„McDonald‘s“ abejoja dėl savo mėsainių kokybės?
Ar „McDonald‘s“ restoranai Indijoje kelia paniką? Ar jų klientai turėtų jaudintis?
Vadovaujant maisto tinklui, užtikrinti produkto kokybę – vienas didžiausių uždavinių. Visgi, bene svarbiausia – užtikrinti ir laikytis higienos normų. Puikus šį teiginį iliustruojantis pavyzdys – amerikiečių valdomas „Chipotle Mexican Grill“ restoranų tinklas. Daugiau nei dvidešimt metų kruopščiai kurtas prekės ženklo įvaizdis stipriai susvyravo po daugiau nei vieno apsinuodijimo maistu protrūkio.
Kol kas galima tik numanyti, kaip „McDonald‘s“ prekės ženklą paveiks tinklo vadovų pareiškimai apie iki galo neužtikrinamą maisto kokybę restoranuose Indijoje. Visai neseniai „McDonald‘s“ restorano tinklo atstovai pareiškė nė nenumanantys, kas patiekiama lankytojams 169-iuose jų restoranuose antroje pagal gyventojų skaičių valstybėje pasaulyje – tai yra maždaug 40 procentų visų Indijoje veikiančių „McDonal‘s“ restoranų.
Netikėtas, visus šokiravęs pareiškimas buvo išsakytas kilus nesutarimams su pirmuoju mėsainių tinklo Indijos verslo partneriu – „Connaught Plaza Restaurants Private Limited“ (CPRL) bendrove. „McDonald’s“ jau kurį laiką siekia nutraukti franšizės sutartį su „Connaught“ restoranų tinklu.
„McDonald’s India“ atstovai leidiniui „Times of India“ drąsiai pareiškė: „Dėl to, kad nutraukiama franšizės sutartis, MIPL („McDonald’s India“) negali patvirtinti, ar neautorizuoti „McDonald“ restoranai, kuriuos valdo CPRL Šiaurės ir Rytų Indijoje, laikosi „McDonald’s“ taikomų standartų, įskaitant tuos, kurie yra susiję su „McDonald‘s“ ištekliais, operacijomis, saugos standartais ir kokybės reikalavimais, keliamais „McDonald‘s“ produkcijai“.
Tokie atvejai, kai didelių tarptautinių maisto tinklų atstovai atvirai pareiškia, nežinantys, kaip klientai aptarnaujami jų restoranuose, nėra dažni.
Yra manančių, kad toks pareiškimas – tik gudri ataka prieš franšizės gavėją – CRPL. Teisiniai nesutarimai tarp tinklo ir franšizės gavėjo, CRPL generalinio direktoriaus Vikram Bakshi, tęsiasi jau kelerius metus.
V. Bakshi taip pat netyli. Tam pačiam leidiniui „Times of India“ jis pareiškė: „Ironiška, kad staiga prabudo „McDonald’s“ sąžinė dėl kokybės ir maisto saugos Indijoje, kai per pastaruosius ketverius metus CPRL bandė atkreipti jų dėmesį, tarp jų ir vadovą, Stevą Easterbrooką, dėl šių klausimų, tačiau nesulaukė nė vieno atsakymo ar jų vizito“.
CRPL generalinis direktorius apkaltino „McDonald‘s“ ir nesilankymu valdybos posėdžiuose.
Bene didžiausias klausimas, kaip ši Indijos maisto kokybės krizė paveiks visą „McDonald‘s“ prekės ženklą. Nors dauguma iki šiol mano, kad tai tik vietinis verslo ginčas, baiminamasi, kad jeigu šimtai Indijoje gyvenančių mėsainių mėgėjų, bijodami apsinuodyti maistu, atsisakys lankytis „McDonald‘s“ restoranuose, tai atsilieps visam pasauliniam tinklui. Jau dabar Pietų Azijos regione pasaulinis greitojo maisto milžinas „McDonald‘s“ pralaimi konkurencinę kovą.
Beveik 40 tūkstančių restoranų pasaulyje ir beveik 400 tūkstančių darbuotojų visame pasaulyje turintis greitojo maisto restoranų tinklas visai neseniai atnaujino savo vadinamąjį „Dolerio meniu“ Jungtinėse Valstijose. Šis meniu išsiskiria tuo, kad visi sumuštiniai kainuoja ne daugiau nei vieną dolerį.
Mūšis tarp „McDonald‘s“ ir CRPL direktoriaus V. Bakshi įsiplieskė atsiradus įtarimų, kad pastarasis nesilaiko finansinių įsipareigojimų ir vykdo pažeidimus. Kilus įtarimams, 2013-aisiais V. Bakshi buvo atstatydintas iš savo pareigų, bet praėjusių metų birželį jis vėl grįžo prie CRPL vairo.
Konfliktas įsižiebė iš naujo. Todėl birželio pabaigoje „McDonald‘s“ priėmė sprendimą nepratęsti licencijų 40-čiai restoranų Šiaurės Indijoje ir šie buvo priversti užsidaryti.
80 procentų „McDonal‘s“ tinklo restoranų veikia pagal franšizę. Šiuo metu Lietuvoje veikia 13 „McDonald‘s“ greitojo maisto restoranų. Juos valdo Maltoje registruota „Premier Capital plc“. Pasaulinio tinklo „McDonald‘s“ franšizės tiesiogiai lietuviams verslininkams nėra parduodamos.
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Kepykla „Biržų duona“ verslo vystymui ketina pasitelkti ir franšizės modelį, o šiuo metu tam ruošiama dirva – į franšizę panašios sutartys su partneriais.
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.