Franšizės gavėjų pritraukimas
Siekiant nuoseklumo, prisiminkime pirmuosius franšizės davėjo verslo sukūrimo algoritmo žingsnius: 1) verslo franšizabilumo įvertinimas, kurio metu nustatytas verslo, kurio pagrindu norima kurti franšizę, tinkamumo ir pasiruošimo tiražavimui laipsnis; 2) franšizės davėjo verslo vizijos ir misijos patvirtinimas, kurias konkrečiai apsibrėžus, galėsite sklandžiai ir sistemingai veikti bei stebėti, ar artėjate prie savo vizijos ir misijos, ar nuo jų tolstate; 3) aplinkos analizė, kurios metu įvertinti tiek vidiniai franšizės davėjo verslo, tiek išoriniai sektoriaus ir rinkos veiksniai, turintys įtakos verslo veiklai; 4) franšizės koncepcija, kuria aiškiai apibrėžtas franšizuojamo verslo prekės ženklas, juo ženklinama produkcija ir galutinio vartotojo parametrai; 5) finansinių veiklos modelių parengimas, kurio metu sukurti tipinio franšizės gavėjo ir franšizės davėjo finansiniai veiklos modeliai; 6) franšizės strategijos parengimas, kurio metu konkretizuotas franšizės davėjo verslo veiksmų planas tiek ilguoju, tiek trumpuoju periodu; 7) franšizės rinkodaros planavimas, kurio metu parengta franšizės rinkodaros strategija, paruoštas franšizės rinkodaros veiksmų planas ir numatytos priemonės franšizės rinkodarai įgyvendinti.
Norint efektyviai valdyti franšizės gavėjų pritraukimo procesą, dažnu atveju pasitelkiamas interesantų (franšize susidomėjusių asmenų) konvertavimo į franšizės gavėjus rodiklis. Šis rodiklis praktikoje atspindi tendenciją, kad iš maždaug 100 interesantų tik vienas taps franšizės gavėju. Žinoma, kiekvienas franšizės davėjas yra suinteresuotas kiek įmanoma labiau padidinti šį rodiklį, kitaip tariant – pagreitinti franšizės tinklo augimo tempus, optimizuojant franšizės rinkodaros procesus (sumažinant laiko ir finansines investicijas). Kuo nuodugniau įvertinamas franšizės gavėjų potencialas, tuo franšizės gavėjų pritraukimo procesas laikomas efektyvesniu ir kokybiškesniu.
Franšizės gavėjų pritraukimo efektyvumą ir kokybę apibrėžia dar vienas rodiklis – grynas franšizės gavėjų prieaugis tinkle. Šis rodiklis yra išvedamas iš visų naujų franšizės gavėjų atėmus tuos, kurie iš tinklo pasitraukė per duotąjį periodą. Kuo šis rodiklis yra didesnis, tuo franšizė yra patrauklesnė. Orientuojantis į franšizės tinklo stabilumą ir sėkmę ilgalaikėje perspektyvoje, būtina organizuoti tokį gavėjų pritraukimo procesą, kuris subalansuotų abu minėtuosius rodiklius – tiek interesantų konvertavimo į franšizės gavėjus, tiek gryną franšizės gavėjų prieaugį tinkle.
Šiam tikslui pasiekti yra pasitelkiamas franšizės gavėjų pritraukimo veiklos vadovas, kuriuo detaliai reglamentuojami franšizės davėjo veiksmai nuo pradinių užklausų generavimo iki franšizės sutarties pasirašymo. Šis vadovas dažniausiai yra rengiamas teisinio franšizės pardavimo–pirkimo algoritmo pagrindu. Tipiniame tokio pobūdžio veiklos vadove rasime šiuos franšizės gavėjo pritraukimo procesus, procedūras, veiksmus bei susijusius dokumentus, šablonus, formas:
- užklausos gavimą,
- kandidato registravimą,
- kandidato paraiškos formos pildymą,
- kandidato tinkamumo vertinimą,
- pristatymų siuntimą,
- susipažinimą su kandidatu,
- konfidencialumo sutarties pasirašymą,
- detalesnės informacijos apie franšizę atskleidimą,
- paruošiamųjų kandidato darbų inicijavimą,
- kandidato siūlomų patalpų vertinimą,
- kandidato parengto verslo plano vertinimą,
- kandidato patikimumo ir finansinio pajėgumo vertinimą,
- franšizės sutarties derinimą,
- franšizės pardavimo patvirtinimą,
- franšizės sutarties pasirašymą.
Be procesų aprašymo šiame veiklos vadove turėtų būti pateikiamas ir detalus franšizės gavėjo profilis, kuris yra rengiamas remiantis profiliu, apibrėžtu franšizės koncepcijoje. Šis profilis yra naudojamas tiek tam, kad apibrėžtų interesantų įvertinimo ir atrankos kriterijus, tiek ir tam, kad būtų galima specifikuoti franšizės rinkodaros veiksmus ir priemones taip, kad jie turėtų didžiausią poveikį būsimiems franšizės gavėjams.
Kitas franšizės davėjo verslo sukūrimo algoritmo žingsnis – franšizės tinklo palaikymo infrastruktūra. Šio etapo metu sukursite franšizės davėjo organizaciją, franšizės tinklo aptarnavimo infrastruktūrą ir franšizės tinko vadybos infrastruktūrą.
Nuorodos:
- Malkin, I., Malkina, V. 2014. Franšizės davėjo verslas: pradžia.
- Malkin, I., Michailovska, V., Žilinskis, S. 2011. Franšizės įsigyjimas: greitkelis į verslo sėkmę.
visi straipsniai

Franšizės gavėjų pritraukimas - kompleksinis procesas. Šiame straipsnyje patarsime, kaip jam pasiruošti, kur ieškoti franšizės gavėjų, kaip ir ką komunikuoti bei apžvelgsime proceso eigą nuo kandidato užklausos gavimo iki franšizės sutarties pasirašymo.
Stebuklingos piliulės, paversiančios eilinį verslininką verslo magnatu, deja, neegzistuoja. Tačiau egzistuoja verslo plėtros metodas, kuriuo pasinaudojus, galima lengviau tapti tarptautinio verslo Guliveriu. Tai franšizavimas.
Ko gero, kiekvieno franšizės davėjo siekiamybė yra ne vieno franšizės pagrindu įkurto padalinio atidarymas, o visas jų tinklas.
Stiprus yra tik tas franšizės tinklas, kuris geba generuoti vis didesnę vertę savo nariams. Dėl to tinklo palaikymo infrastruktūros kūrimas nėra baigtinis procesas.
Nors franšizės rinkodara ir franšizuojamo verslo bei franšizės pagrindu įkurtų verslų rinkodara yra susijusios ir gali papildyti viena kitą, siekiant didesnio efektyvumo, vertėtų jas planuoti, įgyvendinti ir vertinti atskirai viena nuo kitos.
skaitomiausi

Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
„Narvesen“ bandymas plėsti veiklą pritaikius naują verslo organizavimo modelį nepasiteisino.
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Nusprendėte savo verslo pagrindu sukurti franšizę? Tuomet Jums vertėtų išsiaiškinti visus žingsnius, kuriuos turėtumėte atlikti.