viena strategijos krypčių bus franšizės verslo modelis. Vykdyti veiklą ir užtikrinti paslaugų kokybę iš vieno centrinio ofiso be padalinių ar partnerių yra gana sudėtinga“, – sakė T. Leonavičius.
Kitąmet dvidešimtmetį švęsiantys „Švaros broliai“, rodos, išgyvena geriausius laikus. Pastaruoju metu įmonė intensyviai plečiasi ir per ateinančius penkerius metus siekia tapti didžiausia švaros paslaugas teikiančia įmone Lietuvoje ir Pabaltijyje.
Kol kas plėtros užsienyje strategija dar nėra iki galo nusibrėžta. Tačiau „Švaros broliai“ jau dabar ieško partnerių, kurie norėtų franšizės pagrindu atidaryti automobilių plovyklas mažesniuose šalies miestuose ar išskirtinėse vietose didžiuosiuose miestuose.
Šiuo metu kaip tik vyksta vienos plovyklos statybos Palangoje. Franšizės pagrindu veikiančią „Švaros brolių“ savitarnos plovyklą planuojama atidaryti gegužės mėnesį. „Švaros brolių“ atstovas neslepia, kad derybos su naujuoju partneriu truko apie metus. Tai bus pirmoji franšizės pagrindu atidaryta plovykla po kelerių metų pertraukos.
Pirmas blynas prisvilo
Pirmasis bandymas plėsti veiklą pagal franšizės verslo modelį „Švaros broliams“ nepasiteisino. Prieš kelerius metus įmonė nutraukė franšizės sutartis su Kaune ir Klaipėdoje franšizės pagrindais veikiančiomis „Švaros brolių“ automobilių plovyklomis.
Pasak įmonės atstovo, tai lėmė kelios priežastys. Viena jų – netinkamai pasirinkti partneriai. Dalį kaltės dėl nesėkmės prisiima ir pati įmonė.
„Nesugebėjome valdyti franšizės gavėjų taip, kad jie darbus atliktų pagal mūsų keliamus reikalavimus. Klientų aptarnavimo lygis neatitiko mūsų lūkesčių. Kadangi neigiami klientų atsiliepimai daro įtaką visam prekės ženklui, buvo nuspręsta nutraukti franšizės sutartis. Tuo metu ir mums trūko žinių apie patį franšizės verslo modelį, patirties. Dabar situacija visai kita“, – tikino pašnekovas.
Pasikeitė dalis įmonės vadovų, sukurta nauja plėtros strategija. Be to, tų pačių klaidų neleis kartoti ir patobulėjusios automobilių plovyklų technologijos bei tendencijos. Pirmosios franšizės buvo parduotos rankinių plovyklų savininkams. Dabar ieškoma partnerių, kurie norėtų franšizės pagrindu atidaryti savitarnos arba tunelines plovyklas.
„Kaip žinia, šiose plovyklose žmogiškojo faktoriaus klaidų pasitaiko kur kas mažiau nei rankinėse. Be to, franšizės sėkmę padės užtikrinti ir mūsų susikurti saugikliai,“ – kalbėjo įmonės verslo plėtros projektų vadovas.
Franšizės gavėjams griežta sutartis
Būsimiems franšizės gavėjams dabar keliami itin griežti reikalavimai. Parengta išsami franšizės sutartis. Joje detaliai ir aiškiai apibrėžtos visos sąlygos, franšizės davėjo ir gavėjų atsakomybės, įsipareigojimai ir mokesčiai.
Pasak „Švaros brolių“ atstovo, interpretacijoms vietos nebėra. Viena pagrindinių franšizės sutarties sąlygų – įsigyti „Švaros brolių“ tiekėjų įrangą. Investuoti į sklypą, kuriame stovės plovykla, jos statyba – taip pat franšizės gavėjo pareigos.
Pasak T. Leonavičiaus, didžiausias turtas, kurį gauna franšizę nusipirkęs verslininkas, – galimybė naudoti žinomą prekės ženklą.
Pasak „Švaros brolių“ atstovo, interpretacijoms vietos nebėra. Viena pagrindinių franšizės sutarties sąlygų – įsigyti „Švaros brolių“ tiekėjų įrangą. Investuoti į sklypą, kuriame stovės plovykla, jos statyba – taip pat franšizės gavėjo pareigos.
„Atpažįstamas prekės ženklas yra gera paspirtis verslui. Jis jau garantuoja tam tikrą klientų, kurie naudojasi tinklo paslaugomis, žino apie jų kokybę ir kainas, ratą. Franšizės gavėjui suteikiame visokeriopą pagalbą plovyklos projektavimo, statybos, įrangos pirkimo ir montavimo metu.
Taip pat visu veiklos laikotarpiu įsipareigojame padėti vadybos ir rinkodaros klausimais. Kasmet įmonė vis daugiau investuoja į rinkodarą. Įvertinus, kiek kiekvienam plovyklos vadovui kainuotų išlaikyti rinkodaros vadybininką ir organizuoti vieniems patiems įvairias akcijas, akivaizdu, kad išorinė pagalba yra daug pigesnė ir teikia didesnę naudą“, – sakė „Švaros brolių“ atstovas.
