Ant prekystalio – The Body Shop
Natūralios kosmetikos gamintoja ir pardavėja The Body Shop savo veiklą pradėjo 1976 m. Braitone, Jungtinėje Karalystėje. 2006 m. didžiausia jos akcininke tapo garsioji prancūzų bendrovė L‘Oréal. Sandorio vertė tuo metu siekė apie 940 mln. eurų.
Šių metų vasario mėnesį L‘Oréal savo pranešime spaudai paskelbė svarstanti The Body Shop pardavimo galimybes, esą norinti susikoncentruoti į savo pačios – L‘Oréal – prekės ženklą.
Neišpildė lūkesčių
Visgi, atrodo, svarioji priežastis turėjo būti lūkesčių neišpildęs prancūzų bendrovės valdymas. Štai, nors 2006–2016 metais The Body Shop tinklas buvo praplėstas 1000 naujų parduotuvių, pirminis tikslas atidaryti 3000 naujų padalinių nebuvo pasiektas. Ambicijos įvesti The Body Shop į 40 naujų šalių taip pat liko neįgyvendintos. Šiuo metu parduotuvės veikia 66-iose šalyse. Negana to, per 2016 metus The Body Shop pardavimai krito net 4,8 proc. O visi šie nerimą keliantys faktai bandomi dangstyti gerokai padidėjusiu natūralios kosmetikos naujokų skaičiumi rinkoje, užuot pripažinus pačios L‘Oréal nesugebėjimą tinkamai valdyti prieš daugiau nei dešimtmetį įsigytą parduotuvių tinklą.
„Šiandien The Body Shop <...> yra tapusi dovanų paieškos vieta ir pamažu praranda madingo prekės ženklo įvaizdį.“
Charlotte Pearce, konsultacijų agentūros Global Data Retail analitikė, tvirtina, kad pastarąjį dešimtmetį The Body Shop palaipsniui išklydo iš savo kelio. „Taip, šis prekės ženklas išsiskiria savo istorija, grožio industrijos problemų viešinimu, etinių principų propagavimu, bet to nebeužtenka. Jis šiandien nebespėja žengti kartu su inovacijomis ir naujovėmis bei neatitinka dabartinių rinkos tendencijų. Pavyzdžiui, 2016-aisiais paklausiausios grožio sektoriuje buvo akių kontūro priemonės ir veido modeliavimo paletės. O ar matėme šias prekes The Body Shop vitrinose? Deja, bet ne“, – pastebi analitikė.
„Šiandien The Body Shop, siūlydama tokius, sakykime, tradicinius produktus, kaip kūno sviestai ir losjonai, yra tapusi dovanų paieškos vieta ir pamažu praranda madingo prekės ženklo įvaizdį“, – priduria Ch. Pearce.
FranchiseINFO anksčiau jau rašė, kad bendrovė L‘Oréal savaip reaguoja į prastėjančius rodiklius – didina spaudimą keldama griežtus reikalavimus The Body Shop franšizės gavėjams.
Atsirado potencialus pirkėjas
Tačiau, panašu, kad L‘Oréal lūkesčiai taip ir liks neišpildyti. Prancūzų bendrovės vadovas Jeanas Paulis Agonas (Jean-Paul Agon) birželį pranešė, kad derasi su Brazilijos grožio prekių koncernu Natura Cosmeticos dėl The Body Shop pardavimo.
„Džiaugiuosi galėdamas pristatyti naujus potencialius The Body Shop namus – Natura. Geresnio savininko, kuris galėtų puoselėti The Body Shop prekės ženklo DNR, grįstą natūralumu ir griežtais etiniais principais, net negalėtume įsivaizduoti“, – skelbia J. P. Agonas.
Anot šaltinių, Brazilijos įmonė už The Body Shop pasiūlė 1 mlrd. eurų. Finansų analitikas Gregoris Mooras (Gregor Moor) sako, kad „Brazilijos bendrovės pasiūlymas yra išties geras sandoris, juolab, kad daugelis tikėjosi, jog šis tinklas bus įkainotas mažesne suma.“ Ankstesniuose finansiniuose pranešimuose buvo prognozuojama, kad The Body Shop tinklas galėtų būti parduotas už apie 800 mln. eurų.
Pardavimo sandorį tikimasi užbaigti iki šių metų pabaigos.
visi straipsniai
Didžiausias pasaulyje sporto klubų tinklas „Anytime Fitness“ franšizės pagrindu rudenį planuoja atidaryti naują padalinį Antarktidoje, rašo Observer.
Tryliktus metus Lietuvoje veikiantis SPA centrų tinklas „East Island“ tolimesnei plėtrai renkasi franšizės verslo modelį.
Viena iš lietuviškos kosmetikos mažmenininkės „Uoga uoga“ įkūrėjų Lena Sokolovska tiki, kad verslą jau subrandino franšizavimui.
Specialia technologija galintis pasigirti biosoliariumų studijų tinklas „KiwiSun“ žvalgosi franšizės gavėjų Lietuvoje.
Hiperkonkurencingoje grožio ir sveikatos industrijoje lengva nėra net ir tarptautiniams tinklams, šalyje jau užėmusiems nemažą rinkos dalį. Konkuruoti kartais tenka net ir su to paties prekės ženklo salonais.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.