Kaip „Thierry“ pavyko įsukti franšizės verslą

Pirmadienis
2019-09-30
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
 

Apie tai, kaip kanelėmis, prancūziškais migdoliniais kruasanais, ant liežuvio galo tirpstančiais macaroonsais ir kitais konditeriniais šedevrais pavyko užkariauti Lietuvos, Latvijos ir Baltarusijos smaližių širdis, kalbamės su „Thierry“ prekės ženklo valdytojos, bendrovės „Albineta“, vadovu prancūzu Thierry Lauvray.

Tinklas šiuo metu išaugęs iki 21 kepyklos-kavinės: 12 iš jų veikia Lietuvoje, 8 Baltarusijoje, 1 Latvijoje. Iš Lietuvoje veikiančių kepyklų-kavinių 8 yra įkurtos franšizės pagrindu, Baltarusijoje visos ten duris atvėrusios kepyklos-kavinės veikia franšizės pagrindu, padalinys Latvijoje yra nuosavas.

Lietuvoje didžiausia dalis kepyklų-kavinių atidarytos Vilniuje. Kaune „Thierry“ kol kas klientų laukia tik oro uoste. Prancūzas neslepia didelio noro pasimatuoti jėgas ir Klaipėdoje, bet kol kas konkrečių plėtros planų dar neturi.

Plėtra Lietuvoje

T. Lauvray pasakoja, kad sėkmingą kepyklų-kavinių veiklą lydėjo gautos užklausos dėl franšizės. Užklausos, kaip teigia jis, ir privertė susimąstyti apie verslo plėtrą nebūtinai savo jėgomis. Argumentai, jog tai nereikalauja didelių investicijų, yra greitai įgyvendinama, ir „pastūmėjo“ link franšizės.

Ilgai nedelsiant visi verslo procesai buvo standartizuoti, aprašyti; norintys veikti po „Thierry“ prekės ženklu galėjo pradėti vesti derybas dėl pilno prekybinio verslo modelio: produktų, aptarnaujančio personalo apmokymų, palankių įrangos ir išorinių paslaugų tiekimo sąlygų, rinkodarinio palaikymo.

Plėtra Baltarusijoje

Užklausos dėl franšizės T. Lauvray sulaukė iš baltarusių bendrovės, kurios valdomas restoranų tinklas patenka į geriausių Baltarusijoje restoranų dešimtuką.

Iš pradžių į užklausą parduoti franšizę baltarusiams žvelgta atsargiai. Kilo dvejonių dėl logistikos. Atrodė rizikinga veikti pagal tokį pat centralizuotos gamybos modelį, kuris buvo taikytas franšizės gavėjams Lietuvoje.

„Tai, kad baltarusiai jau pačioje pradžioje įsipareigojo ne tik įrengti patalpas pagal mūsų reikalavimus, bet vietoje įsirengti ir kepyklą, kurioje pagal mūsų receptus keps duoną ir bandeles, suteikė daugiau užtikrintumo, eliminavo dvejones“, – pasakojo jis.

Tad pasitaręs su patarėjais, viską įvertinęs T. Lauvray nusprendė priimti pasiūlymą ir pardavė baltarusiams ne tik prekybos, bet ir gamybos verslą.

Įvesti prekės ženklą į Baltarusijos rinką nuspręsta, atidarant ne vieną, o kelias kepyklas-kavines iškart, ir taip stengiantis kuo greičiau užimti kuo didesnę rinkos dalį. Sprendimas imtis šios strategijos koreliavo su sprendimu diegti šalyje ir gamybą. Gamybos verslas taip pat pareikalavo nemažų investicijų, reikėjo stengtis ir išlaikyti jo apkrovimą, todėl atverti kelių kepyklų-kavinių duris panašiu metu buvo optimaliau.    

Lietuvoje valgytojai išrankūs

„Baltarusijos rinka yra patraukli tokiam kaip mūsų verslui vien dėl to, kad ten nėra didelės konkurencijos. Viešojo maitinimo kultūra ten dar nėra tiek pažengusi kaip čia, Lietuvoje. Kokybės standartai, kuriuos taikome visose mūsų tinklo kepyklose-kavinėse, pranoksta didžiosios dalies viešojo maitinimo įstaigų Baltarusijoje. Palyginti su baltarusiais, lietuviai jau yra gerokai brandesni valgytojai, atviri naujiems skoniams, kulinariniams ieškojimams. Pavyzdžiui, valgydami kruasanus, lietuviai puikiai atpažįsta, kas buvo naudota juos gaminant – sviestas ar margarinas“, – komentuoja T. Lauvray.

Koncentracija į kokybę

Kad yra potencialo plėstis, T. Lauvray neabejoja. Tai susiję su nuolat besikeičiančiais kliento poreikiais, neišvengiama dinamika. Erdvės plėtrai, jo manymu, yra tiek kalbant apie Lietuvą, ypač mažesnius miestus, tiek ir kalbant apie kitas rinkas. Tačiau tolesnę plėtrą pašnekovas įsivaizduoja ne savo jėgomis, o tik parduodant franšizes.

„Šiuo metu, esant brandžiai rinkai, kiek įmanoma labiau norisi susikoncentruoti į kokybės užtikrinimą, naujų skonių ir sprendimų paiešką, aptarnavimo dalykus, rinkodarą, kliento patirtį. Šiame versle labai svarbu sekti tendencijas, paisyti madų, laikytis Europos standartų, rūpintis geriausios kokybės žaliavų gavimu, tiekėjais. Norisi klientams pasiūlyti puikiai išdirbtą, platų asortimentą“, – teigia jis.

Sėkmę vainikuoja reputacija

Svarbu yra ne tik pats produktas, kurį siūlai, bet ir reputacija. O išlaikyti gerą reputaciją, ypač besiplečiančiam verslui, ne toks jau lengvas, kaip gali pasirodyti, uždavinys.  

„Prekės ženklo reputacija, ypač kalbant apie viešojo maitinimo sektorių, yra ypatingai reikšminga. Negalime sau leisti atsipalaiduoti nei mes patys, nei mūsų franšizės gavėjai. Todėl su franšizės gavėjais nuolat palaikome ryšį, dalinamės patirtimis, dirbame kartu, galiausiai tikime ta pačia verslo idėja. Visa tai mus stipriai vienija“, – apibendrina pašnekovas.

Pašnekovą kalbino Rūta Jadzevičiūtė.


populiariausi forume