Vilniaus picerijų žemėlapyje naujas vardas – „Dodo Pizza“
Kviečia į virtuvės užkulisius
Pirmoji „Dodo Pizza“ picerija buvo atidaryta 2011 m., o jau po metų veikė net 12 picerijų aštuoniuose miestuose. Po dar kelerių metų buvo sukurtas ir pradėtas vystyti „Dodo Pizza“ franšizės davėjo verslas. Šiandien, praėjus šešeriems metams nuo įkūrimo, „Dodo Pizza“ tinklą sudaro net 202 restoranai 9-ose pasaulio šalyse.
Įdomi „Dodo Pizza“ verslo koncepcija grįsta maksimaliai atviros virtuvės idėja: pamatyti, kaip joje gaminamos amerikietiško ir neapolietiško stiliaus picos bei suktinukus primenantys vadinamieji dodsterai, gali kiekvienas. Picerijų virtuvėse vedamos ekskursijos, mokoma picos gaminimo meistriškumo. Kaip ir iš ko gaminami užsakyti patiekalai, galima stebėti ir tiesioginės transliacijos internetu metu.
Pastebėjo, kad poreikis yra
Sparčios „Dodo Pizza“ plėtros istorija sužavėjo ir Lietuvos verslininkus. Šio tinklo potencialu patikėjusi UAB „Dodsteras“ įsigijo master franšizę Lietuvos teritorijai ir dar 2015 m. pirmąją „Dodo Pizza“ piceriją atidarė Klaipėdoje. Maksimas Gorbunovas (Maxim Gorbunov), UAB „Dodsteras“ atstovas, sako, kad pirmosios picerijos atidarymui Klaipėdos miestas buvo pasirinktas neatsitiktinai. „Prieš žengdami į sostinę, norėjome apsižvalgyti mažesniame mieste, išsiaiškinti, kaip klientai į mus reaguos, kokius skonius jie mėgsta, kokių picų labiausiai nori, ar suveiks mūsų verslo modelis“, – pasakoja jis.
„Po beveik dvejų metų veiklos Klaipėdoje, manome, kad su franšizės pasirinkimu „neprašovėme“. <...> Mūsų picos vilioja vis daugiau klientų, tad viskas, sakykime, vyksta pagal planą.“
„Po beveik dvejų metų veiklos Klaipėdoje manome, kad su franšizės pasirinkimu „neprašovėme“ – „Dodo Pizza“ verslo modelis pasiteisino. Mūsų picos vilioja vis daugiau klientų, tad viskas, sakykime, vyksta pagal planą“, – džiaugiasi M. Gorbunovas ir priduria, kad jokių esminių verslo modelio pakeitimų neprireikė.
„Picerijos veikla yra organizuojama griežtai pagal franšizės davėjo standartus. Pagal šiuos ypatingas dėmesys yra skiriamas ne tik siūlomo asortimento kokybei, bet ir sklandaus bei greito aptarnavimo užtikrinimui. Štai, picos pagaminimui įprastai skiriame 12 minučių. Jei mūsų klientas yra priverstas laukti savo užsakymo ilgiau nei 60 minučių, dovanojame kuponą didelei picai“, – pasakoja M. Gorbunovas.
Į ateitį žvelgia atsargiai
Nors prieš pat pirmosios picerijos atidarymą Klaipėdoje UAB „Dodsteras“ atstovas „Verslo žinioms“ pasakojo, kad per penkerius metus planuoja Lietuvoje atidaryti iki 30 „Dodo Pizza“ picerijų, šiandien į ateitį yra žvelgiama atsargiau. Dar tik antros picerijos atidarymo nuotaikomis gyvenantis M. Gorbunovas, paklaustas apie tolimesnius „Dodo Pizza“ plėtros planus, užsimena, kad UAB „Dodsteras“ iš viso Vilniuje sieks atidaryti du–tris restoranus, o į mažesnius miestus plėstis neketina, svarstoma nebent dėl Kauno.
„Nesame franšizės davėjui įsipareigoję atidaryti tam tikrą picerijų skaičių per konkretų laikotarpį. Žiūrėsime, kaip seksis startuoti Vilniuje, o tada spręsime dėl plėtros, – sako M. Gorbunovas. – Kol kas ir franšizės perpardavimo kitiems franšizės gavėjams idėją paliekame antrame plane. Artimiausius du metus to praktikuoti neketiname, kol kas veiksime tik savo jėgomis.“
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.