„Drama Burger“ – naujas vardas lietuviškų franšizių davėjų gretose
Pasiūlę užmiršti tuo metu Lietuvoje dar gajų požiūrį, jog burgeris – greitojo maisto etalonas, šiandien restorano įkūrėjai džiaugiasi, jog šis patiekalas „prilipo“, o „greitojo maisto“ konotacijos nebeliko.
Per tris metus – trys restoranai Vilniuje ir vienas Floridoje
Šiuo metu „Drama Burger“ turi tris restoranus Vilniuje ir vieną JAV, Floridoje, kuris atidarytas prieš metus: „Šis restoranas buvo mūsų avantiūristiškas planas, pabandyti atidaryti restoraną burgerių tėvynėje – viskas veikia, važiuoja. Aišku, Amerikoje yra savų niuansų, kuriuos pamatėme tik atėję į rinką.“ – pasakoja „Drama Burger“ vadovas Simas Slabačiauskas. Jis pabrėžia, jog šis restoranas buvo pilotinis, kuriuo siekta ištyrinėti verslo subtilybes už Atlanto. „Verslo specifika kiek kitokia dėl kultūrinių skirtumų. Amerikiečiai daug maisto užsisako išsinešimui. Lietuviai mėgsta užsisakyti pagrindinį patiekalą, o ten žmonės renkasi daug užkandžių, mėgsta patys perdaryti patiekalo sudėtį, išimti tam tikrus komponentus iš patiekalų ir pridėti naujų.“ – skirtumus vardina „Drama Burger“ vadovas Simas Slabačiauskas. Jis priduria manantis, jog šis restoranas vis dar kelyje į sėkmę, tačiau savo funkciją jau atliko – padėjo apsižiūrėti visiškai kitoje rinkoje, susidaryti nuomonę apie ją.
Pasiūlę užmiršti tuo metu Lietuvoje dar gajų požiūrį, jog burgeris – greitojo maisto etalonas, šiandien restorano įkūrėjai džiaugiasi, jog šis patiekalas „prilipo“, o „greitojo maisto“ konotacijos nebeliko.
Tolimesnė plėtra numatoma parduodant franšizes
Restoranų „Drama Burger“ sėkmė tiek Lietuvoje, tiek JAV, ir per tris metus įgyta patirtis, leidžia mąstyti apie tolimesnę plėtrą, kuriai įgyvendinti parankus franšizės pagrindu įkurtas verslas. Šiuo metu jau parengtas franšizės pardavimo planas, yra potencialių pirkėjų. „Modelis tradicinis: mes duodame visą savo know-how ir visapusišką paramą. Daug pastangų įdedame į komunikaciją, naujienų sritį, todėl tuo franšizės gavėjui rūpintis nereikės. Manom, jog tai tikrai nemaža papildoma vertė“ – teigia S. Slabačiauskas. Iš franšizės gavėjo, standartiškai, bus prašoma sumokėti pradinį mokestį ir fiksuotą procentą nuo uždirbamų pajamų. Tai ir derybų objektas.
Turi sutapti požiūris į maistą
Aptardami potencialų franšizės gavėją, „Drama Burger“ įkūrėjai prabrėžia, jog restoranų verslas – labai dinamiškas, todėl žmogui, kuris domisi maisto kultūra, tačiau neturi geros, užtikrintos maisto idėjos, franšizės įsigijimas yra saugesnis pasirinkimas, o tuo pačiu puiki galimybė tapti mėgstamo prekės ženklo dalimi. „Visgi, mes pasiliekame sau teisę neduoti franšizės bet kam. Turi sutapti požiūris į maistą, t. y. kokybė, švieži produktai, dažnai atnaujinamas, koreguojamas meniu. Tai gyvenimo būdas, o ne tik šimtaprocentinis verslas. Žmogus turi būti daug keliaujantis, susipažinęs su kitų šalių maisto kultūra. Žinoma, patirtis restoranuose – didelis privalumas.“ – pabrėžia franšizės davėjas.
Mes pasiliekame sau teisę neduoti franšizės bet kam. Turi sutapti požiūris į maistą, t. y. kokybė, švieži produktai, dažnai atnaujinamas, koreguojamas meniu. Tai gyvenimo būdas, o ne tik šimtaprocentinis verslas.
