Kas padengs „Statoil“ virsmo į „Circle K“ išlaidas?
Štai, pavyzdžiui, rebranding‘o pro pirštus nepraleido ir kritikos pabėrė žinomas reklamos pasaulio atstovas Tomas Ramanauskas: savo „Facebook“ paskyroje degalinių dizaino pokyčius jis pavadino siaubingais ir prilygino tai „negailestingam korporatyviniam gang-bang‘ui“.
Turint omenyje, kad dalis „Statoil“ degalinių veikia pagal franšizę, šie pokyčiai neaplenkia ir „Statoil“ franšizės gavėjų.
Metas atsisveikinti su „Statoil“
„Statoil“ tinklo, vienijančio per 2300 degalinių, pokyčiai prasidėjo dar 2012 metais, kai norvegiško kapitalo įmonę „Statoil Fuel & Retail“ įsigijo Kanados bendrovė „Alimentation Couche-Tard Inc.“. Sandorio vertė siekė 3,6 mlrd. JAV dolerių.
Šiandien pasaulinei mažmeninės prekybos bendrovei „Alimentation Couche-Tard Inc.“ priklauso daugiau nei 12500 parduotuvių ir degalinių Šiaurės Amerikoje, Europoje ir Azijoje, kuriose dirba daugiau kaip 100 tūkst. darbuotojų. 2016 metų rugsėjį bendrovė pranešė apie savo sprendimą pakeisti jai priklausančius „Statoil“, „Mac“ ir „Kangaroo Express“ prekės ženklus vieningu ir globaliai atpažįstamu „Circle K“ pavadinimu.
„Statoil“ franšizės gavėjus, stebinčius šiuos korporatyvinius pokyčius, turėtų pagrįstai dominti, ar jiems neteks patiems finansuoti prekės ženklo keitimo išlaidų ir, ar nesikeis franšizės sutarties sąlygos.
Nuo šiol dominuos raudona spalva
Skelbiama, kad visos „Circle K Lietuva“ priklausančios degalinės jau iki šių metų rudens nusimes „Statoil“ rūbus ir pasipuoš nauja ryškia vizualika, kurioje dominuos nebe santūri tamsiai mėlyna, o raudona spalva. Pirmoji visapusiškai atnaujinta „Circle K“ degalinė klientus pasitiko gegužės pradžioje Vilniuje, šalia Geležinio vilko tilto. Po kelių dienų buvo pristatytos atnaujintos degalinės ir Kaune bei Klaipėdoje.
Kartu su nauju logotipu keisis ne tik degalinės iškabos ir kita atributika, bet ir privati produktų linija: klientai jau gali pastebėti degalinėse parduodamą „Circle K“ prekės ženklo vandenį, riešutus, guminukus, taip pat atsinaujinusio dizaino „Circle K“ vienkartinius kavos puodelius.
Nors laukia išties nemažai pokyčių, visgi teigiama, kad pagrindiniai dalykai nesikeis: sutarčių su klientais ir tiekėjais sąlygos, jų terminai, lojalumo schemos, „Statoil“ kortelės išliks tos pačios, taip pat ir darbuotojai, partneriai bei tiekėjai. „Įsipareigojame užtikrinti tęstinumą: tą patį aukštos kokybės aptarnavimą, puikią kavą ir maistą, „Miles“ degalus. Mes liekame tie patys“, – pranešime spaudai teigia „Circle K Lietuva“ vadovas Skirmantas Mačiukas.
O iš kieno kišenės bus finansuojami pokyčiai?
Ilgą laiką „Statoil“ degalinių tinklas buvo plečiamas franšizavimo būdu: Lietuvoje franšizės pagrindu veikia 1 degalinė, Latvijoje – 14, Danijoje – 62, Lenkijoje – 72, Švedijoje – 127, Norvegijoje – 225.
Nors, rodos, pokyčiai daugiausiai bus susiję su vizualika, tai neišvengiamai pareikalaus nemažų investicijų. „Statoil“ franšizės gavėjus, stebinčius šiuos korporatyvinius pokyčius, turėtų pagrįstai dominti, ar jiems neteks patiems finansuoti prekės ženklo keitimo išlaidų ir, ar nesikeis franšizės sutarties sąlygos.
Lietuvos franšizės centro įkūrėjas ir franšizavimo konsultantas Ilja Malkin teigia, kad šios abejonės nėra laužtos iš piršto, nes pokyčių franšizės pagrindu įkurtuose padaliniuose finansavimas franšizės gavėjų lėšomis yra pasaulyje įprasta praktika. „Franšizės sutartyse dažniausiai nurodoma, kad būtent franšizės gavėjai savo lėšomis turės atlikti jų pačių valdomų padalinių remonto ir atnaujinimo darbus, rūpintis įranga ir įgyvendinti kitus franšizės davėjo reikalavimus, susijusius su pakitimais“, – pasakoja I. Malkin.
Visgi, pasak Iljos Malkin, bėdos prasideda tada, kai franšizės davėjas, neatsižvelgdamas į papildomų investicijų poveikį gavėjų pelningumui, pokyčius stumia kone buldozeriu ir, baksnodamas į franšizės sutarties sąlygas, verčia gavėjus juos įgyvendinti.
Tačiau, Giedrius Bandzevičius, „Circle K Polska“ vadovas (buvęs „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ vadovas), komentuodamas situaciją portalui Franchising.pl, pasakojo, kad „Statoil“ franšizės gavėjams sutartis pakis tik formaliai, pačios sąlygos išliks tokios, kokios ir buvo anksčiau, o išlaidų, susijusių su prekės ženklo keitimu, patys franšizės gavėjai padengti neturės.
Oficialiai pranešama, kad „Circle K Lietuva“ vien šiemet į degalinių Lietuvoje pokyčių įgyvendinimą investuos 4 mln. eurų.
visi straipsniai

Kelias iki nuosavo verslo dažnai būna vingiuotas, tačiau įsigijus franšizę, nauja verslo idėja gali būti įgyvendinama neįtikėtinai greitai. Svarbu tinkamai išsiaiškinti verslo ypatumus.
Tarptautinė kelionių organizavimo milžinė TUI pagaliau įžengė ir į Baltijos šalis. TUI Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atstovaus franšizės pagrindu veikianti įmonė „TT Baltics“.
Naujos pramogos Lietuvoje ir plėtra į užsienį – tokią viziją artimoje ateityje mato didžiausio miško pramogų parkų tinklo Lietuvoje „UNO Parks“ įkūrėjas Marijus Krasnickas.
Žingsniuoti savarankiškai ar tapti tarptautinio tinklo dalimi? Vilnietis renginių ir mokymų organizatorius Darius Lomsargis nusprendė surizikuoti ir pasirinko pastarąjį variantą.
Lietuvos lengvųjų ir krovininių automobilių rinkoje ir toliau fiksuojamos į viršų kylančios augimo kreivės. Tad nenuostabu, rinka patraukli ir tarptautiniams tinklams.
skaitomiausi

Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
„Narvesen“ bandymas plėsti veiklą pritaikius naują verslo organizavimo modelį nepasiteisino.
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Nusprendėte savo verslo pagrindu sukurti franšizę? Tuomet Jums vertėtų išsiaiškinti visus žingsnius, kuriuos turėtumėte atlikti.