Kas nerizikuoja, tas negeria šampano
Vieno didžiausių tarptautinio picerijų tinklų pardavimai Didžiojoje Britanijoje išaugo kaip ant mielių, kai prieš porą mėnesių buvo nuspręsta pardavinėti neįprastas – šokoladu aplietas picas.
Naujovę iš karto palankiai įvertino visi saldumynų mėgėjai. Maždaug 5,5 euro kainuojančios desertinės picos tapo bene populiariausiu „Domino‘s“ patiekalu.
Rinkodaros gudrybes gerai perpratusio picerijų tinklo generalinis direktorius Jungtinėje Karalystėje Davidas Wildas pripažįsta, kad tokios naujovės, kaip „Lotta-Chocca“ picos padeda tinklui neprarasti gerų pozicijų maisto rinkoje.
Per pastarąjį pusmetį tinklo pelnas išaugo 9 procentais. Be to, geri pardavimai leidžia ir toliau plėstis. Per pastaruosius mėnesius vien Didžiojoje Britanijoje atsidarė beveik pusšimtis naujų „Domino’s“ picerijų. Dabar bendras jų skaičius Jungtinėje Karalystėje siekia per tūkstantį.
„Pirmąjį šių metų pusmetį buvo pastebimas geras „Domino‘s Pizza“ grupės augimas, nepaisant nepastovios ir neaiškios Didžiosios Britanijos ekonominės aplinkos“, – džiaugėsi D. Wildas.
Didžiausio Didžiojoje Britanijoje picerijų tinklo vadovas neslėpė, kad per ateinančius šių metų mėnesius planuojama atidaryti dar apie 90 naujų picerijų.
Picerijų grupės vadovas neabejoja, kad įdiegta dar viena naujovė – galimybė užsisakyti picas internetu, naudojantis „Amazon Echo“ balso įrašinėjimo programa, – dar labiau pagerins metinius pardavimų rezultatus.
Tokiu inovatyviu būdu picas užsisakę klientai, galės sekti, kaip vykdomas jų užsakymas. Be to, ši naujovė turėtų padėti „Domino‘s“ franšizių gavėjams lengviau suvaldyti darbų procesus ir savo darbuotojus.
„Su savo franšizės gavėjais sieksime, kad tinklas augtų. Skatinsime rinkodarą, gerinsime klientų įsitraukimą ir stiprinsime savo lyderiaujančią poziciją maisto pristatymo rinkoje“, – žadėjo D. Wildas.
Jungtinėse Amerikos Valstijose dar 1960-aisiais įkurto picerijų tinklo atstovai praėjusiais metais paskelbė, kad jau netolimoje ateityje jų picas turėtų pristatyti robotai – nedidelės transporto priemonės, su įmontuota orkaite, paruošta darbui.
Prieš porą mėnesių buvo nuspręsta pardavinėti neįprastas – šokoladu aplietas picas. Maždaug 5,5 euro kainuojančios desertinės picos tapo bene populiariausiu „Domino‘s“ patiekalu.
Ši picerijų tinklo naujiena klientus pirmiausia turėtų pasiekti Australijoje. Vėliau robotai picas pristatys ir klientams, gyvenantiems kitose šalyse. Picerijų tinklas eksperimentuoja ir su kitomis naujoviškomis picų pristatymo priemonėmis, kaip, pavyzdžiui, bepilotėmis skraidyklėmis.
Septynerius metus „Domino‘s“ pasauliniam tinklui vadovaujantis įmonės prezidentas ir generalinis direktorius J. Patric Doyle, įsitikinęs, kad naujosios technologijos – vienas esminių šiuolaikiniame pasauliniame picerijų versle sėkmę lemiančių faktorių.
Modernizavęs tinklo įvaizdį J. P. Doyle pabrėžia, kad „Domino‘s“ – tai ne tik picų gaminimo verslas, bet ir picų pristatymo verslas. Todėl po to, kai tapęs picerijų tinklo vadovu J. P. Doyle pripažino, kad „Domino‘s“ picos – blogos ir pažadėjo, kad įmonės darbuotojai dirbs dieną naktį, kol jų parduodamos picos taps skanios, įmonė nuolat stengiasi ne tik tobulinti picų receptus, bet ir diegti naujausias skaitmenines technologijas.
Štai todėl išalkę klientai jau kurį laiką picas gali užsisakyti pačiu jiems patogiausiu būdu – naudodamiesi „Domino‘s“ mobiliąja programėle, per „Twiter“ socialinį tinklą ar išsiuntę žinutę su „Emoji“ piktograma. Bent jau Jungtinėse Valstijose daugiau kaip pusė „Domino‘s“ picų dabar yra užsakoma skaitmeniniu būdu.
Picerijų tinklo vadovas skatina ir užsienyje picerijas atidariusius franšizės gavėjus nebijoti diegti ir taikyti skaitmenines naujoves, padedančias pritraukti dar daugiau klientų.
Akivaizdu, kad drąsūs J. P. Doyle sprendimai duoda vaisių. Po kelerių nesėkmės metų įmonės vairą į savo rankas perėmęs jis sugebėjo pasiekti, kad „Domino‘s“ taptų antru pagal dydį pasauliniu picerijų tinklu. Tikėtina, kad ateis diena, kai „Domino‘s“ pavyks pralenkti ir savo didžiausią konkurentą – kitą amerikietišką gigantą „Pizza Hut“, kurios pardavimai ir augimo tempai pastaruoju metu krenta.
Ambicingasis J. P. Doyle įsitikinęs, kad viena didžiausių šių laikų verslininkų klaidų – pergyventi dėl kažko, ką būtų galima padaryti vietoje to, kad tiesiog imti ir daryti. Jis įsitikinęs, kad verčiau rizikuoti nei baimintis, kad nepasiseks.
Todėl, kai visi kalbėjo, kad picų tėvynėje Italijoje amerikietiškosios picos niekada neprigis, jis prieš dvejus metus ėmė ir atidarė pirmąją „Domino‘s“ piceriją Milane. Vėliau „Domino‘s“ picerijų pridygo ir kituose Italijos miestuose.
„Lyderiai, kurie nori kažko pasiekti, turi suprasti ir priimti tai, kad klysti galima“ – sako J. P. Doyle ir priduria, kad šiais nuolat besikeičiančiais ir hiperkonkurencingais laikais rizikingiausias verslininkų sprendimas – žaisti saugiai.
---
Šiuo metu daugiau nei 80-yje pasaulio šalių veikia beveik 14 tūkstančių „Domino‘s“ picerijų. Daugiausia jų sutelkta JAV, Didžiojoje Britanijoje ir Indijoje. Didžioji dalis „Domino‘s“ picerijų yra valdomos franšizės gavėjų.
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.