Mėsainių mėgėjai, išmeskite pinigines, tik nepamirškite savo išmaniųjų telefonų
Namuose pamiršta piniginė ir beprasmiškai iššvaistytos kelios ar kelios dešimtys minučių, belaukiant savo eilės prie prekystalio, netrukus bus mėsainių mėgėjų praeities rūpestis, skelbia naujienų agentūra „Bloomberg“.
Pakaks telefono
Bendrovė „McDonald‘s“ kovo mėnesį paskelbė savo planus įdiegti išankstinio užsakymo specializuota mobiliąja aplikacija funkciją. Gegužės mėnesį Šiaurės Karolinoje, JAV, tai pradėta testuoti – valstijos gyventojai jau gali užsisakyti savo pageidaujamą mėsainį prieš atvykdami į užkandinę ir už tai sumokėti vos keliais spustelėjimais mobiliojoje programėlėje. Bendrovė praneša, kad ši technologija bus pritaikyta 20000 „McDonald‘s“ restoranų, esančių JAV ir už jos ribų.
Arši „Burger King“ ir „McDonald‘s“ konkurencija tęsiasi. Klausimas, kuris kurį nurungs, dar lieka atviras.
Visgi iniciatyva bendrovės „McDonald‘s“ rankose buvo neilgai. Į tai suskubo reaguoti „Burger King“ ir gegužę paskelbė, kad išankstinio užsakymo ir apmokėjimo mobiliąja programėle technologija nacionaliniu mastu (JAV) bus įdiegta kelių mėnesių bėgyje (testuojama nuo gruodžio mėnesio Majamyje, JAV).
Datos nekonkretizuojamos, tad klausimas, kuris kurį nurungs, dar lieka atviras.
Seks „Starbucks“ pėdomis
Didiesiems greito maisto tinklams – „Burger King“ ir „McDonald‘s“ – neišvengiamai tenka taikytis prie sparčios technologijų pažangos ir vytis išankstinių užsakymų ir mobiliųjų mokėjimų paslaugas jau siūlančius industrijos žaidėjus, tokius kaip „Starbucks“, „Domino‘s“, „Dunkin’ Donuts“ ar „Taco Bell“. Ypač tikimasi pasiekti ar net pranokti „Starbucks“ rezultatus, rašo „Business Insider“.
Šių metų II ketvirčio „Starbucks“ rezultatai (žr. diagramą) patvirtina minėtų naujų paslaugų svarbą: mobilieji mokėjimai už išankstinius užsakymus sudarė 8 proc. visų atliktų mokėjimų, mobilieji mokėjimai, užsakymus pateikus kavinėse, siekė 21 proc., likę 71 proc. – mokėjimai grynaisiais arba banko kortelėmis.
Šių metų II ketvirčio „Starbucks“ rezultatai patvirtina išankstinių užsakymų ir mobiliųjų mokėjimų paslaugų svarbą.
Laimės klientai
Šiuolaikiniai technologiniai sprendimai skirti gyvenimui palengvinti, jie sužavi klientus paprastumu naudoti. Tačiau pačios bendrovės, diegiančios inovacijas, turi būti pasiruošusios naujų galimų rizikų valdymui.
Štai „Starbucks“ susidūrė su netikėtomis problemomis: išankstinių užsakymų kiekis viršijo baristų pajėgumus ir lūkuriuoti turinčių klientų – neišvengta. „Burger King“ ir „McDonald‘s“ pasimokė iš šios „Starbucks“ klaidos ir ketina integruoti kitus inovatyvius sprendimus, dar labiau paspartinančius aptarnavimą. Pavyzdžiui, ketinama suteikti klientams galimybę matyti savo išankstinio užsakymo eilės numerį mobiliosiose aplikacijose ir atvykti pasiimti savo mėsainio, kai šis tikrai bus paruoštas.
Teigiama, kad mobiliosios greito maisto tinklų aplikacijos klestės dėl galimybės vartotojams ne tik pateikti išankstinius užsakymus bei atlikti mokėjimus, bet ir dėl kuriamos didelės papildomos vertės, integruojant lojalumo programas, skelbiant individualius pasiūlymus, rengiant konkursus. Tad tas žaidėjas, kuris pasiūlys didžiausią papildomą vertę klientams, galės sekundei nusnūsti ant laurų.
Kiek žaidėjų, tiek interesų
Mobiliųjų mokėjimų galimybės verčia daugybę viešojo maitinimo sektoriaus dalyvių peržiūrėti ir koreguoti planus, tačiau, kiekgi programėlių vartotojai turės įsidiegti?
Bendrovės „BI Intelligence“ rinkos tyrimų analitikas Ayoubas Aouadas savo pranešime apie mažmeninių mobiliųjų mokėjimų sistemas teigia, kad dėl kuriamos papildomos vertės kol kas laimi individualizuotos programėlės („Starbucks“ ar „Dunkin‘ Donuts“), o ne „viskas viename“ tipo („Apple Pay“ ar „Samsung Pay“) sistemos.
Tačiau prognozuojama, kad iki 2020-ųjų metų vartotojus užplūs tokia gausybė mobiliųjų programėlių, kad šių, kaip kokių nuolaidų kortelių, gali norėtis kuo greičiau atsikratyti. Tad konkurentams, tikėtina, neišvengiamai teks suvienyti pastangas.
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Kepykla „Biržų duona“ verslo vystymui ketina pasitelkti ir franšizės modelį, o šiuo metu tam ruošiama dirva – į franšizę panašios sutartys su partneriais.
Aplinka, kurioje bus plėtojama verslo veikla, turėtų būti vertinama ne tik pagal vidinius franšizės davėjo verslo veiksnius, bet ir sektoriaus bei rinkos.
Buvimas pasaulinio mažmeninės prekybos tinklo „BiBA“ dalimi tokio pat vardo butiko Vilniuje savininkei Neringai Dragūnaitei kainavo išties daug.
Jei manote, kad franšizė gyvuoja nuo tada, kai Ray‘us Krocas pardavė pirmą „McDonald‘s“ restorano kloną, labai klystate.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.