Kaip tapti verslo Guliveriu?
Kaip žinia, didelis kelias prasideda nuo mažų pirmų žingsnių. Siekiant palengvinti (o gal tiesiog labiau struktūruoti) šį kelią, skubame Jums pristatyti dėmesio vertą knygą „Franšizės davėjo verslas: pradžia".
Ši knyga padės būsimiems franšizės davėjams pasirengti plėtrai franšizavimo būdu ir pradėti savo kelionę tarptautinio verslo aukštumų link. Kitaip tariant, tapti verslo Guliveriais. Autoriai dar knygos įžangoje pateikia šią paralelę ir kviečia prisiminti nuostabų Jonathan Swift kūrinį „Guliverio kelionės“.
Vaikystėje, kai skaitėme šią knygą, joje nupasakota istorija atrodė įspūdinga ir nereali. Tačiau šiomis dienomis, žvelgiant į mūsų šalies rinką, nenorom gimsta prisiminimai ir alegorijos tarp šios knygos herojaus ir mūsų nedidelės šalies verslo.
Priminsime, kad chirurgas Lemuelis Guliveris, nusprendęs susipažinti su pasauliu ir tam tikslui įsiprašęs į laivą gydytoju, aplinkybių vedinas, patenka į nepažįstamą salą, kurioje gyvena dvylika kartų už Guliverį mažesnių žmogeliukų tauta. Tarp liliputų tapęs milžinu Guliveris yra priverstas adaptuotis. Jis išgyvena neįtikėtinus nuotykius ir atrodo, kad įdomiau būti jau negali. Tačiau viskas tik prasideda. Tęsdamas savo kelionę Guliveris atsiduria kitoje šalyje, kurios gyventojai yra dvylika kartų didesni nei įprastas žmogus. Liliputų šalyje pabuvęs milžinu, Guliveris staiga tampa nykštuku ir yra priverstas vėl adaptuotis prie gyvenimo sąlygų milžinų šalyje.
Nereta mūsų šalyse gimusio verslo istorija primena pasakiškas Guliverio keliones. Daugelis verslininkų, kurie pradėjo ir vysto verslą nedidelėje mūsų šalies rinkoje, jau priprato prie mažo mastelio, nedidelio pelno, gan neišrankių vartotojų ir sąlyginai neišradingų konkurentų. Geriausi iš jų sugebėjo pasiekti puikių rezultatų ir tapo savotiškais verslo Guliveriais. Šie Guliveriai, supratę, kad verslo galimybės mūsų rinkose išseko ar tuoj išseks, atsigręžia į užsienį. Drąsesni žvelgia į pažengusias Vakarų Europos, Šiaurės Amerikos ar Rytų Azijos rinkas, o atsargesni – į NVS ir kitas panašias rinkas.
Daugelis iš vietinių verslo Guliverių, pradėjusių verslo plėtrą didesnėse rinkose, išgyvena vidinio identiteto transformaciją – dar vakar savo namų rinkoje jie buvo milžinais tarp liliputų, o jau šiandien naujoje rinkoje viskas apvirto aukštyn kojom ir jie tapo liliputais milžinų šalyje. Tokia transformacija yra nekomfortiška ir dažnai bauginanti. Tik drąsiausi, lanksčiausi ir stipriausi priima plėtros užsienyje iššūkį.
Kita vertus, nemaža likusių verslininkų dalis nenori patirti šio plėtros diskomforto ir pasirenka konkuruoti tik namų rinkos ribose. Visgi, tenka pripažinti, kad, spartėjant globalizacijai ir verslo internacionalizavimui, tokią skausmingą transformaciją verslininkai gali patirti net neišėję iš namų rinkos – stambių užsienio kompanijų ir tinklų atėjimas į mūsų šalį sudaro tam pakankamai rimtas prielaidas.
Taigi, kaip tapti Guliveriu ir juo išlikti ne tik namų, bet ir užsienio rinkose? Įkvėpti turėtų neįtikėtinos „7-eleven“, „Subway“, „McDonald’s“ ir kitų verslo pasaulio gigančių rinkos užkariavimo istorijos. <...> Šių kompanijų sėkmės receptas – franšizavimas, kuris, atsižvelgiant į minėtuosius pavyzdžius, šiandien gali būti pelnytai traktuojamas kaip sparčiausios verslo plėtros metodas pasaulyje.
Kaip bebūtų, vien ambicijų ir pasiryžimo neužtenka. Verslininkai, norintys tapti sėkmingais franšizės davėjais ir valdyti didelius franšizės tinklus, turi puikiai suprasti franšizavimo verslo modelio ypatumus, kruopščiai ir profesionaliai planuoti franšizės davėjo verslo plėtrą ir efektyviai bei disciplinuotai ją įgyvendinti. Jeigu siekiate papildyti savo turimas žinias apie franšizavimą – ši knyga kaip tik Jums. Ją rasite čia.
visi straipsniai
Franšizės gavėjų pritraukimas - kompleksinis procesas. Šiame straipsnyje patarsime, kaip jam pasiruošti, kur ieškoti franšizės gavėjų, kaip ir ką komunikuoti bei apžvelgsime proceso eigą nuo kandidato užklausos gavimo iki franšizės sutarties pasirašymo.
Ko gero, kiekvieno franšizės davėjo siekiamybė yra ne vieno franšizės pagrindu įkurto padalinio atidarymas, o visas jų tinklas.
Stiprus yra tik tas franšizės tinklas, kuris geba generuoti vis didesnę vertę savo nariams. Dėl to tinklo palaikymo infrastruktūros kūrimas nėra baigtinis procesas.
Viso franšizės tinklo sėkmė yra bendrų pastangų rezultatas, kadangi priklauso nuo kiekvieno jam priklausančio franšizės gavėjo atsidavimo ir rezultatų. Dėl to franšizės gavėjų pritraukimas – ypatingai svarbus momentas.
Nors franšizės rinkodara ir franšizuojamo verslo bei franšizės pagrindu įkurtų verslų rinkodara yra susijusios ir gali papildyti viena kitą, siekiant didesnio efektyvumo, vertėtų jas planuoti, įgyvendinti ir vertinti atskirai viena nuo kitos.
skaitomiausi
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
„Baldų rinkos okupantė“, – apie IKEA sako vieni. „Baldų rinkos revoliucionierė“, – atliepia kiti. Kaip bepavadinsi, šiandien tai – imperija.
UAB „Baltic Stores“, įsigijusios „Make Up Store“ franšizę, vadovė Laura Parulė atvirauja, kad franšizė turi minusų, tačiau pliusų – daugiau.