Kitokio charakterio „Subway“: labiau šiuolaikiškas

Ketvirtadienis
2017-07-20
Bendrovė „Subway“ pirmadienį paskelbė planuojanti evoliucinius pokyčius, neaplenkiant nė vieno savo tinklo restorano.
 

Ištiko sunkmetis

Subway“ vis dar išsaugo didžiausio pasaulyje restoranų tinklo vardą – daugiau nei 44 tūkst. pagal franšizę veikiančių padalinių, kasdien pagaminančių 7,5 mln. sumuštinių visame pasaulyje. Vis dėlto pavojų dėl tolimesnio šio viešojo maitinimo rinkos banginio likimo signalizuoja kasmet nuo pat 2012 metų krentantys pardavimai. „Technomic“ duomenimis per pastarąjį penkmetį kiekvieno „Subway“ restorano pardavimai vidutiniškai krito 15 proc. Daugelį sukrėtė – dalį nudžiugino – ir ta žinia, kad pirmą kartą per visą „Subway“ gyvavimo istoriją namų rinkoje, JAV, per metus buvo daugiau uždaryta restoranų nei atidaryta – jų skaičius 2016 metais sumažėjo nuo 27 103 iki 26 744.

Pirmą kartą per visą „Subway“ gyvavimo istoriją namų rinkoje, JAV, per metus buvo daugiau uždaryta restoranų nei atidaryta.

Tai, kad tu siūlai savo sumuštinius ant kiekvienos gatvės kampo, atrodo, nebepadeda išlikti populiarumo viršūnėje. Svarbiausia šiandien nebe būti ranka pasiekiamu, bet kurti naują prekės ženklo patirtį. Konkurentai į pasikeitusius kliento prioritetus sureagavo greičiau, todėl „Subway“ pralaimi, anksčiau rašė FranchiseINFO.

Kaip bebūtų, „Subway“ ginklų neketina sudėti ir skuba vytis. Dvylikoje pilotinių restoranų, esančių JAV, Kanadoje ir JK, jau pritaikyti nauji sprendimai, daugiausia susiję su inovacijomis ir dizainu, rašo CNN.

Koja kojon su technologijomis

Technologinės naujovės ilgą laiką nebuvo prioritetinis „Subway“ žingsnis. Priežasties nereikia ieškoti toli: galimybė užsisakyti sumuštinį per tiesioginio kontakto su sumuštinių meistrais nereikalaujančius įrenginius, antrame plane palieka vieną svarbiausių Fredo DeLuca, „Subway“ įkūrėjo, sprendimų, iš pagrindų pakeitusių visą greito maisto verslą. Kalbame ne apie ką kita, o apie kiekvienam restorano lankytojui matomą sumuštinių ingredientų barą. Toks sprendimas sudaro galimybę klientui matyti, kaip gaminamas jo sumuštinis, pačiam pasirinkti ingredientus ir gauti ne bet kokį, o „savo“ sumuštinį. Svarbiausia čia – pats reginys, kuris, sutikite – sudaro šviežio ir sveiko maisto įspūdį.

Svarbiausia čia – pats reginys, kuris, sutikite – sudaro šviežio ir sveiko maisto įspūdį.

Atrodo, reginys ir toliau išliks svarbus. Šiam tikslui kiekviename „Subway“ restorane iš už prekystalio į akių lygmenį bus ištraukti pomidorai, svogūnai ir paprikos. Visos daržovės yra pjaustomos pačiame restorane jau daugiau nei 50 metų, bet šis sprendimas, tikimasi, atneš dar daugiau atvirumo ir pabrėš šviežumą.

Toks tas akis į akį „Subway“ aptarnavimo formatas, leidžiant klientui pačiam susidėlioti sau sumuštinį, daugelį metų veikė ir buvo svarbiausias bendrovės konkurencinis pranašumas. Vis dėlto, nepaisant rizikos prarasti šį pranašumą, „Subway“, atrodo, ryžosi sekti naujausiomis technologinėmis tendencijomis. Spaudimą diegti alternatyvias galimybes užsisakyti maistą sustiprino kitų maisto industrijos milžinų posūkis šia linkme. Alternatyvas atlikti užsakymą pasiūlė „McDonald’s“, „Burger King“, „Wendy‘s“, „Domino‘s“, „Dunkin’ Donuts“, „Taco Bell“ ir daugelis kitų.

