„MiniBoss“ į verslumą skatina žiūrėti plačiau
Kuo verslumas siejasi su šeimos vertybėmis? Kodėl norint būti sėkmingu, reikia nebijoti savo silpnųjų pusių? Kodėl taip svarbu nuo mažų dienų mokytis draugauti ir megzti ryšius? Į šiuos ir daugybę kitų svarbių klausimų atsakymus turi savaitgalinė vaikų verslumo mokykla „MiniBoss“.
Verslumo mokyklos koncepcijos idėja prieš beveik 20 metų kilo ukrainiečių kilmės ekonomikos profesorei Olgai Azarov, kurią palaikė Kalifornijos Valstybinio universiteto profesorius dr. Curtis L. DeBerg (SAGE organizacijos įkūrėjas).
Verslumo mokyklos franšizę įsigijęs UAB Lyderystės ugdymo centras atidarė mokyklas Kaune bei Vilniuje, o šiemet tikisi startuoti ir Klaipėdoje.
Moko ne tik verslumo, bet ir vertybių
Verslininkai Kęstutis Andrulionis ir Mindaugas Daraškevičius jau penkerius metus rengia mokymus suaugusiems bei įmonių darbuotojams. Pradėti mokyti ir vaikus idėja kilo susitikus su Lietuvoje, užsienio reikalų ministerijoje viešėjusia verslo misija iš Ukrainos. Vieni iš jos dalyvių – „MiniBoss“ įkūrėjai – įtikino lietuvius savo verslumo mokymo vizija. „Sužinojus apie franšizę, nepuolėme iš karto. Visų pirma patiems reikėjo įsitikinti, kad tie principai veikia. Pamatėme, kad „MiniBoss“ metodika yra tai, ko dabar reikia vaikams. Tai labai šiuolaikiškas ir atsakingas požiūris į vaikų ugdymą“, – sako K. Andrulionis.
„MiniBoss“ sistema susideda iš 8 metų kursų. Jau pirmieji mokslo metai ne tik supažindina su ekonomikos abėcėle, bet ir moko pažinti save bei savo talentus, megzti pažintis bei dirbti komandoje. Vėliau kalbama apie verslo koncepciją, mokoma kurti idėjas ir paversti jas verslo projektais. Kartu formuojama ir vaiko vertybių sistema, kurioje didelę vietą užima atsakomybė ir dėmesys šeimai. „Mūsų tikslas – atskleisti žmogaus gabumus, išmokyti planuoti karjerą, jausti atsakomybę už save ir kitus. Akcentuojame ne tik verslumą, bet ir kultūrinius dalykus. Viena iš svarbiausių vertybių, apie kurias daug kalbame – šeima. Mokome vaikus, kad šeima – didžiausias turtas. Mes direktorių neugdome. Nes direktorius yra tik pareigos. O verslumas – tai gyvenimo būdas, asmeninės savybės, turimų žinių gebėjimas panaudoti sėkmingo ir smagaus gyvenimo kūrimui. Ir žinoma, atsakomybė tiek prieš save, tiek prieš šeimą, tiek prieš visuomenę“, – sako verslininkas.
Kas yra laimė ir kodėl svarbus emocinis intelektas
K. Andrulionis sako užauginęs du vaikus ir pats įsitikinęs, kad mokykloje vaikai negauna pakankamai žinių, padedančių susikurti laimingą gyvenimą. „Mokykla neakcentuoja, kad reikia gyventi smagiai ir rasti veiklą, kuri tau maloni. Mokykloje daug kalbama apie darbą, bet neakcentuojama laimė. Manau, kad laimė yra savo talentais dalintis su kitais. O vėliau už tai ateina ir atlygis. Pinigai gyvenime yra mūsų teisingų, atsakingų sprendimų pasekmė, o ne tikslas. Jeigu galvosime tik kaip uždirbti pinigus, greičiausiai nebūsime laimingi. Bet jei geranoriškai dalinsimės savo žiniomis ir gebėjimais, galiausiai tai ne tik teiks džiaugsmą, bet ir pradės nešti pelną“, – įsitikinęs verslininkas.
Visapusiškai sėkmingo gyvenimo mokantys „MiniBoss“ kursai lavina visus vaiko intelektus. O šių, pasirodo, yra ne vienas. „Ugdome ne tik loginį vaiko intelektą, bet ir emocinį, dvasinį, kūrybinį. Šios sritys ne mažiau svarbios sėkmingai žmogaus ateičiai nei gebėjimas logiškai mąstyti ir žinių bagažas. Itin svarbus kūrybinis intelektas. Pagalvokite, juk visi išradimai gimė iš nestandartinio mąstymo, kūrybiškumo, netikėtų sprendimų. Tiek mokykla, tiek tėvai dažnai linkę vaikus nuvertinti, jeigu šie kažko nesugeba. Tuo metu mes mokome nebijoti vaiko silpnųjų pusių ir išryškinti stipriąsias. Tu nieko neuždirbsi su tokia galva. Tavęs niekas nepriims su tokiais pažymiais. Turbūt girdėtos frazės? Džiugu, kad vis daugiau tėvų šitų frazių atsisako ir ima suprasti, jog pažymiai nieko nereiškia. Vaiko kūrybiškumas ir gebėjimas bendrauti gyvenime jam duos daug daugiau, negu 10 iš chemijos. Verslumas yra ne ekonominės žinios, o sugebėjimas tinkamai panaudoti savo ir kitų asmenines savybes. Taigi pagal mūsų filosofiją, verslus ir sėkmingas gali būti kiekvienas žmogus. Reikia vertinti kiekvieno individualumą ir padėti atsiskleisti skirtumams. Tai gali pakelti ir vaiko savivertę, jeigu mokykloje jis nuvertinamas“, – teigia K. Andrulionis.