Ketinama plėstis ne tik Lietuvoje
Kalbėdami apie numatomą geografinę aprėptį, S. Slabačiauskas tikina, jog Vilnius – miestas, kurį jie nori pasilikti sau. Tuo tarpu franšizės gavėjams bus siūloma atidaryti restoranus kituose Lietuvos miestuose, neatmetama ir Pabaltijo, Lenkijos, Vokietijos, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės idėja, taipogi šalys, kuriose gyvena nemažas procentas lietuvių ir jau pačių franšizės davėjų pradėta tyrinėti JAV. „Pirmąją franšizę norėtume parduoti Lietuvoje, nes visgi ta pati kultūra, mažesnis atstumas, lengvesnis startas. O apskritai, tikrai norime plėstis į aplinkinių šalių rinką ir dar toliau. Jei viskas seksis ir įgyvendinsime savo planus, pasvarstysime ir apie franšizių pardavimą JAV“ – ateities planus apibendrina S. Slabačiauskas.
Franšizės gavėjas – mažasis partneris
„Drama Burger“ įkūrėjai tikina, jog tikisi atvirų santykių su franšizės gavėju, todėl racionalūs pasiūlymai, naujos idėjos, žinių pasikeitimas bus vertinami itin palankiai. „Visi trys mūsų restoranai Vilniuje turi savitą specifiką, kuriai įtaką daro pasirinktos vietos. Todėl atidarius franšizę kitame mieste, savita specifika dar labiau išryškėtų. Franšizės gavėjas, kuris skirs laiko savo miesto, vietos analizei, be abejonės, turės daugiau įžvalgų nei mes, gyvenantys kitame mieste, todėl sakyčiau, jog siūlymai ir idėjos – netgi būtinas dalykas.“ – pabrėžia „Drama Burger“ direktorius.
Pašnekovas tikina, kad vieta ir patalpos – vienas iš esminių dalykų atidarant naują restoraną. Prisiminę savo patirtį juokiasi, jog pirmojo „Drama Burger“ restorano lokacijos paieškom sugaišo beveik pusantrų metų. Pasak jų, ypač Lietuvoje, kur sezoniškumas labai akivaizdus, renkantis patalpas turi būti apmąstyta daug dalykų: patalpų šildymas, lauko terasos galimybės, taip pat geras pasiekiamumas ir kt. Su būsimu franšizės gavėju, kurį jie sakosi matą kaip mažą partnerį, jie žada pasidalinti savo sukaupta patirtimi, pakonsultuoti renkantis patalpas.
Tyrimai jau atlikti, preliminari franšizės davėjo ir gavėjo sutartis parengta, potencialūs pirkėjai yra. Belieka laukti, kol paskanauti „Drama Burger“ maistu galėsime ne tik Vilniuje ar tolimojoje Floridoje, tačiau ir kituose Lietuvos ar Europos miestuose.
Pirmoji franšizė jau greitai
Nors „Drama Burger“ dar tik ketina įsilieti į lietuviškų franšizių davėjų gretas, užklausų susilaukia jau dabar. Visi tyrimai jau atlikti, todėl greitu metu turėtų būti ir žinių apie pirmąją franšizę. Pašnekovas teigia, kad kol kas nenori „prisišnekėti“, todėl būsimo franšizės pagrindu įsteigto restorano vietos dar neatskleis, visgi užsimena, jog jis bus viename iš Lietuvos miestų. Taip pat neslepia, jog užklausų sulaukia ir iš užsienio. Tačiau jos kol kas apsiriboja pirminiu informacijos apsikeitimu, bendravimu el. laiškais. „Pirmoji motyvacija kurti franšizę kilo po to, kai susilaukėme užklausos iš užsienio. Deja, kol kas jie sustabdė šį savo investicinį projektą, tačiau tuoj pat gavome naują užklausą iš Lietuvos. Tai konkreti užklausa žmonių, kurie verslo srityje nėra naujokai. Jie jau valdo kelias franšizes ir domisi bendradarbiavimu su mumis.“ – atskleidžia pašnekovas. Taigi, tyrimai jau atlikti, preliminari franšizės davėjo ir gavėjo sutartis parengta, potencialūs pirkėjai yra. Belieka laukti, kol paskanauti „Drama Burger“ maistu galėsime ne tik Vilniuje ar tolimojoje Floridoje, tačiau ir kituose Lietuvos ar Europos miestuose.
Pašnekovą kalbino Rut Javič
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.