Alternatyvas suskubo siūlyti ir „Subway“. Bendrovė taip pat ketina pasiūlyti išankstinio užsakymo mobiliuoju telefonu funkciją, pristatymo į namus galimybę, aptarnavimą net neišlipant iš mašinos (angl. drive-thru). Negana to, pilotiniuose restoranuose jau testuojami ir liečiamieji ekranai su savitarnos atsiskaitymo sistema.

Pilotiniuose restoranuose jau testuojami ir liečiamieji ekranai su savitarnos atsiskaitymo sistema.

Kita vertus, technologijomis „Subway“ skatins klientus ir užsibūti pačiame restorane. Šiam tikslui, atnaujinant restoranus, didelis dėmesys bus skiriamas Wi-Fi užtikrinimui, išmaniųjų įrenginių įkrovimo stotelių įrengimui. Restoranuose gros ir ekskliuzyviai „Subway“ kurtas muzikinis takelis.

O visus pokyčius vainikuos logotipo keitimas. Nuo šiol tai bus maksimaliai supaprastinta, bet buvusią stilistiką išsauganti raidė „S“. Ši vizualioji žinutė pasitiks klientus tiek prieš užeinant į restoraną, tiek jau ir viduje. Kartu „S“ bus štampuojama ir ant visų pakuočių.

Kaipgi be kritikos

Johnas Gordonas, viešojo maitinimo verslo konsultantas, atkreipia dėmesį į tai, kad, užuot koncentravęsi į įvaizdžio elementus, pirmiausia, „Subway“ turėtų susitelkti į meniu. Tiesa, kaip teigia pati bendrovė, minimalūs pokyčiai palies ir maisto gamybą. Meniu bus papildytas naujais padažais ir pagardais, pavyzdžiui, pico de gallo ar be glitimo pagaminta duonele. Vis dėlto, konsultanto manymu, to nepakanka, ypač palyginti su kitų sumuštinių gamintojų, tokių kaip „Jimmy John‘s“ ir „Firehouse Subs“, meniu.

Atsižvelgiant į daugelio franšizės gavėjų sudėtingą finansinę padėtį, bendrovei vertėtų, pirmiausia, susitelkti į meniu, o ne į įvaizdžio atributus.

O finansinė našta, kuri, kaip teigiama, daugiausia guls ne ant ko kito, o ant pačių franšizės gavėjų pečių, gali išties tapti dideliu galvos skausmu, juolab, kad daugelis franšizės gavėjų valdo tik po kelis restoranus ir pastaraisiais metais neišvengia sunkmečio. Kiek pokyčiai pareikalaus investicijų, kol kas bendrovė nenurodo.

Keithas Milleris, trijų „Subway“ restoranų Šiaurės Kalifornijoje vadovas ir franšizės gavėjų asociacijos pirmininkas, sako, kad pardavimų kritimo klausimas neturėtų būti sprendžiamas tokiu būdu, jei franšizės gavėjai nėra finansiškai pajėgūs sau to leisti, o tai, panašu, kad atsieis išties brangiai. Reaguodamas į tai, Donas Fertmanas, „Subway“ plėtros vadovas, pastebi, kad pačioje franšizės sutartyje numatyta atnaujinti restoranus kas 7-10 metų, o nuo pastarojo atsinaujinimo praėjo jau bene dvi dešimtys.

Atsinaujinimas užtruks

Šiuo metu atnaujinimo darbai vyksta 85 restoranuose JAV. Visgi atsižvelgiant į „Subway“ tinklo dydį, bendrovė tikina, kad viso tinklo restoranų transformacijos bus įgyvendintos ne per vienerius ir net ne per kelerius metus. Tai ilgalaikis tikslas. D. Fertmano teigimu, artimiausiais mėnesiais bus atnaujinti per 150 „Subway“ restoranų, o iki kitų metų pabaigos – per 3-5 tūkst., daugiausia JAV, Kanadoje, vėliau ir visur kitur, skelbia „Business Insider“.

---

Lietuvoje šiuo metu „Subway“ restoranai veikia Vilniuje (2), Kaune (1), Klaipėdoje (1) bei šalia Kėdainių, magistralėje „Via Baltica“ (1).


Franšizavimo konsultantė

populiariausi forume