Pirma kavinių tinklo „Tim Hortons“ stotelė Europoje – Škotija
Nors apie „Tim Hortons“ sandorį dėl master franšizės Didžiosios Britanijos teritorijai pardavimą paskelbta dar praėjusių metų rugsėjį, tikslesnės detalės paviešintos tik dabar. Didžiosios Britanijos dienraštis „Business Insider“ praneša, kad jau šią gegužę „Tim Hortons“ kavos ir užkandžių paragauti galės Glazgo gyventojai.
Patikrinta „Tim Hortons“ franšizės sėkmė
„Tim Hortons“ kavinių tinklo istorijos pradžia siekia dar 1964-uosius. Kompanijos įkūrėjas – profesionalus ledo ritulio žaidėjas Timas Hortonas. Nuo pat įkūrimo Hamiltone, Ontarijo valstijoje, „Tim Hortons“ kavinių tinklas tapo neatskiriama kanadiečių identiteto dalimi. „Tim Hortons“ atstovų teigimu, 8 iš 10 kavos puodelių, parduotų Kanadoje, yra ženklinami būtent „Tim Hortons“ prekės ženklu ir net 5,3 mln. kanadiečių kasdien apsilanko bent vienoje iš šio tinklo kavinių.
„Net sunku nusakyti, koks svarbus „Tim Hortons“ yra kanadiečiams. Tai ne tik kavinė, verčiau – gyvenimo būdas. Tai namai kiekvienam kavos mylėtojui. Esame pozityviai nusiteikę ir tikime, jog ir Didžiosios Britanijos gyventojai lygiai taip pat pamils ir priims šį prekės ženklą“, - sakė Gurprit Dhaliwal, „Tim Hortons“ plėtros Jungtinėje Karalystėje vadovas.
Viešai skelbiama, kad plėtra į Didžiąją Britaniją – tik užmojų plėstis visame pasaulyje dalis. Tad, galbūt kanadietiška dvasia pasižymintis „Tim Hortons“ netrukus taps dalimi visų europiečių, tame tarpe ir lietuvių, kasdienybės.
Populiarumą „Tim Hortons“ kavinių tinklas užsitarnavo sutelkęs dėmesį į kokybę ir visada šviežią produktą. Pradžioje siūlęs tik kavą ir spurgas, šiandien „Tim Hortons“ meniu kur kas gausesnis – keksiukai, bandelės, pyragai, sumuštiniai ir t. t. Kiekvieno skoniui.
„Tim Hortons“ kartu su kitomis kavos industrijos žvaigždėmis, tokiomis kaip „Starbucks“, „McCafe“, „Dunkin Donuts“ ir „Costa Coffee“, sudaro didžiausių pasaulyje kavinių tinklų 5-uką. Šiuo metu „Tim Hortons“ tinklui priklauso per 4600 kavinių, kurios daugiausia veikia Kanadoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose, taip pat keliose Artimųjų Rytų šalyse.
2014-aisiais visą „Tim Hortons“ verslą įsigijo amerikiečių kompanija „Burger King“. Sandorio vertė buvo didžiausia viešojo maitinimo industrijos istorijoje – 11,4 mlrd. JAV dolerių. Jungtinė kompanija pasivadino „Restaurant Brands International“, kurios didžiausia akcininke tapo Brazilijos investicinė įmonių grupė „3G Capital“.
Didžioji Britanija – tik pradžia
„Didžioji Britanija pasirinkta ne atsitiktinai bedus pirštu į žemėlapį – tai yra patraukli rinka, puoselėjanti kavos kultūros tradicijas, o tai itin paranku mūsų prekės ženklui“, - teigė Daniel Schwartz, „Restaurant Brands International“ CEO.
Po pirmosios užkandinės atidarymo Glazge per metus laiko planuojama išsiplėsti kituose Didžiosios Britanijos miestuose. Negana to, viešai skelbiama, kad plėtra į Didžiąją Britaniją – tik užmojų plėstis visame pasaulyje dalis. Tad, galbūt kanadietiška dvasia pasižymintis „Tim Hortons“ netrukus taps dalimi visų europiečių, tame tarpe ir lietuvių, kasdienybės.
Ar didžiųjų kavinių tinklų plėtros žemėlapyje yra ir Lietuva?
Lietuvos franšizės centro įkūrėjas ir franšizavimo konsultantas Ilja Malkin teigia, kad tikimybė greitu metu sulaukti „Starbucks“ ar „Tim Hortons“ Lietuvoje nėra labai didelė. „Sąlyginai maža rinka, arši konkurencija tarp esamų žaidėjų ir sparčiai augančios veiklos sąnaudos atgraso tarptautinius kavinių tinklus nuo žengimo į Lietuvą, steigiant naujas kavines“, - pasakoja I. Malkin.
Jo nuomone, realesnis žinomų prekės ženklų atėjimo į Lietuvą scenarijus yra čia veikiančių kavinių tinklų įsigijimas. Pavyzdžiui, 10-metį švenčiančio ir virš 60 kavinių valdančio „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) stambiausias akcininkas nuo 2012-ųjų metų yra privataus ir rizikos kapitalo fondas „BaltCap“. „Žinant, kad tokio tipo fondai savo investicijas pageidauja realizuoti per 3-5 metus, galima numanyti, kad jau kurį laiką yra aktyviai dairomasi potencialaus pirkėjo „Caffeine Roasters“ tinklui“, - sako I. Malkin.
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Kepykla „Biržų duona“ verslo vystymui ketina pasitelkti ir franšizės modelį, o šiuo metu tam ruošiama dirva – į franšizę panašios sutartys su partneriais.
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Nusprendėte savo verslo pagrindu sukurti franšizę? Tuomet Jums vertėtų išsiaiškinti visus žingsnius, kuriuos turėtumėte atlikti.
Jei manote, kad franšizė gyvuoja nuo tada, kai Ray‘us Krocas pardavė pirmą „McDonald‘s“ restorano kloną, labai klystate.