Vilniaus verslo kolegija įsigijo franšizę iš „SEO akademijos“
Studijų ir verslo partnerystė
Per pastarąjį dešimtmetį Lietuvos švietimo sistema ne kartą sukėlė abejonių dėl savo gebėjimo užtikrinti šalies gyventojams šiame amžiuje aktualius įgūdžius. Ypač sektoriaus problemos išryškėjo po 2008-ųjų ekonominės krizės, kai suabejota švietimo sistemos pajėgumu pritraukti ir išlaikyti jaunimą. Spartus kvalifikuotų asmenų nedarbo augimas taip pat atskleidė, kad siūlomos švietimo programos nesuteikė absolventams įgūdžių, leidžiančių greitai reaguoti į pokyčius ekonomikoje.
Pagrįstai kilo klausimas, ar Lietuvos aukštosios mokyklos tikrai yra atviros pasaulio kaitai? Ar užauginsime besimokančią tai, kas reikalinga, visuomenę?
Paaštrėjus konkurencijai su nuolat naujai atsirandančiomis verslo iniciatyvomis, pasiūlant modernesnius mokymo būdus, ilgainiui Lietuvos aukštosios mokyklos, rodos, suprato, kad, norint išlikti, šios privalo keistis. Šis supratimas daugeliu atvejų paskatino prasmingą studijų ir verslo partnerystę, ypač dangstant skaitmeninių įgūdžių ugdymo spragas.
Apie didėjantį skaičių projektų, bendradarbiaujant su verslu, pasakoja ir Vilniaus verslo kolegijos vadovė Jolanta Skirgailė. Spalio pradžioje priimtas sprendimas – iš „SEO akademijos“ įsigyti franšizę – tai tik pagrindžia.
Privalu vytis verslą
Įsigyti SEO specialisto – asmens, kuris padeda interneto svetainėms organiškai (be mokamos reklamos) atsirasti paieškos sistemų („Google“, kitų) rezultatų aukščiausiose pozicijose, – mokymų programą, kaip teigia J. Skirgailė, buvo būtina, vejantis verslą.
„Daug bendrauju su verslo atstovais ir matau SEO specialisto profesijos poreikį. Šiandien jau kiekvienai įmonei, kuri turi interneto svetainę, reikia SEO specialistų arba esami marketingo darbuotojai turi integruoti SEO žinias į savo kasdienį darbą. Verslas eina taip greitai, ir, deja, bet aukštosios mokyklos dažnai nespėja paskui. Stebėdama tai, suprantu, kad mes, nors ir ne patys didžiausi, turime žengti į priekį. Esame palyginus maža struktūra, tačiau veržli, dinamiška, lanksti, todėl ir sprendimai čia gali būti priimami greitai. Mūsų patirtis su realiais verslo projektais ir „SEO akademijos“ praktinė patirtis, tikiu, duos labai gerą sinergiją. Tad nuo šiol šios XXI amžiuje itin reikalingos profesijos bus galima mokytis ir Vilniaus verslo kolegijoje“, – komentuoja J. Skirgailė.
Šiandien jaunimas kitoks
Kartu Vilniaus verslo kolegijos vadovė pažymi, jog ir jaunimas pasikeitė: „Dabar jaunimas ateina mokytis visiškai kitoks. Vadinasi, mes privalome adaptuotis prie jų tempo ir poreikių. Mūsų tikslas yra suteikti studentams galimybes atrasti save ir savo talentus.“
Priduria ji ir tai, kad jos vadovaujama švietimo įstaiga mokymosi ir tobulėjimo galimybes siekia suteikti ne tik studentams, bet ir kiekvienam kolegijos administracijos darbuotojui bei dėstytojui.
„Mūsų kolegija – augimo ir tobulėjimo vieta visiems. Čia mes esame šeima. Čia kuriami bendruomeniniai santykiai ir ta bendrystė yra labai svarbi“, – teigia J. Skirgailė.
Tikimasi geriau atliepti poreikius
Evelina Biliūtė, „SEO akademija“ įkūrėja ir mokymų metodikos autorė, nuotolinius SEO specialistų mokymus pasakoja vedanti jau šešerius metus. Per šiuos veiklos metus E. Biliūnaitė skaičiuoja spėjusi apmokyti per 3 tūkstančius studentų. Dauguma „SEO akademijos“ absolventų tebėra alumni klube, turi savo SEO agentūras.
„Šiuose mokymuose mokau ne tik pačios SEO metodikos, bet ir SEO specialisto darbo etikos bei sėkmės niuansų. Nuotoliniu būdu esu apmokiusi nemažai Lietuvos universitetų ar kolegijų administracijos darbuotojų. Todėl jau seniai mačiau poreikį to mokyti universitetuose“, – Vilniaus verslo kolegijos pasiryžimu vesti SEO specialisto mokymus džiaugiasi E. Biliūnaitė.
Franšizė, pasak metodikos autorės, yra puiki galimybė veiklai plėtoti, kai pats stokoji tam laiko. „Džiugu, kad tie žmonės, kurie nori būtent gyvų šių mokymų, nuo šiol turės galimybę tai padaryti Vilniaus verslo kolegijoje“, – teigia E. Biliūnaitė. Pati metodikos autorė mokymus šiuo metu organizuoja nuotoliniu būdu.
Veikiant pagal franšizę, mokymų programą Vilniaus verslo kolegijoje ves dėstytojai iš „SEO akademijos“.
„Mane itin sužavėjo, kad šioje mokymų programoje nebus daug sausos teorijos. Mokymų metu dėstys „SEO akademijos“ mokymų programą jau pabaigę studentai, kurie patys savo patirtimi gali patvirtinti metodikos efektyvumą“, – priduria J. Skirgailė.
Tikimasi, kad įsigyta SEO specialisto mokymų programa dar labiau priartins Vilniaus verslo kolegiją prie verslo sektoriaus ir suteiks studentams aktualias žinias ir įgūdžius.
visi straipsniai
- „Kai mes atidarėme pirmąjį „Museum of Senses“, net negalvojome, kad tai galėtų išaugti į franšizės verslo modelį. Mūsų idėja vystėsi stulbinamu greičiu, todėl galvoti apie kitus verslo sprendimus, nebuvo kada“, - teigia „Museum of Senses“ bendrasavininkas Dejan Grbić.
Ne tik suteikti ikimokyklinį ir bendrąjį išsilavinimą, tokį, koks jis yra reglamentuotas šalyje, bet ir sustiprintai ugdyti kalbinius (vietinės ir anglų k.) įgūdžius – tai, ko siekia „Maple Bear“.
Lenkijoje lyderiaujanti programavimo mokykla „Coders Lab“ plečia savo franšizės tinklą. Franšizės gavėjų „Coders Lab“ dairosi ir Baltijos šalyse.
Kiekviename iš mūsų slypi paslėpti talentai ir įgūdžiai, kurių dažnai nepavyksta atskleisti ir išugdyti formaliai švietimo sistemai. Programavimo mokyklų „Coding Giants“ steigėjai siūlo alternatyvą.
Kol tradicinės švietimo įstaigos snaudžia, nespręsdamos įgūdžių neatitikties darbo rinkai problemos, alternatyvų karjeros kelią kviečia rinktis programavimo mokykla „Coders Lab“.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.