Franšizės gavėjams siūlomos ir specialios sąlygos įsigyti automobilių plovimo priemonėms, atsarginėms detalėms, suteikiamos geresnės garantinės sąlygos iš jų įsigytai automobilių plovyklų įrangai.
Franšizei atsipirkti – iki penkerių metų
Automobilių plovyklų tinklo verslo plėtros projektų vadovas neslepia, kad kol kas susidomėjusiųjų „Švaros brolių“ franšizėmis nėra daug. Įmonės atstovas mano, kad tai lemia tam tikri apie įmonę susiformavę stereotipai. Pavyzdžiui, kad „Švaros brolių“ paslaugos labai brangios.
„Bandome griauti šiuos stereotipus ir pabrėžiame, kad mūsų įmonė orientuojasi į tris klientų segmentus – tuos, kurie nori aukščiausios kokybės paslaugų, tuos, kurie vertina kokybę ir greitį bei didžiausią vairuotojų dalį, kurie nori nebrangių, bet kokybiškų paslaugų.
Visgi geriausia reklama mūsų įmonei – naujai atidarytos tunelinės plovyklos. Klientų srautai jose dideli. Tai geriausias įrodymas, kad verslas yra sėkmingas“, – sakė T. Leonavičius.
Įmonės atstovas pabrėžia, kad norint atidaryti automobilio plovyklą reikia nemažų investicijų, tačiau atsipirkti jos turėtų per kelerius metus.
Konkreti suma priklauso nuo atidaromos plovyklos tipo, vietos, įrangos. Pasak T. Leonavičiaus, dviejų-trijų vietų savitarnos plovyklai atidaryti gali prireikti maždaug 100 tūkstančių eurų. Tokio dydžio investicija turėtų atsipirkti per 3-4 metus. Investavus į kur kas brangesnę moderniausios įrangos tunelinę plovyklą investicijos atsipirkti turėtų per maždaug 5 metus.
Spartesnę plėtrą stabdo gerų vietų trūkumas
Dar intensyvesnę automobilių plovyklų ir valymo paslaugų įmonės plėtrą stabdo ne tik gana brangios investicijos, ilgai trunkančios statybos, bet ir strategiškai gerų vietų paieška. Didžiuosiuose miestuose jų likę ypač mažai, o dėl likusių konkuruoja degalinių, prekybos centrų ar biurų statytojai.
„Gerų vietų dar yra, bet jų sparčiai mažėja, ypač didžiuosiuose miestuose, tad franšizės gavėjams patariame nesnausti. Todėl mes ir matome didesnes perspektyvas franšizės pagrindu veikiančioms plovykloms mažesniuose miestuose“, – sakė T. Leonavičius.
Pasak įmonės atstovo, suradus gerą vietą ir pasirašius sutartį dėl žemės sklypo, savitarnos plovyklos projektą galima įgyvendinti per šiek tiek daugiau nei pusmetį, tunelinėms plovykloms įrengti ir atidaryti reikia apie metų.
Šiuo metu „Švaros broliai“ valdo 7 rankinių, 6 savitarnos ir 2 tunelinių plovyklų tinklą, kuriame dirba apie 150 darbuotojų.
Pašnekovą kalbino Ernesta Vinevičiūtė
visi straipsniai
Kelias iki nuosavo verslo dažnai būna vingiuotas, tačiau įsigijus franšizę, nauja verslo idėja gali būti įgyvendinama neįtikėtinai greitai. Svarbu tinkamai išsiaiškinti verslo ypatumus.
Tarptautinė kelionių organizavimo milžinė TUI pagaliau įžengė ir į Baltijos šalis. TUI Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atstovaus franšizės pagrindu veikianti įmonė „TT Baltics“.
Naujos pramogos Lietuvoje ir plėtra į užsienį – tokią viziją artimoje ateityje mato didžiausio miško pramogų parkų tinklo Lietuvoje „UNO Parks“ įkūrėjas Marijus Krasnickas.
Žingsniuoti savarankiškai ar tapti tarptautinio tinklo dalimi? Vilnietis renginių ir mokymų organizatorius Darius Lomsargis nusprendė surizikuoti ir pasirinko pastarąjį variantą.
Lietuvos lengvųjų ir krovininių automobilių rinkoje ir toliau fiksuojamos į viršų kylančios augimo kreivės. Tad nenuostabu, rinka patraukli ir tarptautiniams tinklams.
skaitomiausi
Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Kepykla „Biržų duona“ verslo vystymui ketina pasitelkti ir franšizės modelį, o šiuo metu tam ruošiama dirva – į franšizę panašios sutartys su partneriais.
Nusprendėte savo verslo pagrindu sukurti franšizę? Tuomet Jums vertėtų išsiaiškinti visus žingsnius, kuriuos turėtumėte atlikti.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?