Iš Ukrainos nori mokytis net vokiečiai
Nors metodika sėkmingai taikoma ir veikia beveik 20 metų, aprašyti ir pardavinėti „MiniBoss“ franšizę jos kūrėjams mintis kilo tik prieš 3 metus. Šiuo metu pagal franšizę „MiniBoss“ vystomas ne tik Lietuvoje, bet ir Anglijoje, Lenkijoje, Bulgarijoje, Gruzijoje, Armėnijoje. Derybos vyksta su Vokietijos, Čekijos, Portugalijos, Belgijos verslininkais, kurie rodo didelį susidomėjimą. K. Andrulionis sako, jog „MiniBoss“ įkūrę Ukrainos verslininkai iš pradžių susidūrė su vakariečių požiūriu, esą tokia šalis negali nieko ypatingo duoti. „Manau, kad „MiniBoss“ kūrėjai susiduria su stereotipiniu mąstymu ir išankstine nuomone. Vakariečiai galvoja, ar gali būti toje pasaulio dalyje kas nors gero? Mes, lietuviai, taip pat per tai einame. Kovojame už vietą po saule, kad įrodytume, jog esame tokie pat gebantys sugeneruoti gerą idėją, kaip ir kitų šalių verslininkai“, – pasakoja K. Andrulionis.
Su „MiniBoss“ kūrėjais verslininkas sako bendraujantis labai glaudžiai ir draugiškai. „Turbūt nėra dienos, kai bent trumpam nepasikeistume žinutėmis. Žinoma, kartais išsiskiria mūsų nuomonės. Matome savo rinką ir norime šiek tiek adaptuoti idėjas mūsų aplinkai, mentalitetui. Bandome ieškoti kompromisų, tenkinančių visas puses.
„MiniBoss“ įkūrėjams Lietuvoje verslas didelio pelno dar neneša. K. Andrulionis sako, kad kol kas dirbama iš idėjos. Tačiau jau šiemet tikisi apčiuopiamos naudos, augančio vaikų skaičiaus bei intensyvios plėtros. „Ilgalaikėje perspektyvoje matome finansinę naudą. Tačiau kol kas apie pelningumą kalbėti anksti. Bet atsiliepimai apie mus – labai geri. Šiemet rudenį ketiname atidaryti savaitgalinę mokyklą Klaipėdoje. Jeigu taip ir toliau, netrukus mėgstama veikla pradės nešti visapusišką naudą. O atsiradusį pelną, tikimės investuoti į naujų mokyklų atidarymą ir kituose Lietuvos miestuose ir miesteliuose, kad ne tik didmiesčių vaikai turėtų galimybes atrasti savo potencialą“, – tikisi verslininkas.
visi straipsniai
- „Kai mes atidarėme pirmąjį „Museum of Senses“, net negalvojome, kad tai galėtų išaugti į franšizės verslo modelį. Mūsų idėja vystėsi stulbinamu greičiu, todėl galvoti apie kitus verslo sprendimus, nebuvo kada“, - teigia „Museum of Senses“ bendrasavininkas Dejan Grbić.
Ne tik suteikti ikimokyklinį ir bendrąjį išsilavinimą, tokį, koks jis yra reglamentuotas šalyje, bet ir sustiprintai ugdyti kalbinius (vietinės ir anglų k.) įgūdžius – tai, ko siekia „Maple Bear“.
Vilniaus verslo kolegija, siekdama atliepti naujausias tendencijas, su „SEO akademija“ sudarė franšizės sandorį dėl SEO specialisto mokymų programos įsigijimo.
Lenkijoje lyderiaujanti programavimo mokykla „Coders Lab“ plečia savo franšizės tinklą. Franšizės gavėjų „Coders Lab“ dairosi ir Baltijos šalyse.
Kiekviename iš mūsų slypi paslėpti talentai ir įgūdžiai, kurių dažnai nepavyksta atskleisti ir išugdyti formaliai švietimo sistemai. Programavimo mokyklų „Coding Giants“ steigėjai siūlo alternatyvą.
skaitomiausi
Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Žinomas politikas, buvęs Vilniaus meras, sėkmingas verslininkas. Tokiam Artūro Zuoko pristatymui trūksta dar vienos detalės. Mat jis dar ir franšizės gavėjas.
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.